mercedes-benz-v-300-17

Test Mercedes-Benz V 300d 4Matic

5. 11. 2019 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 90%

Mercedes-Benz V 300d je tskvělý vůz a v mnoha ohledech ve své třídě nemá konkurenci. Interiéru, výbavě a jízdním vlastnostem se prostě neblíží nic. Exteriér je pak klasickým odrazem novodobých Mercedesů a je jen na Vás, zda-li Vás chytne za srdce nebo ne. Já toto auto můžu jen a jen doporučit. Není divu, že se jich prodalo před modernizací přes dvě stě tisíc kusů. Jako luxusní rodinné vozidlo, nebo stylový přepravník osob hotelů a dopravních společností funguje na výbornou.

Verdikt:

Mercedes-Benz má se stavbou luxusních osobních dodávek dlouholeté zkušenosti, jistě si pamatujete třeba model Viano, který je předchůdcem současné třídy V. Ta na něj úspěšně navazuje a posouvá chápaní vozidla MPV na zcela novou úroveň. Dosud však měla jeden deficit – absenci silnějšího motoru v nabídce. To je naštěstí minulostí a nový model V 300d nabízí celých 240 koní výkonu a mohutný točivý moment 500 Nm.

Nejprve si ale zopakujeme, co se v rámci modernizace změnilo. Mezi zásadní změny patří přepracovaná čelní část vozu (nové provedení předního nárazníku s výraznými vstupními otvory pro chlazení a nová struktura masky chladiče. Hvězda Mercedes je umístěna uprostřed mřížky chladiče a je ohraničena dvěma stříbrnými lamelami) a silný čtyřválcový dieselový motor OM 654. Poprvé je dostupná i automatická převodovka 9G-TRONIC, zatímco bezpečnostní a asistenční systémy včetně Active Brake Assist stále odpovídají nejvyšším standardům.

5

Zákazníci mají i nadále k dispozici koncept personalizace s atraktivními liniemi AVANTGARDE a EXCLUSIVE, zatímco Linie AMG se stane vizuálně ještě atraktivnější: k dispozici dostala diamantovou mřížku chladiče s chromovými prvky a působí ještě sportovnějším dojmem. S novou ocelovou modrou a zejména hyacintovou červenou metalízou budí Třída V ještě více emocí. Na samém vrcholu nabídky pak stojí 19” desetipaprsková černá kola s vysokým leskem.

Interiér Třídy V je moderní a čistý zároveň. Facelift přináší nové výdechy klimatizace se sportovním, turbínovým vzhledem, stejně jako nové budíky na přístrojové desce. Zjednodušený design nyní řidiči umožňuje lepší orientaci. Nové čalounění z kůže Tartufo Nappa pak ještě více podtrhuje eleganci vozu a přidává se po bok kůže Lugano a Nappa ve stávající nabídce šesti možných čalounění ve světlém či tmavém provedení. Moderní a elegantní je taktéž nový dvoupruhový dekor použitý na palubní desce a bočním obložení, který doplňuje stávající nabídku dekoru.

7

Široký středový panel s ohromným dekorem nabízí jen nejnutnější tlačítka a analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně. Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displejem palubního počítače mezi nimi. Na dveřích je precizně zpracované ovládání elektrických sedadel s vyhříváním a odvětráváním. Nechybí ani ambientní podsvícené celého vnitřku s volitelnou barvou.

Prostor a variabilita uvnitř hraje první roli, a tak je ho tady opravdu bohatě. Už na první řadě sedadel se sedí velmi pohodlně a řidič i spolujezdec má kolem sebe spoustu prostoru. Ne jinak je tomu v řadě druhé, ta je díky posuvným kolejnicím ještě štědřejší na prostor. Ve své podstatě se tady dá klidně spát, protože sedadla jsou zde jiná a můžou být více sklopena. Poslední třetí řada nijak nestrádá, sedadla jsou také posuvná. Zavazadelník není největší, ale o ten tady primárně nejde. Pokud však místo pochybí, stačí jednoduše posunout sedadla dopředu a můžete převést třeba půlku supermarketu… Do kufru se dá dostat buď zadním oknem a nebo elektricky otevíratelnými pátými dveřmi.

2

Volitelná luxusní sedadla pro první řadu za řidičem jsou skutečným bonbónkem pro ty, kteří si rádi užijí plně sklopné lůžko, masáž zad nebo výkonnou klimatizaci jako ve Třídě S. Cesta ve Třídě V jako ve VIP shuttlu se nyní stane spíše spa procedurou po náročném letu nebo obchodním jednání.

Se standardním Asistentem při poryvech bočního větru řidič získává podporu pro udržení Třídy V na silnici i v případě velmi nepříznivých větrných podmínek. Asistent sledování bdělosti, který byl ve Třídě V poprvé představen před pěti lety, posunul vůz na zcela novou úroveň v oblasti bezpečnostních standardů celého segmentu. Díky svým bezpečnostním prvkům si faceliftovaný model svou výsadní pozici i nadále uchovává.

Třída V zná jedno velké kouzlo – kdykoli do ní sednu, chci se okamžitě vydat na druhý konec kontinentu a zažít cestou nespočet dobrodružství. Může za to dokonalý interiér, pohodlná křesla a senzační výhled z vozu. Samotná atmosféra a klid na palubě to jen podtrhuje. Volba testovacího vozu byla jasná – nový a především silný motor 300 d jsem zvolil s pohonem všech kol 4Matic.

4

Už od studeného startu je motor velmi kultivovaný a uvnitř jej téměř neslyšíte, po zahřátí je situace vlastně perfektní. Takto odizolovaná kabina je ve třídě MPV jedinečnou záležitostí, což je vlastně i celé auto. Pohyb po městě je zcela plynulý a nová převodovka řadí velmi rychle a plynule. O její práci nebudete mít ani tušení. V ucpané metropoli si ani jednou necukla.

Možná to zní jako bláznovství, ale třída V umí být velmi agilní. Na volant reaguje okamžitě a ochotně se stáčí do oblouku. Své rozměry popírá opravdu dobře a řídit ji na zatočené silnici je radost. Tomu napomáhá i silný motor. Konečně! Pokud mi v minulosti něco scházelo, byl to právě tento agregát. Zrychlení za 7,9 vteřiny na stovku je opravdu slušná hodnota, ale daleko citelnější je to u pružného zrychlování třeba na dálnici. Právě v této oblasti vůz v minulosti trpěl nejvíce.

Mezi další inovace nové generace motoru patří kombinace hliníkových válců a ocelových pístů, spalovací proces využívající stupňovitý výklenek pístů a svrchní vnější vrstva válců NANOSLIDE® pro snížení tření v motoru. Většina komponent snižující emise je nainstalována přímo v motoru. Integrovaný technologický přistup sestávající ze spalovacího procesu využívajícího stupňovitý výklenek pístů, dynamické vícecestné recirkulace výfukových plynů a umístění emisní soustavy hned u motoru se stará o snížení spotřeby i emisí. Díky blízkosti motoru, izolované pozici jednotlivých komponent a recirkulaci výfukových plynů systém netrpí na tepelné ztráty a funguje neustále v ideálních podmínkách. Výsledkem je opravdu příznivá spotřeba. V rámci rychlostních limitů můžete jezdit lehce nad 7 litrů, dynamicky pak kolem 9.

3

Podvozek je také velmi silným článkem vozidla. Jeho agilitu jsem už zmínil, ale je tu ještě samotný komfort. Ten je i na velkých kolech přímo ukázkový a s většinou nerovností si hravě poradí. Vůz nezná náklony a odskoky. U takto velkých aut má totiž lehčí a dlouhý zadek tendenci odskakovat a být nestabilní, nic takového se ale s třídou V neděje. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Řízení je sice přeposilované, ale poměrně strmé.

Mercedes-Benz V 300d je tskvělý vůz a v mnoha ohledech ve své třídě nemá konkurenci. Interiéru, výbavě a jízdním vlastnostem se prostě neblíží nic. Exteriér je pak klasickým odrazem novodobých Mercedesů a je jen na Vás, zda-li Vás chytne za srdce nebo ne. Já toto auto můžu jen a jen doporučit. Není divu, že se jich prodalo před modernizací přes dvě stě tisíc kusů. Jako luxusní rodinné vozidlo, nebo stylový přepravník osob hotelů a dopravních společností  funguje na výbornou.

Plusy

– Silný a úsporný motor
– Inteligentní a rychlý automat
– Komfortní podvozek
– Výkon diodových světlometů
– Luxusní a variabilní interiér
– Místo pro šest cestujících
– Snadná ovladatelnost

Minusy

– Nekultivovaný projev čtyřválcového motoru

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz