_mg_82621

Test Mercedes-Benz třídy E 400 e 4Matic: Už chápeme, proč vyhrál Auto roku

2. 4. 2024 • Elektrifikované vozy, Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Hybridní pohon: 100%

převodovka: 100%

podvozek: 100%

zpracování: 100%

Radost z jízdy: 95%

Verdikt:

Mercedes-Benz třídy E zvítězil v české anketě Auto roku a po týdenním testu plně chápeme, proč tomu tak je. Nové „éčko“ je moderní a nabité pokročilou technologií a přitom svým charakterem zůstává zcela klasickým Mercedesem a typickým zástupcem své třídy. Stačí zabouchnout dveře a okolní svět zmizí, tep vám klesne a vaše tělesná schránka si bude užívat nebývalého komfortu jízdy a pokročilé výbavy. Tohle je prvotřídní auto na každý den a dlouhé cesty, po kterých vystoupíte odpočatí a plní energie. Střední třída, jak se sluší a patří.

Nová třída E navazuje na svou více než 75letou tradici luxusních sedanů střední třídy a je jedinečným spojením tradičních vlastností a hodnot s digitálními světy a vývojem v rámci přechodu od spalovacích motorů na elektrický pohon. Vnějšímu designu dominují klasické proporce a speciální charakterové linie, které jsou jedinečné napříč portfoliem modelů Mercedes-Benz. Čtvrtá generace plug-in hybridního pohonu v kombinaci s dieselovými i benzinovými motory stanovuje nová měřítka v oblasti hospodárnosti.

_mg_84111 _mg_81611

Ale vraťme se ke vzhledu. Nové “ečko” potěší tím, že je designově střídmé, ale zároveň přidalo na sportovní eleganci. Ve srovnání s minulou generací působí hodnotněji a líbí se mi jeho dynamické proporce a široká karoserie. Oproti usedlému Audi A6 nebo extravagantnímu BMW řady 5, které vsadilo na čínský design, se jedná o nádherný kus tradičního auta střední třídy.

Nová Třída E má proporce klasického tříprostorového sedanu. Po krátkém předním převisu karoserie a dlouhé kapotě motoru následuje prostor pro cestující, který je posunut výrazně dozadu. Povrch ve stylu černého panelu propojuje podsvětlenou masku chladiče se světlomety DIGITAL LIGHT s projekční funkcí. Mezi dominanty zádě patří dvoudílné svítilny LED s novou konturou a speciálním designem. Unikátní denní a noční design jim dodává motiv hvězdy na obou stranách. Progresivní design nové Třídy E je u tohoto novinářského vozu reprezentován linií AMG exteriéru a interiéru, novým barevným odstínem metalízy stříbrná Verde a doplňkovou sadou Night s černě lakovanými 20″ disky kol. Chápu, že vzhled je velmi subjektivní, ale za sebe tvrdím, že se mi vážně líbí.

_mg_81801

To vnitřek je už o poznání extravagantnější a jeho digitalizace nemusí být po chutí každému. Ergonomicky je vše v pořádku, ale výtky by se našly. Například dotykové plošky na volantu nejsou příliš povedené a také fakt, že celé auto ovládáte prostřednictvím středového displeje. Ten má naštěstí parádní odezvu, grafiku a i menu je intuitivní. Navíc vám dost pomůže hlasové ovládání, které má Mercedes-Benz nejlepší na trhu. Kvalita zpracování a materiály na palubě jsou perfektní a připadáte si zde jako v první třídě. Aby také ne.

img_20240129_100152 img_20240129_100232

Testovaný model byl navíc vybaven třetím displejem před spolujezdcem, jedná se však o příplatkovou výbavu, tudíž ho tam mít nemusíte, pokud nechcete. MBUX Superscreen je dominantou vnitřního designu a přináší digitální zážitky včetně selfie kamery pro videokonference a samostatný displej pro spolujezdce. Řidiči je k dispozici široká nabídka funkcí a zobrazení 3D displeje a head-up displeje. Díky digitálním inovacím lze hudbu, hry a streamování multimediálního obsahu vnímat uvnitř vozu téměř všemi smysly. Surround soundsystém Burmester® 4D je vybaven 17 reproduktory a technologií Dolby Atmos®. Celkový hudební zážitek je u cestujících vpředu ještě dále umocněn jemnými zvukovými vibracemi sedadel.

Ze všeho bych nejvíce “vypíchnul” rozšířenou realitu pro navigační systém, která je jednoduše geniální a také hlasové ovládání, které vám ulehčí práci. Ambientní světelné podsvícení může být pro někoho rušivé nebo přehnané, ale jeho individualizace a výsledný efekt je dechberoucí. Nový odstín čalounění hnědá tonka/černá se středovou konzolí v provedení černé dřevo jasanu s otevřenými póry je jednou z desítek různých kombinací interiéru prostřednictvím odlišných stylů, barev a materiálů čalounění a ozdobných prvků. A vypadá to fantasticky.

img_66251 img_20240129_100241

Co tluče pod kapotou testovaného kousku? Mercedes-Benz E 400 e je nejvýkonnější čtyřválcovou motorizací v nabídce nové Třídy E. Plug-in hybrid propojuje pohodlí elektromobilu s nezávislostí spalovacího motoru a kombinuje dvoulitrový benzinový motor s výkonem 185 kW (252 k) a elektromotor o výkonu 95 kW (129 k). Kombinovaný výkon činí 381 koní a 650 Nm točivého momentu. To opravdu není málo, vždyť auto zrychlí na stovku už za 5,3 sekundy a zastaví se až na rychlosti 250 km/h. Dojezd na výhradně elektrický pohon je díky baterii o kapacitě 25,4 kW/h až 110 kilometrů (dle WLTP), k dispozici je 11kW AC i 55kW DC palubní nabíječka. To je samozřejmě výhoda, protože DC nabíjení o takové rychlosti je spíše výjimkou.

_mg_83431 _mg_81891

Hybridní pohon funguje perfektně a o připojování spalovacího motoru vůbec nevíte. Vůz je navíc vybaven tradičním automatem a i to přidává na komfortu jízdy. I po vybití baterie, si “ečko” ponechává dostatek elektrické energie, aby se stále pohybovalo v hybridním režimu. Pokud máte nabito a sepnete sportovní režim, auto vyždímá z obou motorů maximum a poskytne vám opravdu brutální akceleraci. Líbivý je zvuk, i když je uměle podkreslený. Efektivitu jsem prověřil trasou Praha-Špindlerův Mlýn a zpět, kdy jsem často využíval dynamiky pohonu. Celkový nájezd jsem zakončil se spotřebou 5,8 litrů. Nepochybně by to šlo i pod 5, ale ten výkon mi občas nedal a musel jsem to sešlápnout.

_mg_82941

Tím nejlepším je ale podvozek, který si ponechává tradiční plavnost a komfort typický pro automobily Mercedes-Benz. Jen s jedním rozdílem, že nyní umí být i opravdu sportovní. Ale v tom pravém slova smyslu. Nevytřepe z vás duší, ale naopak jemně ztuhne, karoserie se přestane naklánět a auto je až neuvěřitelně agilní. Za vše může novinka v podobě natáčecí zadní nápravy a také vzduchový podvozek AIRMATIC. Lépe jezdící sedan střední třídy nenajdete. Schválně jsem si dal svou oblíbenou zasněženou okresku v Krkonoších, vypnul stabilizační systém a zkusil, co auto umí. Trakce na sněhu je skvělá, odezva na plyn díky asistenci elektromotoru okamžitá a “ečko” dokáže vykouzlit i krásné powerslidy. Řízení je přitom akorátně strmé a auto na něj ihned poslouchá. Takže ano, náročnější řidiči se za volantem i pobaví.

img_20240124_154801 img_20240124_154730

Primárně je to však komfort a klid na palubě, který mě uchvátil. Auto nádherně žehlí nerovnosti, dokonce i ty příčné a celou dobu si připadáte jako v luxusním letadle. Dokonalá je také izolace od ruchů okolního světa a na palubě panuje nevídaný klid. Od kol se sice může na velkých nerovnostech ozvat vzdálená, tlumená rána, ale jinak je podvozek tichý a dokáže si velmi dobře poradit i s příčnými nerovnostmi. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz!

_mg_82521

Sečteno a podtrženo. Nová třída E je fantastické auto, které je navíc nejpohodlnější ze všech zástupců této třídy. Nabídne skvělé odhlučnění, nádherný interiér, pokrokové technologie a překvapivou agilitu na klikaté silnici. Ideální auto na každodenní cestování v absolutním komfortu.

Plusy

– Ukázkové odhlučnění
– Příkladná stabilita
– Nízká spotřeba
– Zpracování interiéru
– Rozsah bezpečnostní a komfortní výbavy
– Šířka interiéru
– Image a vzhled
– Motor
– Jízdní vlastnosti
– Výkon světlometů

Mínusy

– Příliš digitalizované ovládání
– Dotykové plošky na volantu

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz