mitsubishi-asx-2018-exterior-5

Test Mitsubishi ASX 1,6. Oblíbená klasika mezi crossovery nezklame

4. 1. 2018 • Žena za volantem, Mitsubishi, Novinky, Testy

motor: 85%

podvozek: 90%

převodovka: 90%

zpracování: 80%

praktičnost: 75%

Za přívětivou cenu 494.000 korun dostanete prostorné vozidlo s příjemnými jízdními vlastnostmi vhodné pro rodinu, nenáročné cestovatele, důchodce i přítelkyně. ASX je jednoduchý, všestranný a komfortní crossover pro kohokoli.

Verdikt:

Vždy když mám nějaké testovací vozidlo, všímám si, kolik jich zrovna na cestě potkávám. Upřímně jsem se dost zarazila ve chvíli, kdy jsem modely ASX potkávala téměř na každém rohu. Cestou ze Špindlerova Mlýna do Prahy jsem jich během půl hodiny napočítala pět. Zdá se, že se jedná opravdu o oblíbence a ani se nijak nedivím. Co si o nejslabší verzi ASX myslím já, to se dočtete níže.

Ač se jedná o malý crossover, interiér je velice pohodlný a prostorný. Příjemné sezení je jak na předních, tak zadních sedadlech. Přední sedadla mají elektrické vyhřívání, zde bohužel chybí intenzita teploty a ta přednastavená je opravdu dost vysoká, a tak vás brzy začne pálit pozadí a raději vyhřívání vypnete. Chybí elektrické ovládání sedadel, zde budete muset využít opět manuálního pohybu. Posed sedadel je vyvýšený, a tudíž je nastupování i vystupování velice pohodlné, což ocení zejména starší lidé.

asx5

Co se změnilo po faceliftu v interiéru od předchozí verze 2017? Nejsou to tak závratné změny. Nejvýraznější změnou prošel display ve středovém panelu, který je nyní zcela dotykový a má nové rozhraní, které je graficky příjemné a uživatelsky přívětivé. Konkurence však umí lepší. Výtku mám k ovládání hlasitosti, které je na displeji zcela dotykové a ještě na  pravé straně.

Hlasitost tak budete ovládat spíš na volantu. Dále se například přesunul odkládací prostor na nápoje za řadicí páku a pod ovládání klimatizace přibyly 2 vstupy na USB a již zmíněný ohřev sedadel. Velikost kufru 488l vás určitě nezklame a pokud sklopíte zadní sedadla dostanete se až na 1219l.

asx1

Zvenku se změnila přední diodová světla denního svícení, která jsou nyní umístěna hned vedle mlhovek. Předtím tuto funkci splňovali přímo světla mlhovek. Dále proběhla změna u mřížky chlazení, ta je nyní více strukturovaná a v zadní části vozidla přibyla sportovně tvarovaná lišta s odrazkami, která dodává vozidlu osobitost a působivější vzhled. Rozhodně to není krok zpět, ba naopak. ASX je na trhu už pěkně dlouho a pořád vypadá k světu.

asx4

Atmosférické motory jsou v současné době poněkud neprávem přehlíženy – kdo nemá pod kapotou turbodmychadlo, jako by nebyl. Zájemce o benzinové ASX však rozhodně nemusí smutnit: reálná spotřeba čtyřválce objemu 1,6 litru není nikterak velká. Při dálniční stotřicítce (na pětku točí motor 3.600 min-1) si každých sto kilometrů řekne o zhruba 8,5 litru, klidné brázdění okresních silnic v rámci povolených limitů ji sníží klidně až o tři litry.

Pohonná jednotka své „rodinné“ povinnosti bez problémů zvládne, ostatně trhače asfaltu asi nikdo v ASX hledat nebude. Jen vám musí být jasné, že pokud potřebujete jet svižněji, tak se musíte držet ve vysokých otáčkách. Zážehový motor 1,6 se 117 koňskými silami se bohužel nepyšní žádnými skvělými odpichy z místa, ani brutálním zrychlením, ale potěší svou kultivovaností a skvělou odezvou, typickou právě pro atmosférické motory.

asx2

Kdo z vás preferuje neustále klidnou jízdu, bude naprosto spokojen. Jízdní vlastnosti korespondují s možnostmi testovaného motoru – automobil sází na komfort a při rychlejší jízdě vám svou nelibost dá poměrně jasně najevo velkými náklony karoserie. Brzdy patří spíše k lehčímu podprůměru kvůli tupému pocitu a horší dávkovatelnosti, řízení je svou komunikativností v nadprůměru, zato řadicí páka se v kulise pohybuje po solidně vymezených drahách a bez protestů. Za sebe bych klidně volila ještě kratší dráhy převodů. Podvozek je u ASX příjemný a nijak znatelně tvrdý.

asx3

Za přívětivou cenu 494.000 korun (do konce ledna za akční cenu 395.000) dostanete prostorné vozidlo s příjemnými jízdními vlastnostmi vhodné pro rodinu, nenáročné cestovatele, důchodce i přítelkyně. ASX je jednoduchý, všestranný a komfortní crossover pro kohokoli.

Plusy

Prostorný interiér
Převodovka
Příjemné naladění podvozku
Přesné a komunikativní řízení
Jízdní vlastnosti a komfort
Kultivovaný motor
Nízká spotřeba

Minusy

Vetší náklony karoserie v zatáčkách
Tvar spodní části středové konzoly
Lacinější interiér

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz