mercedes-benz-v-class-2020-4

Test Mercedes-Benz V300d XL

20. 7. 2020 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 100%

Mercedes-Benz V 300d je skvělý vůz a v mnoha ohledech ve své třídě nemá konkurenci. Interiéru, výbavě a jízdním vlastnostem se prostě neblíží nic. Exteriér je pak klasickým odrazem novodobých Mercedesů a je jen na Vás, zda-li Vás chytne za srdce nebo ne. Já toto auto můžu jen a jen doporučit. Není divu, že se jich prodalo před modernizací přes dvě stě tisíc kusů. Jako luxusní rodinné vozidlo, nebo stylový přepravník osob hotelů a dopravních společností funguje na výbornou.

Verdikt:

Mercedes-Benz má se stavbou luxusních osobních dodávek dlouholeté zkušenosti, jistě si pamatujete třeba model Viano, který je předchůdcem současné třídy V. Ta na něj úspěšně navazuje a posouvá chápaní vozidla MPV na zcela novou úroveň. Dosud však měla jeden deficit – absenci silnějšího motoru v nabídce. To je naštěstí minulostí a nový model V 300d nabízí celých 240 koní výkonu a mohutný točivý moment 500 Nm.

Nejprve si ale zopakujeme, co se v rámci modernizace změnilo. Mezi zásadní změny patří přepracovaná čelní část vozu (nové provedení předního nárazníku s výraznými vstupními otvory pro chlazení a nová struktura masky chladiče. Hvězda Mercedes je umístěna uprostřed mřížky chladiče a je ohraničena dvěma stříbrnými lamelami) a silný čtyřválcový dieselový motor OM 654. Poprvé je dostupná i automatická převodovka 9G-TRONIC, zatímco bezpečnostní a asistenční systémy včetně Active Brake Assist stále odpovídají nejvyšším standardům.

mercedes-benz-v-class-2020-9

Zákazníci mají i nadále k dispozici koncept personalizace s atraktivními liniemi AVANTGARDE a EXCLUSIVE, zatímco Linie AMG se stane vizuálně ještě atraktivnější: k dispozici dostala diamantovou mřížku chladiče s chromovými prvky a působí ještě sportovnějším dojmem. S novou ocelovou modrou a zejména hyacintovou červenou metalízou budí Třída V ještě více emocí. Na samém vrcholu nabídky pak stojí 19” desetipaprsková černá kola s vysokým leskem.

Interiér Třídy V je moderní a čistý zároveň. Facelift přináší nové výdechy klimatizace se sportovním, turbínovým vzhledem, stejně jako nové budíky na přístrojové desce. Zjednodušený design nyní řidiči umožňuje lepší orientaci. Nové čalounění z kůže Tartufo Nappa pak ještě více podtrhuje eleganci vozu a přidává se po bok kůže Lugano a Nappa ve stávající nabídce šesti možných čalounění ve světlém či tmavém provedení. Moderní a elegantní je taktéž nový dvoupruhový dekor použitý na palubní desce a bočním obložení, který doplňuje stávající nabídku dekoru.

mercedes-benz-v-class-2020-16 mercedes-benz-v-class-2020-20

Široký středový panel s ohromným dekorem nabízí jen nejnutnější tlačítka a analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně. Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displejem palubního počítače mezi nimi. Na dveřích je precizně zpracované ovládání elektrických sedadel s vyhříváním a odvětráváním. Nechybí ani ambientní podsvícené celého vnitřku s volitelnou barvou. Výbavový stupeň Avantgarde, v našem voze doplněný ještě o pořádnou řádku příplatků (dohromady za tučných 667 627 Kč), přináší řidiči i posádce luxus a pohodlí. N

Námi testovaný vůz byl sedmimístný a v nejdelší XL variantě karoserie, kdy auto měří na délku více než 5,3 metru. Vpředu najdeme dvě sedadla, v prostřední řadě tři a v zadní opět dvě. Prostor a variabilita uvnitř hraje první roli, a tak je ho tady opravdu bohatě. Už na první řadě sedadel se sedí velmi pohodlně a řidič i spolujezdec má kolem sebe spoustu prostoru. Ne jinak je tomu v řadě druhé, ta je díky posuvným kolejnicím ještě štědřejší na prostor.

mercedes-benz-v-class-2020-19

Ve své podstatě se tady dá klidně spát, protože sedadla jsou zde jiná a můžou být více sklopena. Poslední třetí řada nijak nestrádá, sedadla jsou také posuvná. Zavazadelník není největší, ale o ten tady primárně nejde. Pokud však místo pochybí, stačí jednoduše posunout sedadla dopředu a můžete převést třeba půlku supermarketu… Do kufru se dá dostat buď zadním oknem a nebo elektricky otevíratelnými pátými dveřmi. V sedmimístném uspořádání činí objem kufru 1 410 litrů.

Se standardním Asistentem při poryvech bočního větru řidič získává podporu pro udržení Třídy V na silnici i v případě velmi nepříznivých větrných podmínek. Asistent sledování bdělosti, který byl ve Třídě V poprvé představen před pěti lety, posunul vůz na zcela novou úroveň v oblasti bezpečnostních standardů celého segmentu. Díky svým bezpečnostním prvkům si faceliftovaný model svou výsadní pozici i nadále uchovává.

mercedes-benz-v-class-2020-10

Třída V zná jedno velké kouzlo – kdykoli do ní sednu, chci se okamžitě vydat na druhý konec kontinentu a zažít cestou nespočet dobrodružství. Může za to dokonalý interiér, pohodlná křesla a senzační výhled z vozu. Samotná atmosféra a klid na palubě to jen podtrhuje. Volba testovacího vozu byla jasná – nový a především silný motor 300 d jsem zvolil s pohonem všech kol 4Matic.

Už od studeného startu je motor velmi kultivovaný a uvnitř jej téměř neslyšíte, po zahřátí je situace vlastně perfektní. Takto odizolovaná kabina je ve třídě MPV jedinečnou záležitostí, což je vlastně i celé auto. Pohyb po městě je zcela plynulý a nová převodovka řadí velmi rychle a plynule. O její práci nebudete mít ani tušení. V ucpané metropoli si ani jednou necukla.

mercedes-benz-v-class-2020-13

Možná to zní jako bláznovství, ale třída V umí být velmi agilní. Na volant reaguje okamžitě a ochotně se stáčí do oblouku. Své rozměry popírá opravdu dobře a řídit ji na zatočené silnici je radost. Tomu napomáhá i silný motor. Konečně! Pokud mi v minulosti něco scházelo, byl to právě tento agregát. Zrychlení za 7,9 vteřiny na stovku je opravdu slušná hodnota, ale daleko citelnější je to u pružného zrychlování třeba na dálnici. Právě v této oblasti vůz v minulosti trpěl nejvíce.

Mezi další inovace nové generace motoru patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru. Většina komponent snižující emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách. Výsledkem je opravdu příznivá spotřeba. V rámci rychlostních limitů můžete jezdit lehce nad 7 litrů, dynamicky pak kolem 9.

mercedes-benz-v-class-2020-3

Podvozek je také velmi silným článkem vozidla. Jeho agilitu jsem už zmínil, ale je tu ještě samotný komfort. Ten je i na velkých kolech přímo ukázkový a s většinou nerovností si hravě poradí. Vůz nezná náklony a odskoky. U takto velkých aut má totiž lehčí a dlouhý zadek tendenci odskakovat a být nestabilní, nic takového se ale s třídou V neděje. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Řízení je sice přeposilované, ale poměrně strmé.

Mercedes-Benz V 300d je skvělý vůz a v mnoha ohledech ve své třídě nemá konkurenci. Interiéru, výbavě a jízdním vlastnostem se prostě neblíží nic. Exteriér je pak klasickým odrazem novodobých Mercedesů a je jen na Vás, zda-li Vás chytne za srdce nebo ne. Já toto auto můžu jen a jen doporučit. Není divu, že se jich prodalo před modernizací přes dvě stě tisíc kusů. Jako luxusní rodinné vozidlo, nebo stylový přepravník osob hotelů a dopravních společností  funguje na výbornou.

Vůz Mercedes-Benz třídy V lze pořídit od 1 274 981 korun. Námi testovaná vrcholná motorizace V300d začíná na 1 340 000 Kč, příplatková výbava pak vyšplhala konečnou cenu testovaného vozu až na 2 007 627 Kč.

Plusy

– Silný a úsporný motor
– Inteligentní a rychlý automat
– Komfortní podvozek
– Výkon diodových světlometů
– Luxusní a variabilní interiér
– Místo pro šest cestujících
– Snadná ovladatelnost

Minusy

– Nekultivovaný projev čtyřválcového motoru

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz