mercedes_cls_exterior_z (6)

TEST Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4Matic

26. 3. 2015 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 100%

Podvozek: 90%

Převodovka: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 70%

Modernizované CLS plní přesně to, co od něj očekáváte. Je neskonale atraktivní a budí rozruch kdekoli se objeví, nabídne aristokratický interiér a nejmodernější technologie, přičemž potěší výborným motorem a jízdními vlastnostmi. Pokud hledáte stylové auto, které doplní Váš "šatník" je tohle naprosto ideální volba.

Verdikt:

CLS druhé generace je na trhu už pátým rokem, a tak se Mercedes-Benz pustil do jeho modernizace. Nečekejte však nijak dramatické změny, něco tak přitažlivého si to ani nevyžadovalo. Už první generace šokovala okolí a definovala segment čtyřdveřových coupé. Ta jsou především o prestiži a hrají roli módního doplňku, veškerá snaha o praktičnost je tady druhořadá. CLS tak nabízí jen čtyři místa k sezení, nízký profil prosklené plochy a snižující se střechu. Výsledkem však je naprosto impozantní vzhled.

Facelift přinesl jen kosmetické úpravy, které CLS ještě více zvýraznily. Je tady nová “diamantová” maska chladiče, nový tvar předních světlometů Multibeam LED a pozměněné tvary nárazníků. Testovaný model je navíc vybaven paketem AMG, který sportovním lookem opravdu nešetří. Obří nasávací otvory, lízátko pod nárazníkem a vzadu pak průduchy a difuzor. V kombinaci s krásným vínovým lakem hyacinth auto vypadá naprosto neodolatelně a lidé na něm můžou oči nechat. Zbytek auta zůstal shodný včetně fantastických vytáhlých zadních blatníků, které postupně přecházejí do středu auta.

cls2

Uvnitř se modernizace dotkla především multimediální výbavy a provedení displaye. Ten tradičně stojí ve formě tabletu na vrcholu palubní desky a nabízí novou generaci infoteinment systému Comand Online včetně štědré osmipalcové velikosti obrazovky. Ovládání pomocí otočného ovladače na středovém tunelu zůstalo zachováno, stejně jako zbytek interiéru. Omlazení interiéru citelně pomohlo, avšak svůj věk stále nezapře především díky kapličce budíku a zastaralým ovládáním klimatizace kolečky. Interiéru však není ve své podstatě  co vytknout a působí stále velmi luxusně a aristokraticky. Oproti konkurenci má citelnější nádech exotiky a veškeré materiály a zpracování je naprosto perfektní.

Celkový pocit v interiéru je naprosto unikátní, může za to krátké a silně sklopené čelní okno, nízko uchycené sedadla, malý profil bočních oken se zrcátky za třetinou délky dveří a masivní palubní deska před vámi. Vše pak korunuje skvělý volant se širokým průměrem věnce a obšitý perforovanou kůží. Člověk si připadá jako ve sportovním autě a navíc v obleku, který mu dokonale padne. Souznění a propojení s autem je tu fantastické.

cls6

Model 350 Bluetec pod svou kapotou ukrývá třílitrový turbodiesel s výkonem 185 KW a 620 Nm, ten rozměrný vůz katapultuje na stovku za skvělých 6.7 sekundy a zastaví se až na hodnotě 250 Km/h. Jednotka je přitom nastavená tak, aby nejlépe fungovala již v nízkých otáčkách a je vcelku zbytečné motor vytáčet do vrchního spektra otáčkoměru. Zátah motoru je opravdu výborný a vůz s tímto dieselem nabídne vskutku dynamické jízdní výkony a to vše při průměrné spotřebě okolo 7 litrů na sto kilometrů. Ve městě si řekne maximálně o 9 litrů.

Za zmínku stojí také kultivovanost jednotky, které navíc pomáhá skvělé odhlučnění interiéru prosté o jakékoli vibrace. To, že se jedná o diesel poznáte až venku. Pronikavý zvuk vstoupí do kabiny až opravdu ve vysokých otáčkách, ale stále platí to, že třílitrový šestiválec disponuje velmi kultivovaným projevem a příjemným zvukem. Motor si zaslouží jen pozitivní reakce a slabou stránku nemá. Nabídne monumentální dynamiku, skvělé reakce, kultivovanost a dobrou spotřebu. Pokud chcete pravý Mercedes-Benz, zapomeňte na čtyřválcové jednotky.

cls3 O přenos výkonu se stará pohon všech kol 4Matic, inteligentní systém umí přerozdělovat výkon dle potřeby mezi nápravy až v poměru 90 procent, jinak pracuje v defaultním nastavení v poměru 45:55. Jedná se tedy o pemanentní “real time” 4×4 pohon. Vysvětlovat jeho výhody v zimě nebo na povrchu se sníženou adhezí je asi jako nošení dříví do lesa, a tak zmíním jen, že jako řidič při běžné jízdě pohon nijak nevnímáte a pohon všech kol se začne projevovat až na limitu, kde je CLS přirozeně nedotáčivé. Zapomeňte tak na nějaké pokusy o driftování (to půjde až v zimě). Byl jsem navíc potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech. Pochválit musím i řízení – pro Mercedes-Benz už dávno neplatí pořekadlo, že Mercedes se neřídí, ale kormidluje. Volant má dostatek odporu a nabídne i překvapivě velké množství zpětné vazby, navíc jeho tvar fantasticky sedne do rukou.

V kontrastu tak trochu mrzí, že k pohonu všech kol si nepořídíte nový devítistupňový automat. Ten lze kombinovat jen ve verzi s pohonem zadních kol, důvodem je fakt, že transfer je umístěný právě v převodovce. 4Matic je tak zatím vybaven automatickou převodovkou 7G-Tronic Plus. Ta vyniká svou jemností a jistou ležérností, která ale skvěle dokresluje pohodový charakter celého auta. neznamená to, že řadí pomalu, to právě naopak. Mám namysli její postupný náběh, než uzamkne měnič, právě díky tomu jsou rozjezdy naprosto hladké a ani jednou auto neškubne. Ve finále tak litovat devítikvaltu nemusíte.

cls5
CLS nabízí několik variant podvozku a testovaný model dostal vzduchový Airmatic. Ten samozřejmě nabízí možnost manuálního volení mezi komfortním a sportovním režimem, případně si vůz zvýšit o 25 mm a překonat tak nástrahy na silnicích. Vzduchový podvozek nabídne opravdu kouzelný komfort, ale má to jeden háček. Jakmile zmizí krásný povrch a ocitnete se na klasické “poslepované” okresce, je jakýkoli komfort pryč. To je ostatně problém všech vzduchových podvozků, které se všeobecně trápí s filtrací příčných a ostrých nerovností. Výsledkem je silný otřes celou kabinou a přenos akustických rázů. Osobně bych doporučil klasický podvozek s vinutými pružinami a tlumiči Direct Control. Ten nabídne naprosto perfektní jízdní vlastnosti a ideální komfort na všech površích.

CLS je neskonale pohodlné, plavné a skvěle se řídí. Je to jedno z těch aut, za jehož volantem se cítíte fantasticky. Naprosto bez dechu mě nechává příčná stabilita vozidla. I na české rozbité dálnici nevyžaduje stálé korekce volantem. Auto prostě drží směr a poslouchá na slovo. Skvělé sladění motoru a převodovky dokazuje i ukázková setrvačnost, a tak při ubrání plynu jedete plynule dál a automat vás neomezuje. Tím rovněž Mercedes-Benz šetří palivo. Tohle je auto, ve kterém bych projel Evropu tam a zpět a nebyl unaven.

Dálniční cestování ještě dále zpříjemňuje partička asistentů, a to zejména hlídání jízdy v pruhu a radarový tempomat Distronic Plus, který ve městě umí auto zcela zastavit a zase rozjet. Na semaforech k nezaplacení, a to samé platí pro dálnici, kde za vás bezpečně převezme kontrolu nad vozidlem. Ve vysokých rychlostech na dálnici radar dokáže správně detekovat zatáčející svodidla a snížit rychlost auta před zatáčkou. V noci pak každý jistě ocení naprosto famózní světlomety Multibeam LED. Natáčení paprsku do zatáček, prodlužování osvětlené plochy na dálnicích nebo přepínání dálkových světel probíhá naprosto plynule a zcela automaticky. Na rovné ploše navíc absurdně výkonné světla dokáží osvítit plochu dlouhou 500 metrů před autem. Musím konstatovat, že fungují mnohem lépe, než v nedávno testovaném Audi A7.

cls1
Modernizované CLS plní přesně to, co od něj očekáváte. Je neskonale atraktivní a budí rozruch kdekoli se objeví, nabídne aristokratický interiér a nejmodernější technologie, přičemž potěší výborným motorem a jízdními vlastnostmi. Pokud hledáte stylové auto, které doplní Váš “šatník” je tohle naprosto ideální volba.

Plusy

  • Image a design
  • Silný a velmi kultivovaný motor
  • Jemná převodovka
  • Kvalita zpracování
  • Multibeam LED světlomety
  • Palubní systémy a jejich funkčnost
  • Řízení
  • Spotřeba

Minusy

  • Airmatic a tlumení příčných nerovností
  • Výhled

 

Cena v základní výbavě: 1 517 340 Kč

Cena v testované výbavě: 2 143 501 Kč

Základní výbava:Devět airbagů, obložení interiéru – jasan černý, autorádio Audio 20, Mercedes Connect me, dvouzónová klimatizace, sportovní tříramenný volant, adaptivní brzdové světlo, vnější zrcátka elektricky sklopná, filtr pevných částic, automatická převodovka 7G-Tronic Plus, přehrávač DVD, palivová nádrž na 80 l, sada na opravu pneumatik, litá 17“ kola, komfortní podvozek Direct Control, servis na 6 let/125.000 km a další.

Výbava testovaného vozu:Sada komfortních funkcí zrcátek (+12.608 Kč), metalíza hyacinth (+40.031 Kč), kožené čalounění (+47.281 Kč), sada jízdních asistentů Plus (+70.921 Kč), Parktronic s aktivním asistentem (+23.010 Kč), paměťová sada (+39.401 Kč), vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla (+34.637 Kč), vzduchový podvozek Airmatic (+53.585 Kč), Comand Online (+84.475 Kč), inteligentní světlomety Multibeam LED (+50.118 Kč), ambientní osvětlení interiéru (8.983 Kč), výbavová linie AMG (+90.931 Kč).

Technické údaje
Motor Mercedes-Benz CLS 350 Bluetec 4Matic
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2987
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 185 / 3600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 620 / 1600 – 2400
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 245
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.3 / 5.3 / 6.1
Emise CO2: 160
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 470 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1935 / 485
Rozměr pneu: 255/45, 285/35 R18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz