TEST Mercedes-Benz E 350 Bluetec Kombi 9G-Tronic
Pánové z Mercedes-Benzu rozpoutali v posledním roce velkou modelovou a designovou ofenzívu, což má na svědomí nejeden kontroverzní model a v globálním měřítku pak celkový ústup od zaoblených a uhlazenějších tvarů k ostrým linkám a svalům.
Nová E klasse proto dokonale odráží designový trend značky a i když zůstal profil vozu skoro nezměněn, tak předek i záď vozu byly kompletně přepracovány. Mercedes se zbavil dvoudílných předních světel (dle mého názoru skvělý tah) a nahradil je jednodílným designem s technologií LED. Světla v kombinaci se sportovní variantou mřížky chladiče dělají z nového Ečka agresivního dravce. Pokud ovšem preferujete usedlost a majestátnost, pak můžete zvolit elegantní verzi masky chladiče doplněnou o klasický ‘zaměřovač‘ na přídi vozu, který E klasse dramaticky změní. Ani záď nepřišla zkrátka, a tak dostala nový tvar a grafiku světel a masivnější zadní nárazník, kterému dominují 2 chromové koncovky výfuku obdélníkového tvaru.
Karoserie kombi pak jasně drží trend velkých rozměrů a hranatých tvarů. Na trhu neexistuje prostornější a větší kombík stejného segmentu i přesto, že šestiválcový model má snížený objem zavazadelníku na 600 litrů. Stále je to však královská hodnota a potěší i nízká nákladová hrana v rovině s celou podlahou. Po sklopení zadních sedadel se dostanete na hodnotu 1855 litrů a to se pak v autě můžete bez problému vyspat. Nutno podotknout, že tradiční vzhled “pohřebáckého” kombíku autu nadmíru sluší a patří k němu po desetiletí. Lidé se za tímto medvědem navíc otáčejí, svou image a majestátnost prostě nezapře.
Také interiér byl kompletně přepracován a i zde jde vidět, že Mercedes udělal krok správným směrem. Pozice za volantem je skvělá a nemám jí co vytknout. Tříramenný sportovní volant je obšitý perforovanou kůží a skvěle padne do rukou jak velikostí, tak šířkou věnce. Sedáky jsou rozměrné, nabídnou i dobrou boční oporu, ale jsou tvrdší a méně komfortní, než třeba u nedávno testovaného E200. Je to asi danou specifikací povrchových materiálů, přestože se jedná o stejný druh sedadel. Kaplička přístrojové desky prošla dramatickou změnou oproti staršímu modelu. Celý set budíků pak působí mnohem modernějším a hodnotnějším dojmem. Mercedes zapracoval i na nejmenších detailech jako jsou podelné kovové ovladače klimatizace nebo obdélníkové analogové hodiny, jenž mají lehký nádech přepychu S klasse.
Testovaný model nabídl ještě jeden krásný detail – barevnou konfiguraci interiéru! Ten kdo toto auto sestavoval si zaslouží obrovskou pochvalu za vkus. Kombinace světle béžové kůže sedadel a spodní části palubní desky s tmavě hnědým kontrastním vrchem přístrojovky a dekorem v podobě pravého tmavého dřeva vypadá naprosto fantasticky a to nejsem příznivcem dřevěného obložení. V tmavě hnědé je i celý volant a vše dolaďují drobné detaily ovladačů a linek z leštěného hliníku. Nechybí ani ambientní podsvícení s možností výběru barev. No a ještě ten exteriérový tmavě hnědý lak! Jo, tohle se prostě moc povedlo.
Model 350 Bluetec pod svou kapotou ukrývá třílitrový turbodiesel s výkonem 185 KW a 620 Nm, ten rozměrný kombík katapultuje na stovku za skvělých 6.9 sekundy a zastaví se až na hodnotě 250 Km/h. Jednotka je přitom nastavená tak, aby nejlépe fungovala již v nízkých otáčkách a je vcelku zbytečné motor vytáčet do vrchního spektra otáčkoměru. Zátah motoru je opravdu výborný a vůz s tímto dieselem nabídne vskutku dynamické jízdní výkony a to vše při průměrné spotřebě okolo 7 litrů na sto kilometrů. Ve městě si Ečko řekne maximálně o 9 litrů.
Plusy
- Nízká spotřeba
- Famózní odhlučnění motoru a kabiny
- Mimořádně komfortní podvozek
- Devítistupňová převodovka
- Prostorný kufr
- Famózní dynamika
- LED světlomety
- Kvalita dílenského zpracování
- Image a vzhled
Minusy
- Občasné cukání převodovky
Cena v testované výbavě: 1 816 806 Kč
Základní výbava:Čelní, boční, kyčelní a kolenní airbagy, automatická převodovka, tempomat, komfortní podvozek, litá 16” kola, elektricky nastavitelná přední sedadla, multifunkční volant potažený kůží Nappa, dvouzónová klimatizace, diodové světlomety, ambientní osvětlení interiéru, dešťový senzor, autorádio Audio 20 s bluetooth a USB atd.
Výbava testovaného vozu:Metalický lak (+27.160,-), kůže Lugano (+54.007,-), sada Comfort (+108.900,-), asistent hlídání mrtvého úhlu (+14.048,-), sada komfortních funkcí pro zrcátka (+17.170,-), Comand online (+83.664), tažné zařízení (+27.784,-), zadní tónovaná skla (+12.175,-), výbava Avantgarde (+8.897,-).
Technické údaje | |
---|---|
Motor | Mercedes-Benz E 350 Bluetec Kombi 9G-Tronic |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 6 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 2987 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 185 / 3600 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 620 / 1600 – 2400 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 250 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 6.9 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 6.6 / 4.9 / 5.5 |
Emise CO2: | 152 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 600 / 1855 |
Objem nádrže (l): | 80 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1955 / 595 |
Rozměr pneu: | 245/40 R 18 |
« Suzuki Swift ve speciální edici Záchrana pro Saab existuje »