mercedes-benz-e-coupe-exterior-2

TEST Mercedes-Benz E300 Coupé – Král

4. 7. 2017 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

X-Factor: 100%

Nejdůležitější je u tohoto auta to, jak se v něm při jízdě cítíte a věřte, že v tomto ohledu udává třída E Coupé veškerá pravidla. Jednoduše si sednete do křesel, pohodlně zařadíte pohybem prstu, Mercedes se kultivovaně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi funkcemi, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek taktéž.

Verdikt:

Mercedes-Benz pokračuje v modelové ofenzívě a představuje nejnovější coupé odvozené od třídy E a opět se neubráním konstatování, že se jedná o skvostné a nádherné auto. Pryč je éra, kdy E Coupé bylo postaveno na třídě C, novinka je plnohodnotné velké a luxusní coupé, které vás strhne a nepustí. Můžete namítnout, že je až příliš unifikované a podobné třídě S Coupé, ale rozdíly jsou ve výsledku velké a rozhodně se jedná o abnormálně povedený kus auta.

Možná začínám subjektivně, ale o tom přeci testy jsou, jedinou objektivitu najdete dole v přiložené tabulce. E Coupé je totiž o emocích, absolutním komfortu, dokonalém zpracování a image. Vše začíná už pohledem na vnější design. Auto je ztělesněním čiré sportovní elegance s decentním agresivním akcentem v podobě AMG paketu, který upravuje tvar nárazníků a dalších drobností. Nic však není zbytečně přehnané, naopak je vše sladěno do vkusného celku. Design se nese v aktuálním korporátním stylu, auto má spoustu oblin a je opravdu mohutné. Sportovní vzezření podtrhují i vytažené zadní blatníky a zužující se stavba zadní části střechy. Přední maska odkazuje na zlatou éru prvního Gullwingu, stejně jako tvar zadních světel. Nemůžu si pomoct, ale tato kára vypadá opravdu fantasticky. Přidejte si k tomu absenci B sloupků, kdy po stažení všech oken vznikne jeden otevřený prostor, naprosto strhující interiér a musíte se zákonitě zamilovat.

e5

Uvnitř je to podobná pohádka– tříramenný sportovní volant, dekory z pravého světlého dřeva, kontrastní prošívání, komfortní sedadla s výborným bočním vedením a nádherné výdechy klimatizace v designu turbín, které jsou k dispozici pouze pro coupé a cabrio. Všude jsou jen ty nejlepší materiály a nejnovější systémy. Vypadá moderně, ale zároveň dokáže lehce připomenout atmosféru aut z minulého století.

Hlavním prvkem jsou dvě velké obrazovky – jedna slouží jako náhrada za budíky a druhá je k dispozici informačnímu systému, který má bleskurychlé reakce a srozumitelné ovládání. Stylové je především podrobné nastavování klimatizace a topení, to je taky součástí displeje na pravé straně. Mercedes doladil vzhled dvojice monitorů k dokonalosti a oproti větší třídě S jsou zapuštěny do jednoho celku s tenčími okraji. Teď to už vypadá opravdu perfektně.

e1

Ergonomie nemá žádnou chybu a doslova dokonalá je audio soustava Burmester, která kromě bombastického ozvučení zaujme i nádherně vypadajícími reproduktory z broušeného hliníku. Testovaný model měl navíc úchvatnou barevnou kombinaci, kdy byl vrch palubní desky vyveden v tmavě modré kůži, zbytek interiéru pak v béžové. Rozhodně se jedná o nejlepší interiér ve třídě a nebude se vám chtít vystupovat.

Pod kapotou je přeplňovaný dvoulitrový benzínový čtyřválec, jenž produkuje výkon 180 kW v 5500 otáčkách a točivý moment 370 Nm od 1400 do 4000 otáček za minutu. Motor je kombinovaný s devítistupňovým automatem 9G Tronic, který posílá sílu na zadní kola. Papírová spotřeba má činit něco kolem 6 a půl litru, ale nebojte se, nikdy jí nedosáhnete. Moderní podvozek má multilink vpředu i vzadu a přední kotouče jsou vrtané. Zrychlení z nuly na stovku zvládá za 6.4 sekundy a maximální rychlost je obligátních 250 km/h.

e6

Ačkoliv se zdá být výkon dvoulitru nízký, není tomu tak. E 300 je rychlé tak akorát. Znatelná dávka točivého momentu přichází už od 1500 otáček za minutu a od nějakých 3000 táhne až do maxima v 6300 otáčkách za minutu pořád stejně. Až mě trochu mrzí, že nemá žádnou výkonnostní špičku. Navíc rád papá, při svižnější jízdě, která se s tímto typem aut jezdí nejčastěji, si vezme 12 litrů, pří ostřejším stylu přes 15, ale pokud se zvolí opravdu defenzivní styl jízdy, displej mezi budíky ukáže 8 až 9 litrů na 100 kilometrů.

Coupé je ve výsledku nastaveno výrazně jinak než limuzína třídy E. Apeluje na smysly a dá vám vychutnat to nejlepší, co nabízí. Zvuk je hutný, hlasitý a výfuk prská. Převodovka v kickdownu podkopne na nejnižší možný kvalt a vůz odpálí plným výkonem vpřed. Největší devízou je absolutní kultivovanost chodu, precizní reakce a adekvátní zásoba výkonu. Při běžné jízdě, dokonce i za studeného chodu, vůbec motor neuslyšíte. Vůz je tak dokonale odhlučněný a motor vychovaný, že si budete moci šeptat se spolujezdci i při vysokých rychlostech.

e2

Při ustálené jízdě se spokojí i s méně než tisícem otáček a nemáte šanci ucítit jakoukoliv vibraci. Třída E Coupé umí navíc velmi dobře maskovat rychlost a ve většině případů netušíte, jak rychle se reálně pohybujete. Stačí jeden předjíždějící manévr a po jeho dokončení se najednou pohybujete rychlostí kolem 200 km/h.

Největší rozdíl v nastavení vozidla je pocítit na podvozku. Je výrazně tužší, ale nebojte se, neztratil komfort. K rázům dochází až na opravdu špatné silnici, jinak je příkladně vychovaný. Sportovní tuhost je naopak velmi příjemná, auto se téměř nenaklání a s chutí se vrhá do zatáček, kde je příkladně neutrální. Pokud jej pobídnete, umí opustit zatáčku v ladném přetáčivém smyku. Nepleťte si ho však se sportovním autem, protože to v žádném případě není. Berte ho jako svižné GT a budete nadmíru spokojeni. Za všech okolností totiž podvozek zůstává abnormálně komfortní a schopný.

e3

Samotné řízení je přesné a poměrně krátké s příjemným odporem chodu. Zpětné vazby však do dlaní moc nepošle, ale ne, že by to byl u auta tohoto zaměření velký průšvih. Nakonec mě zaujaly tuhé a hezky dávkovatelné brzdy, které nevadnou a je radost si s nimi hrát. Převodovka 9g-Tronic mi v tomto modelu přišla velmi dobrá a s motorem si rozuměla více, než v jiných specifikacích. Za celý týden jsem nezaznamenal škubnutí ani žádné zaváhání. V každém režimu řadila velmi hladce a rychle, dokonce i odezva na manuální pokyny byla blesková.

Velmi mě také potěšilo, jak dobře se velké coupé řídí. Pocitově zcela popírá své rozměry, je agilní a poslouchá na slovo. Přitom nabízí dokonalou plavnost a nezná náklony. To z řízení dělá velmi příjemnou činnost a navíc dodává nádech chtěné dynamiky a poslušnosti. Nedělá mu problém rychlá změna směru a vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz!

e7

Nejdůležitější je u tohoto auta však to, jak se v něm při jízdě cítíte a věřte, že v tomto ohledu udává třída E Coupé veškerá pravidla. Jednoduše si sednete do křesel, pohodlně zařadíte pohybem prstu, Mercedes se kultivovaně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi funkcemi, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek taktéž.

Plus

- Exkluzivita

- Vzhled

- Líbivý interiér a kvalita zpracování

- Skvělá sedadla

- Komfortní a jistý podvozek

- Řízení

- Převodovka

Mínus

- Složitější ovládání informačního systému

- Nelze zcela vypnout stabilizační systém

- Na rozbitých silnicích tvrdší naladění podvozku

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz