mercedes-benz-glc-2020-8

Test Mercedes-Benz GLC 220d 4Matic

28. 6. 2020 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 95%

Podvozek: 90%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 85%

GLC kombinuje robustnost s kompaktností a především pohodlí s výbornými jízdními vlastnostmi. Modernizace také pomohla interiéru, který teď může stát po boku novější konkurence.

Verdikt:

Mercedes-Benz pokračuje v omlazování svých nejstarších modelů, které ještě koncepčně vycházejí ze současné generace třídy C. Tentokráte se podíváme na kompaktní SUV GLC, které prodělalo decentní facelift. Ten se zaměřil především na techniku pod kapotou a interiér. Zvenčí modernizovanou verzi poznáte podle jiné grafiky všech světlometů (standardně s LED), nového designu nárazníků a pozměněné masky chladiče. To je vše.

V interiéru ale modernizaci poznáte hned. Na první pohled zaujme digitální displej (je za příplatek) místo klasických ukazatelů za volantem. Nový a především větší je i displej informačního systému na vrcholu palubní desky. Nově má úhlopříčku 10,25 palců a disponuje novým softwarem a rychlým procesorem. Grafické prostředí je tak shodné se systémem MBUX, ale umělá inteligence zde chybí.

mercedes-benz-glc-2020-17 mercedes-benz-glc-2020-22

Díky MBUX lze využívat i navigaci s rozšířenou realitou, což je velmi příjemná funkce, zejména v místech, kde to opravdu neznáte. Navigace kombinuje běžné mapové podklady s přední kamerou, jejíž obraz se zobrazí při jakémkoliv odbočení a graficky se vyznačí, kudy a kam přesně jet. V cíli displej navigace opět přímo na fotce ukáže, který dům je zadaný cíl cesty.

Zlepšila se volba materiálů a vůz dostal nezbytnou technickou inovaci v podobě digitálního displeje s rozlišením 1920 x 720 pixelů nahrazující klasické budíky. Ten je však za příplatek, jinak zůstávají ty analogové, ale s větším palubním počítačem. Tlačítka na volantu ustoupila dotykovým ploškám, navíc se sem přestěhoval tempomat. Nový volant má nyní dotykové plošky a GLC tak srovnalo krok s ostatními modely v nabídce výroby, i když svůj věk stále nezapře. Citelné je i zlepšení materiálů uvnitř vozidla.

mercedes-benz-glc-2020-2

Mezi další změny patří také inovovaný head-up displej, touchpad na středové konzole s haptickou zpětnou vazbou, či nové asistenční systémy. Kvůli tomu dostal vůz novou generaci kamer a radarů. Ty společnými silami zajišťují, že auto “vidí” až pět set metrů před svoji příď. Mercedes-Benz GLC proto bude mít teď také prvky semi-autonomní jízdy. Například může na dálnici samočinně měnit jízdní pruhy a plynule brzdit až do zastavení.

Mercedes-Benz GLC je nabízen buď s pohonem předních nebo všech kol, převodovka je vždy výhradně automatická. Zkoušený vůz byl vybaven dieselovým čtyřválcem 220d s dvoulitrovým objemem, výkonem 143 kW/194 koní a točivým momentem 400 Nm. Šlo o verzi s pohonem všech čtyř kol 4Matic, která z 0 na 100 km/h zrychlí za 7.9 sekundy a maximální rychlost činí 215 km/h.

mercedes-benz-glc-2020-13 mercedes-benz-glc-2020-6

Jednotka je velmi slušně odhlučněná a prostá jakýkoliv vibrací. Dynamika je zcela dostačující, motor má příjemný zátah a nástup výkonu je poměrně lineární. Komfort dokresluje i devítistupňová automatická převodovka 9g-Tronic, která je v tomto případě skvěle spárována s motorem a funguje bezchybně. Potěší i spotřebou paliva, která při běžné jízdě činí kolem 6-7 litrů.

Standardně je GLC vybaveno podvozkem Agility Control s adaptivními tlumiči. Za příplatek si můžete zvolit sportovní verzi Dynamic Body Control a nebo vzduchový podvozek Air Body Control, který je špičkou. Testovaný model měl podvozek základní a komfort byl na velmi vysoké úrovni a vůz skvěle filtroval většinu nerovností. To však není vykoupeno horší ovladatelností.

mercedes-benz-glc-2020-11

GLC  se s ochotou vrhá do zatáček zejména v tužším sportovním režimu. Trakce a přilnavost je výborná a vůz snese i opravdu rychlé nájezdy do zatáček bez ztráty gripu a vyděšení zbytku posádky. Celkově se tak jedná o ideální nastavení mezi pohodlím a ovladatelností. GLC používá stálý systém pohonu všech kol 4Matic, který mírně upřednostňuje zadní nápravu, kam posílá 55% točivého momentu. Doménou však zůstává dálnice a dlouhé cesty. Tam se GLC ukázalo jako výborný společník. Zde totiž vynikne skvělé odhlučnění, výborná sedadla a pohodlí v interiéru. I po stovkách kilometrů se budete cítit svěží a odpočatí.

Po týdnu jsem měl z GLC opravdu dobrý pocit. Decentní facelift autu pomohl a proměnil je v moderní a velmi příjemné auto pro každodenní používání. GLC kombinuje robustnost s kompaktností a především pohodlí s výbornými jízdními vlastnostmi. Modernizace také pomohla interiéru, který teď může stát po boku novější konkurence.

Plusy

– Vzhled a image
– Motor
– Jízdní vlastnosti
– Kvalita zpracování
– Prostornost
– Pohon všech kol

Mínusy

– Pouze 50l palivová nádrž

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz