mercedes-benz-e-cabrio-exterior-4

Test Mercedes-Benz E 220d 4Matic Kabriolet. Může tato kombinace fungovat?

20. 8. 2018 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 95%

Podvozek: 90%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 75%

Jízda v tomto autě je klidná, uvolněná a příjemná. Interiér je mistrovské dílo, ve kterém budete chtít trávit hodiny a jen tak se nenabažíte. Osobně bych volil jinou pohonnou jednotku a zbavil se zbytečné zátěže v podobě pohonu všech kol. Nedovedu si úplně představit, že by s tímto autem chtěl někdo jezdit v zimě na hory. Je však dobré vědět, že i takováto kombinace umí fungovat a není úplně špatná.

Verdikt:

Současná třída E se na loni rozrostla o verzi bez střechy, která přidává ten správný pocit z jízdy a stylu na rozdávání. Současné Coupé jsem si absolutně zamiloval, je vskutku nádherné a nebál bych se ho zařadit mezi vůbec nejhezčí auta současnosti. Cabrio si bere ten nejlepší základ v podobě zdařilého designu přední a zadní části, které jsou dost odlišné od verze sedan.

Absence klasické kovové střechy sice eleganci snížila, nicméně s nataženou střechou vypadá vůz stále proporčně a dobře. Bez ní je to pak jiná kapitola, která naplno odhalí nádherný interiér a zvýší dynamiku siluety. Tetsovaný vůz vybaven AMG Paketem vzbuzoval velkou pozornost a nikoho nenechal chladným. Sportovní vzezření podtrhují i vytažené zadní blatníky a zužující se stavba zadní části střechy. Přední maska odkazuje na zlatou éru prvního Gullwingu, stejně jako tvar zadních světel. Nemůžu si pomoct, ale tato kára vypadá opravdu fantasticky.

ecabrio1

Možná pochybujete o smyslu bytí této verze, když je tady i otevřená verze menší třídy C a větší třídy S, jenže to byste se pletli. E Cabrio nabízí přesně tak akorát velikost a prostornost, kterou vám menší model nenabídne. Ten větší je zase cenově vzdálený a rozhodně ho nepořídíte s ekonomickou motorizací.

Zmínil jsem skvostnou kabinu a nebudu ani tady daleko od pravdy, když řeknu, že Mercedes-Benz v současnosti vyrábí snad vůbec nejhezčí interiéry. Hned na první pohled zaujme tříramenný sportovní volant, dekory z pravého tmavého dřeva, kontrastní prošívání, komfortní sedadla s výborným bočním vedením a nádherné výdechy klimatizace v designu leteckých turbín, které jsou k dispozici pouze pro coupé a cabrio. Všude jsou jen ty nejlepší materiály a nejnovější systémy. Vypadá moderně, ale zároveň dokáže lehce připomenout atmosféru aut z minulého století, je jako luxusní zakázková jachta.

ecabrio6

Hlavním prvkem jsou dvě velké obrazovky – jedna slouží jako náhrada za budíky a druhá je k dispozici informačnímu systému, který má bleskurychlé reakce a srozumitelné ovládání. Výrobce doladil vzhled dvojice monitorů k dokonalosti, kdy jsou nyní zapuštěny do jednoho celku s tenčími okraji. Ergonomie nemá žádnou chybu a doslova dokonalá je audio soustava Burmester, která kromě bombastického ozvučení zaujme i nádherně vypadajícími reproduktory z broušeného hliníku.

Testovaný model měl navíc úchvatnou barevnou kombinaci, kdy byl vrch palubní desky vyveden v tmavě šedé kůži, zbytek interiéru pak v hnědé. V noci ohromí pokročilé podsvícení celého interiéru s mnoha světelnými efekty a kombinacemi barev pro jednotlivé části. Se staženou střechou to vypadá ohromně. Mercedes myslí i na celoroční využitelnost, a tak zde nechybí klasický ofuk krku teplým vzduchem, vyhřívání sedadel nebo pokročilí systém bourání turbulencí v interiéru. Má to na svědomí elektricky výsuvný windshot vzadu a také nad rámem předního okna. Po aktivaci je uvnitř jen příjemný vánek.

ecabrio4

U otevřeného auta je ale rozhodující jízda a emoce za volantem. Ty vám zřejmě utlumím, když povím, že tento kus byl vybaven čtyřválcovým dvoulitrem spalujícím diesel a ještě k tomu pohonem všech čtyř kol. Hm, zvláštní to kombinace pro otevřený vůz. Může to vůbec fungovat? Motor má pouze jedno turbo, výkon 143 kW a kroutící moment rovných 400 Nm. Zůstaňme ještě chvíli u čísel, je třeba zmínit, že vůz není úplně lehký a jeho váha činí 1900 kilogramů. Zrychlení na stovku tak proběhne za 7,9 sekund a dosprintuje až k maximální rychlosti 234 km/h. Nezní to nijak přesvědčivě a je jasné, že tato konfigurace není na sportovní jízdu, ale spíše pro klidné brouzdání bez střechy.

Motor je po zahřátí poměrně kultivovaný a jeho projev patří k těm lepším dieselům na trhu, projev šestiválcového ekvivalentu však suplovat nedokáže. Při jízdě o něm sice nevíte, ale ve městě při popojížděních o sobě dát vědět umí. Výsledná dynamika není pocitově zlá, je dokonce solidní, ale vysoká váha jde cítit. Dynamice nejvíce pomáhá devítikvaltová automatická převodovka, která má ideální délku jednotlivých převodů a navíc řadí opravdu rychle a dobře. Rozhodně potěší spotřeba, ta se kombinovaně pohybuje okolo 7 litrů. Odběr se výrazně nezvýší ani ve městě.

ecabrio2

Podvozek je oproti limuzíně výrazně tužší, ale nebojte se, neztratil komfort. K rázům dochází až na opravdu špatné silnici nebo ostrých nerovnostech, což způsobují především pneumatiky MOE (typ Run-Flat). Těm se doporučuji vyhnout, jsou za příplatek. V zatáčkách se auto téměř nenaklání a s chutí se do nich vrhá. V oblouku je příkladně neutrální a na limitu nedotáčivé. Nepleťte si ho však se sportovním autem, protože to v žádném případě není. Jízdní vlastnosti dále ovlivnily adaptivní tlumiče Dynamic Body Control za příplatek 30.232 korun, který dále rozšiřuje standardní šasi Agility Control s o 15 mm sníženou světlou výškou oproti standardní verzi podvozku ve třídě E. Rozdíl mezi nastavením podvozku Comfort a Sport je poměrně výrazný. Naopak Sport a Sport+ žádný citelný rozdíl nepřináší.

I toto cabrio potěší dokonalou směrovou stabilitou, vlastností, kterou na automobilech tohoto výrobce miluji. Jen s málo auty lze jezdit po dálnici vysokou rychlostí a zároveň zcela uvolněně. Do interiéru nefouká zhruba do 120 km/h, pak se situace zhorši. To jde vyřešit vysunutím větrového lamače a můžete upalovat ještě rychleji. Od 150 km/h už nepomůže ani on. Samotné řízení je přesné a poměrně krátké s příjemným odporem chodu. Zpětné vazby však do dlaní moc nepošle, ale ne, že by to byl u auta tohoto zaměření velký průšvih. Nakonec mě zaujaly tuhé a hezky dávkovatelné brzdy, které nevadnou a je radost si s nimi hrát.

ecabrio5

Platí však, že jízda v tomto autě je klidná, uvolněná a příjemná. Interiér je mistrovské dílo, ve kterém budete chtít trávit hodiny a jen tak se nenabažíte. Osobně bych volil jinou pohonnou jednotku a zbavil se zbytečné zátěže v podobě pohonu všech kol. Nedovedu si úplně představit, že by s tímto autem chtěl někdo jezdit v zimě na hory. Je však dobré vědět, že i takováto kombinace umí fungovat a není úplně špatná.

Plusy

– Exkluzivita
– Vzhled
– Líbivý interiér a kvalita zpracování
– Skvělá sedadla
– Jistý podvozek
– Řízení
– Převodovka
– Spotřeba

Minusy

– Složitější ovládání informačního systému
– Nelze zcela vypnout stabilizační systém
– Na rozbitých silnicích tvrdší naladění podvozku

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz