mercedes cls 63 amg exterior (15)

TEST Mercedes-Benz CLS 63 AMG PERFORMANCE PACKAGE

29. 5. 2015 • Exkluzivní testy, Extrémní vozy, Luxusní vozy, Mercedes-AMG, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 100%

Podvozek: 95%

Převodovka: 90%

Zpracování: 100%

Na jednu stranu luxusní limuzína, kterou není problém používat denně se vším luxusem na palubě a slušným jízdním komfortem, a na straně druhé totální maniakální bestie s devastujícím zátahem, neskutečným zvukem a instinkty masového vraha. Jo, tohle auto je čistý schizofrenik a proto se mi tak líbí. Krotký beránek, který se stiskem tlačítka AMG změní v rodeového býka, kterého zvládne jen zkušený toreador!

Verdikt:

CLS je samo o sobě exkluzivní auto, už ve své první generaci definovalo pojem čtyřdveřové coupé a založilo tak zcela nový segment. Druhá generace už není sama, ale stále udává tón. Nemůžu si pomoct, ale auto je to opravdu nádherné. Tam, kde Audi A7 působí těžkopádně, Porsche Panamera otyle a BMW 6 GranCoupé fádně, tam CLS skóruje svou perfektní vyvážeností celku. Každá linka navazuje na tu další a jen se podívejte na ty zadní blatníky přecházející do středu auta, odkazující na poválečné Mercedesy. Jo, sakra, je to krása!

No a AMG to všechno posouvá ještě dále a podtrhuje sportovní eleganci o vkusné detaily a exkluzivní šedý matný lak! Uvnitř je to klasické CLS se vším luxusem doplněným o stylový sportovní akcent v podobě nádherného volantu, karbonového obložení, středového tunelu s tradičním AMG designem voliče převodovky, kruhovými tlačítky nastavení ostrosti auta a samozřejmě sedadly s lepším bočním vedením. A také analogové hodiny IWC uprostřed palubní desky.

amg7

Zvenčí zaujmou obří nasávací otvory, krásná devatenáctipalcová kola, karbonová zrcátka, zadní spojler ze stejného materiálu a také obří difuzor zadního nárazníku mezi čtyřmi koncovkami hranatých výfuků, které dávají tušit, co za hřmění se z nich bude ozývat. Vše pak korunuje výmluvný nápis V8 Biturbo za předními blatníky. Od standardního CLS se tedy výrazně neliší, ale také dostatečně dává najevo, že tady legrace končí a začíná peklo, totální a nefalšovaná apokalypsa biblických rozměrů.

dream-cars-just4u_1233420

Už jen ten nápad, jakým Mercedes vyřešil nutnost downsizingu je šílený sám o sobě. 63 AMG už totiž dávno neznačí objem motoru, osmiválec má teď “pouhých” 5.5 litrů a dvojici turbodmychadel, která nahrazují atmosferické plnění. Takže ano, ke zmenšení motoru došlo, ale pak si někdo řekl: “šoupneme tam dvě turba a pojede to ještě víc, než dřív!” A tak tady mám bestii s výkonem, ehmm, 558 koní a devastujícím krouťákem lehce přesahujících 800 Nm. Možná by to zvládlo zrychlit otáčení planety a vyrvat silnici od základů, už jen nastartování totiž způsobí malé zemětřesení!

amg6

Svírám plochý volant AMG Performance obšitý kůží Nappa a sbírám odvahu k poslání plynu do podlahy. To co následuje mi vyráží dech a zadní náprava bojuje o poslední zbytek trakce! CLS posádku nemilosrdně kopne do zad a ve zběsilém tempu vyráží vpřed, pneumatiky kvílí a zadek jde ze strany na stranu. Tady neuvážené sešlápnutí plynu v zatáčce znamená konec hry! Přísun síly je naprosto brutální a s otáčkami auto víc a víc nabírá na svém maniakálním sprintu. Burácivý baryton střídá osmiválcové hřmění ve středním pásmu a famózní řev ve vysokých otáčkách, kde se hlasitě přidává ohromný jekot dvou turb! Pak prásk, převodovka tam pošle další stupeň, výfuk si hlasitě odplivne a vaše tělo dostane další kopanec a vše začíná znovu.

Je úplně jedno, jak jedete rychle, auto vždy odletí jako nakopnuté! Pružné zrychlení je naprosto devastující! Ze stovky se na dvousetkilometrovou rychlost dostanete za pár vteřin a zátah výrazně nepolevuje do nějakých 280! Bože, tohle auto je naprosté kladivo! Z nuly má ohromný problém s trakcí, ale i tak to na stovku zvládne za 4.2 vteřiny a za dalších 8 ( slovy osm!) vteřin pojedete dvoustovkou! Pořád se bavíme o dvoutunovém luxusním autě se čtyřmi dveřmi, neuvěřitelné! Naštěstí všechno krotí silné brzdy, které jen tak neunavíte.

amg5

Pohonné ústrojí tady spolupracuje s automatickou převodovkou AMG SpeedShift MCT, což je ve své podstatě sportovní verze klasické 7G-Tronic Plus, kde byl hydrodynamický měnič nahrazen jednou spojkou. Není to nejrychlejší jednotka a nemůže konkurovat dvouspojkovým systémům, ale i tak zvládá svou práci velmi přesvědčivě. Řazení probíhá rychle a je doplněno o klasické škubnutí jednospojkových převodovek. I to dotváří celkový pekelný charakter tohoto auta. V manuálním režimu se dá řadit pomoci krásných hliníkových pádel pod volantem a odezva je naprosto v pořádku.

CLS 63 AMG však není jen o sprintování a pokořování rychlostních met, umí solidně fungovat i v zatáčkách, i když vám u toho bude občas nahánět hrůzu. Není to vinou podvozku, ale nutnosti naučit se s autem zacházet. Samotný podvozek je totiž naladěn fantasticky. V základním režimu Comfort je příjemně tuhý, ale ponechává si schopnost filtrovat nerovnosti a izolovat posádku od hluku. V ostrém sportovním režimu už se o komfortu hovořit nedá, ale na oplátku předvádí naprosto špičkovou práci – reaguje na každou změnu směru a poskytne spoustu zpětné vazby a čitelnosti. To je podpořeno i skvělým řízením, které je ostré, strmé a auto na něj reaguje okamžitě. Pokud se naučíte správně a zejména rozvážně dávkovat plyn, odvděčí vás podvozek skvělým gripem a schopností projíždět zatáčky opravdu rychle. Na dvoutunové auto naprosto perfektní odladění.

amg3

Pokud však budete neurvale šlapat na plyn, vyleká vás k smrti. Přetáčivost přichází okamžitě a nemilosrdně. To platí i při předjíždění, je třeba mít na paměti, že prudší zrychlování lze provádět jen s narovnanými koly. Stabilizace samozřejmě všechno řeší, ale je třeba se připravit na to, že bude neustále blikat, jako vánoční stromeček a značně omezovat výkon na kolech. Ke sportovnímu svezení je třeba použít minimálně její sportovní režim a nebo ji vypnout úplně, pak máte celý výkon a osud jen ve vlastních rukách a opravdu musíte vědět, co děláte. V driftu je auto krásně ovladatelné, přesné a poslušné. Precizním dávkováním plynu je možné jezdit nesmyslně dlouhými drifty v šílených úhlech, ale jediná chyba, moc plynu a jste mimo hru.

A to se mi na tomto autě líbí ze všeho nejvíce. Ta chuligánská povaha zabalená do elegantního obleku, ďábel s tělem anděla! Na jednu stranu luxusní limuzína, kterou není problém používat denně se vším luxusem na palubě a slušným jízdním komfortem, a na straně druhé totální maniakální bestie s devastujícím zátahem, neskutečným zvukem a instinkty masového vraha. Jo, tohle auto je čistý schizofrenik a proto se mi tak líbí. Krotký beránek, který se stiskem tlačítka AMG změní v rodeového býka, kterého zvládne jen zkušený toreador! U Mercedesu je svět stále v naprostém pořádku!

amg4

Chcete si splnit svůj sen a řídit tohle auto, nebo desítky dalších supersportů? Navštivte web firmy  DREAM- CARS a přeměňte svůj sen v realitu!

Plusy

  • Výkon motoru
  • Image a vzhled
  • Kvalita zpracování
  • Podvozek
  • Přesné řízení
  • Zvuk
  • Luxusní interiér

Minusy

  • Výhled vzad
  • Vyšší spotřeba
  • Převodovka při ostré jízdě

Cena v základní výbavě: 3 073 400 Kč

Cena v testované výbavě: 3 650 034 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, systém přednárazové ochrany Pre-Safe, sportovní sedadla AMG s vyhříváním, asistent bdělosti řidiče Attention Assist, ESP, asistent pro rozjezd do kopce, tempomat s omezovačem rychlosti, autorádio s CD/MP3, bluetooth hands-free, třízónová klimatizace, elektrické nastavení předních sedadel, diodové světlomety, čalounění kůží Nappa, vyhřívaná zpětná zrcátka s integrovanými LED směrovkami, koncové svítilny ze světelných diod, 19“ disky s 10 loukotěmi, AMG závěr zadního diferenciálu a další.

Výbava testovaného vozu:Ozdobné výplně interiéru – AMG carbon / klavírový lak (+89.951,-), Sada jízdních asistentů Plus (+69.607,-), Parktronic s aktivním asistentem (+22.259,-), sada komfortních funkcí zrcátek (+12.197,-), vyhřívaná a ventilovaná sedadla řidiče a spolujezdce (+21.497,-), asistent rychlostního omezení (+8.995,-), multimediální systém Comand Online (+80.803,-), adaptivní asistent dálkových světel (+3.049,-), dojezdová rezerva místo lepicí sady Tirefit (+4.573,-), litá 19” kola AMG, 10-loukoťové, černé s leštěným límcem (+15.246,-), karbonová exteriérová sada AMG (+120.443,-), audiosystém Harman Kardon (+25.613,-), zadní determální skla tmavě zabarvená (+11.891,-), keyless-go (+27.137,-), nádrž na 80 litrů (+3.049,-), metalíza (+64.338,-).

Motor Mercedes-Benz CLS 63 AMG
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 8 / 4
Zdvihový objem (ccm): 5461
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 410 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 800 / 2000 – 4500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 3.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 14.4 / 8.4 / 10.6
Emise CO2: 248
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 590 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1870 / 535
Rozměr pneu: 255/35 R 19, 285/30 R 19
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz