mg-ehs-2

Test MG EHS 1.5 TGI PHEV Exclusive: Nástup na trh bez trapasu

18. 12. 2022 • Elektrifikované vozy, MG, Novinky, Testy

hybridní ústrojí: 80%

převodovka: 75%

podvozek: 85%

zpracování: 90%

praktičnost: 85%

Až na drobné chyby může být ideální volbou pro kohokoliv. Výkonu má dost, zrychlení je rozhodně masivní, ale svým komfortně nastaveným podvozkem se hodí spíš pro mírnější povahy. Vnitřní prostor mu nechybí, a tak se s ním pohodlně přepraví i celá rodina.

Verdikt:

Značka MG toho možná mnoha lidem moc neřekne, jiní ji ale znají docela dobře. Je pravdou, že její historie je poměrně bohatá a sahá až do roku 1930. V našich končinách šlo především o automobily spíše pro fajnšmekry, kteří toužili po řízení anglických vozů. Značka se nikdy v naší malé zemi masově nerozšířila. Teď se ale po delší době vrací na náš trh a to rovnou s nejoblíbenější variantou SUV, kterou čeští řidiči tolik milují.

mg-ehs-7 mg-ehs-11

Mě se do ruky dostal větší model EHS. Už na první pohled musím říct, že auto nevypadá vůbec špatně. Má líbivé tvary, a v jeho dílnách rozhodně neponechali nic náhodě. Není zde nic originálního, co by jej nějak zásadně odlišovalo od mainstreamu. Vlastně je to taková sázka na jistotu. Můžete dokonce vidět vysokou podobnost s vozy jiných automobilek. Tvary karoserie i světlometů jsou velmi podobné nestárnoucímu designu Mazdy CX5. I v interiéru najdete mnoho podobností. Výdechy ventilace připomínají ty od Mercedesu a řadící páka BMW.

Interiér jako celek působí kvalitním dojmem a nemůžu říct, že by se mi nelíbil. Vše je příkladně spasováno a použité materiály mi sedí. Palubní deska obšitá kůží vypadá hodnotně. MG zde žádný vyložený průšvih neudělalo, a je vidět, že se chlapci v továrně snažili. Dokonce jsem nenašel nic ošizeného jako třeba v případě Volkswagenu, kde jsem někdy žasl nad tím, co dokázali vypustit do prodeje. Sedadla jsou bohatě čalouněná a pohodlná i na celodenní jízdu. Dobře se nastavuje jejich poloha, a i když si sedadlo řidiče posunu relativně hodně dozadu kvůli svojí vyšší postavě, místa na zadních sedačkách je pořád docela dost. MG je dokonce přirovnává ke sportovním. Ty sice vypadají trochu jinak a osobně bych je tady ani nechtěl, ale je pravdou, že vypadají hezky a nemám jim co vytknout.

mg-ehs-16 mg-ehs-15

Interiér je příjemně vzdušný a poměrně praktický. Všude kolem je možnost odložit většinu drobností, nepůsobí stísněně, místa nad hlavou je hodně i pro vysoké postavy a před sebou máte moderní palubní desku s dvojící velkých displejů tak jak velí moderní doba. Zaslechl jsem stížnosti na špatné čtení údajů z přístrojového štítu na přímém slunci. Osobně jsem tenhle problém neměl a vše se mi četlo dobře. Uspořádání je navíc přehledné. Středový displej infotainmentu má dobrou grafiku a menu poměrně jednoduché, což je velké plus. Vadily mi ale jeho pomalé reakce, které mu jeho výsledný dojem dost kazily.

Čím může MG EHS rozhodně zaujmout potenciální zájemce je rozhodně jeho výbava. K dispozici jsou dva stupně, a to Emotion a Exclusive. Už výbava Emotion je poměrně nabitá a ve výbavě Exclusive, pak najdete téměř všechno, po čem byste mohli toužit.  Ve výbavě Exclusive si budete muset připravit necelých 979 tisíc, Emotion je pak zhruba o 90 tisíc levnější. Emotion tak postrádá například pravou kůži na sedačkách, LED světlomety, 360ti stupňovou panoramatickou kameru, prosklenou střechu, nebo páté dveře bez elektrického ovládání. Výbavy je ale i v Emotionu nadstandardně a jinde toho těžko dostanete tolik.

mg-ehs-18 mg-ehs-19

S motorizací je to pak u MG EHS ještě jednodušší rozhodování. K dispozici je jen verze plug-in. Jinou pohonnou jednotku prozatím nenabízí. Osobně mám plug-in rád. Je to v současné době ideální kombinace elektropohonu a spalovacího motoru. Čistě elektrické vozy mě prozatím ještě nepřesvědčily, ale v kombinaci se spalovákem vám může elektrika ušetřit zajímavé peníze.

A o jakou techniku se tedy v případě MG EHS jedná? Základem je benzínová čtyřválcová patnáctistovka dopovaná turbem, o výkonu 162 koní. K ní se pak přidává synchronní elektromotor s permanentními magnety a integrovaným olejovým chlazením o výkonu 122 koní. Oba agregáty pak přenáší sílu jen na přední nápravu přes automatickou převodovku EDU druhé generace. Nejde ale o úplně obvyklé řešení převodové skříně. Má totiž rovnou deset převodů, z nichž jsou čtyři pro elektromotor a šest pro benzíňák. S její prací jsem byl spokojený, řadí hladce a neškube. Pouze v čistě elektrickém režimu si s přeřazením dává pořádně načas. Elektrický pohon to ale dohání svojí plynulostí a tak ani přes rozvážnost změny převodů se žádného škubnutí nedočkáte.

mg-ehs-3

Dalším důležitým článkem hybridního pohonu je pak samozřejmě i jeho baterie. Ta je zde umístěna pod zadními sedadly a částečně ve středovém tunelu. Přidá MG 136 kg navíc a její kapacita je 16,6 kWh. Zde MG také nešetřilo a použilo rovnou jedny z nejlepších baterií současnosti CATL, které do svých aut montují i značky jako Tesla, Volkswagen, BMW nebo Volvo.  A jak plug-in funguje v praxi? Rozhodně nemůžu říct, že by fungoval nějak výrazně hůř, než plug-in velkých hráčů na trhu. Pokud necháte auto ve standartním režimu, postará se o všechno samo. Rozjezdy probíhají hladce a klasicky na elektřinu, po chvíli se přidá i spalovací motor, a to zejména podle toho, kolik v tu danou chvíli potřebujete výkonu. MG neobtěžuje nabídkou žádných nesmyslných módů, které ve většině případů postrádají smysl. Přepnout si ale můžete do čistě elektrického pohonu, kdy se benzínový motor snaží být vypnutý, co nejvíce je to možné.  Čistě elektrický mód je pak použitelný i na kratší přesuny po dálnici.

U MG se mi líbí, že jím udávané údaje nijak nepřehání, naopak je spíše nadhodnocuje, aby pak uživatel mohl být spíše příjemně překvapený. Například plné nabití baterie z domácí 230V zásuvky má trvat zhruba 7 hodin. V reálu jsem jí doma nabil za 6 hodin a několik málo minut k tomu. Čistě elektrický rádius je pak udáván na 52 kilometrů, což mi v provozu odpovídalo a dojezd se nijak výrazně neměnil ani se zapínáním ostatních spotřebičů. Spotřeba je zde rozhodně největší proměnou, a záleží nejvíc na vás, jak poctivě budete nabíjet. Co udává MG? V hybridním režimu spotřeba 1,8 litru benzínu a 24kWh na 100km. Toho se mi v hybridním režimu dosáhnout nepodařilo. Sice tyto hodnoty asi nejsou nedosažitelné, ale museli byste často manuálně volit elektrický režim. V hybridním režimu totiž spalovací motor běží poměrně často a tak ho prostě na tuhle spotřebu není možné srazit. Pokud si ale dáte tu práci a máte to do zaměstnání kolem zmíněných 50ti kilometrů, kde si pak budete mít možnost znovu nabít, můžete se opravdu klidně na litrovou spotřebu dostat. To ale víceméně umí všechny plug-iny.

mg-ehs-10

90% mých cest po dobu testu probíhalo po okreskách s minimem provozu. S MG jsem se nijak neloudal a přesto si vystačilo s velice sympatickou spotřebou 5,1 litru benzínu a 7,2 kWh elektřiny na 100km. To s podobným SUV bez elektrického dopingu samozřejmě nemáte šanci dát. S plně vybitou baterií se pak dá i tak spotřeba držet pod sedmi litry. Baterie si uchovává vždycky alespoň minimální zásobu energie, a tak pořád umí alespoň něco málo benzínu uspořit na rozjezdech. Dobíjí se samozřejmě i systémem rekuperace za jízdy při zpomalování. Na velký zisk energie to ale není a i při sjezd dlouhého kopce vám do elektrického banku přibydou maximálně jeden nebo dva kilometry. Pokud budete chtít využívat naplno potenciál plug-inu, nevyhnete se nabíjení ze zásuvky, tak jak je to zvykem u všech.

Ještě než MG dostane výslednou známku, která nebude vůbec špatná a než ho začnu chválit, dovolím si připomenout dvě věci, které bych pánům ve fabrice omlátil o hlavu. První jsou senzory překážek v náraznících, které se někdy spouštěly, i když neměly a jejich zvuk je navíc dost nepříjemný, takže jej skutečně nepřeslechnete. Druhou věcí je zpětné zrcátko na čelním skle. Samotné je umístěné velmi nízko a navíc trčí z širokého plastu nad ním. Ve středu okna tak máte zakrytý výhled v poměrně velkém zorném poli. Tady se ergonomie opravdu nepovedla a překážet nebude jen velmi malým postavám, které budou koukat pod ním. Když pominu tyhle věci, na palubě MG EHS se budete cítit komfortně.

mg-ehs-1

Je příjemně tiché, odhlučnění kabiny je na velmi vysoké úrovni a podvozek je nastaven měkce. Přenese se přes většinu nástrah s takovou elegancí, že o nich ani nebudete vědět. Spotřebou se MG EHS může směle zařadit mezi ostatní konkurenty velkých automobilek, někdy i dokonce lépe. Kvalita zpracování mě příjemně překvapila a pohonná jednotka netrpí žádnými neduhy nového modelu. Kvalitní baterie v jeho útrobách je pak rozhodně bonusem. Cena se vám sice může zdát vysoká, ale ve skutečnosti to tak není. K milionu se dneska blíží už skoro všechna i téměř lidová auta, ale MG je na rozdíl od ostatních prošpikováno výbavou tak, kde byste jinde připlatili ještě dalších půl mega. Až na drobné chyby může být ideální volbou pro kohokoliv. Výkonu má dost, zrychlení je rozhodně masivní, ale svým komfortně nastaveným podvozkem se hodí spíš pro mírnější povahy. Vnitřní prostor mu nechybí, a tak se s ním pohodlně přepraví i celá rodina. A že postrádá originalitu a někde trochu opisoval? No a co, dělají to i ostatní.

Plusy

– poměr cena výbava
– silný systémový výkon
– kvalitní baterie
– prostor a praktičnost
– dobře zpracovaný interiér
– spotřeba
– pohodlný podvozek a tichý interiér

Mínusy

– vnitřní zpětné zrcátko překážející ve výhledu
– zmatené parkovací senzory
– nemožnost volby motorizací
– nemožnost volby 4×4

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz