Test Mitsubishi L200 Double Cab
Mitsubishi na sklonku minulého roku představilo novou generaci svého úspešného modelu L200. Legenda ze segmentu pick-upů tak přichází už ve své šesté generaci. Pod novým a značně moderním kabátku naštěstí zůstává solidní mechanika a nový motor.
Nabídka L200 je poměrně jednoduchá. Má jen jeden motor, vždy pohon všech kol a volit tak můžete jen manuální nebo automatickou převodovku. Mezi další možnosti individualizace pak patří volba jedné ze čtyř výbav a také verze karoserie. Delší Double Cab nebo Club Cub s menšími zadními dveřmi a větší ložnou plochou.
Celosvětově se prodalo přes 4,7 milionu vozů a z toho 416 000 je v Evropě stále v provozu. L200 se prodává ve 150 zemích světa a je současně celosvětově druhým nejprodávanějším modelem značky Mitsubishi (mezi Outlanderem a ASX) a sehrává klíčovou roli především pak ve strategickém regionu ASEAN (cca 30 % globálního trhu s pick-upy, napříč všemi značkami).
L200 nové generace spojuje spolehlivost, vylepšené schopnosti na silnici i v terénu – především díky přídavné rozdělovací převodovce systému pohonu všech kol Super Select 4WD II, nebo rozšířenému novému režimu „Off Road“ a systému HDC pro sjíždění svahů a pohodlí i výbavu na úrovni osobních automobilů.
Nová generace modelu L200 pro globální trhy se vyrábí v Thajsku – v největším výrobním závodu značky Mitsubishi mimo území Japonska. Vývoj šesté generace modelu představoval v rámci společnosti zcela zásadní projekt. Nejen proto, že tento klíčový model reprezentuje 15 % celosvětových prodejů značky, ale i kvůli takzvanému „haló efektu“ tohoto modelu na značku již od roku 1978 a proslulé pověsti pohonu 4WD, k němuž tento model nemalým dílem přispěl: připomeňme si, že první systém 4WD modelu Pajero z roku 1982 byl odvozen od pohonu, který se v roce 1978 poprvé objevil v pick-upu Mitsubishi.
Největší změnou je design, který přebírá prvky s dříve představeného modelu Eclipse Cross. V davu pick-upů tak L200 působí velmi extravagantně a ostře řezaná příď autu sluší. Uvnitř se interiér proměnil spíše jen evolučně, ale nejvyšší testovaná výbava působila až luxusně. Plasty jsou logicky tvrdší, ale Mitsubishi si dalo záležet na detailech. Nechybí tak umělou kůží obšité výplně dveří, hezký volant nebo kožená sedadla. Infotainment je sice starší, ale plně funkční. Celkově se dá říci, že vnitřek je krokem ke kategorii SUV.
L200 má délku ložné plochy (1520 mm – stejně jako předtím), odpovídající 29 % celkové délky vozu, navíc s výhodou nejmenšího poloměru otáčení v daném segmentu (5,9 m). Systém Super Select 4WD-II je oproti konkurenčním řešením rovněž vybaven redukcí 1:2,566 (4LLc) pro extrémní terén, kdy samotná elektronika obvykle naráží na své limity. Pro maximální záběr na nezpevněném povrchu se na přání dodává i zadní samosvorný diferenciál nebo uzávěrka zadního diferenciálu. Tato elektromagneticky ovládaná uzávěrka zadního diferenciálu na zadní nápravě přispívá k celkovým terénním schopnostem vozidla.
Nová jednotka pod kapotou je vylepšením agregátu Mitsubishi 4N1: celohliníkového čtyřválce 16v se dvěma vačkovými hřídeli a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva typu common rail s novou generací vstřikovačů a nízkým kompresním poměrem – který byl kdysi celosvětově prvním naftovým motorem s proměnným časováním ventilů. Tato nová verze, vyvinutá speciálně pro L200, se pyšní výrazným snížením třecích sil pohyblivých dílů a zároveň zásadním zlepšením odezvy soustavy vstřikování (nová konstrukce vstřikovačů paliva přinesla mimo jiné nižší únik tlaku ze vstřikovačů, čímž je dosaženo zkrácení času při startu motoru).
Provedená opatření znamenají nižší spotřebu paliva, čistší výfukové emise a nižší mechanickou hlučnost. Dále se nyní snížením hmotnosti pístů, ojnic a klikového hřídele podařilo dosáhnout hladší a lineárnější akcelerace v celém rozpětí otáček. Jednotka prošla úpravami ve snaze splnit přísnější emisní předpisy EU v rámci metodiky měření WLTP. L200 šesté generace tak splňuje požadavky emisní normy Euro 6d temp. Z opatření ke snížení emisí jmenujme systém čištění výfukových plynů (SCR) se vstřikováním močoviny (AdBlue) ke snížení úrovně emisí NOx.
I v tomto případě jde o pořádný krok vpřed, protože po studeném startu se rozhodně neozve žádné zemědělské mlácení kladivem. Naopak motor je na poměry čtyřválcových pick-upů poměrně dobře odhlučněn, jakkoliv je mnohem více slyšet než u běžných SUV. Se vzrůstající teplotou provozních kapalin se nicméně už hluk motoru příliš nesnižuje. Podvozek a celkový jízdní projev je velkým krokem dopředu. Auto přestalo nervózně poskakovat po silnici a je velmi komfortní a poddajné. Spotřeba se po týdenním testu zastavila na necelých 8,5 litrech kombinovaného provozu včetně dálnic. Amarok s V6 je sice ještě mnohem dále, ale L200 mi přišla příjemnější než konkurenční Toyota Hilux s podobným výkonem. Pochvalu si zaslouží i automatická převodovka, která řadila vždy hladce.
Konečně se můžeme vrhnout do terénu, což je hlavní teritorium těchto vozů. Díky velkým nájezdovým úhlům se zdá, že Mitsubishi bude v terénu jedním z nejlepších. Fenomenální je pohon v kombinaci s uzamykatelným diferenciálem a redukcí. Auto se rozjede na jakémkoliv povrchu. Pick-upy všeobecně trpí na svůj dlouhý rozvor, a tak není problém je položit na břicho. V případě testovaného modelu šlo i o pneumatiky, které byly čistě silniční.
Nejlevnější verze Double Cab vás přijde na 735 250 Kč (607 645 Kč bez DPH), nejdražší výbava In Style pak na 935 650 Kč. Dvoudveřová varianta Club Cab stojí 698 350 Kč.
Plusy
– Vzhled
– Pružný motor
– Schopnosti v terénu i mimo něj
– Dobře a kvalitně vybavený interiér
– Robustnost a spolehlivost
– Komfortní podvozek
Minusy
– Přeposilované řízení
– Vyšší spotřeba s automatickou převodovkou
« Od pondělka otevřou české autobazary za výprodejové ceny Letos na řidiče čeká nejvíce dálničních omezení »