TEST Mercedes-Benz C220 Bluetec
Třída C to na trhu neměla nikdy moc jednoduché. Konkurence v podobě AUDI A4 a BMW 3 ji vždy ujížděla o znatelný kus. To se však v Mercedesu rozhodli změnit a zaútočit na první místo střední třídy prémiového segmentu. A cíl to není vůbec nereálný, protože s novou generací se změnilo úplně vše. Úplně!
Už první setkání s autem mi vyráží dech – vypadá fantasticky a ve své podstatě je to zmenšená třída S. Design je téměř shodný, jen kompaktnější. Přední část dostala sportovnější a agresivnější rysy, podpořeny ještě více AMG paketem. Zadní část je pak velmi elegantní a vlastně stejná jako u větší sestřičky. Dovedu si představit, že majitele vlajkové lodi asi nebude těšit fakt, že si jeho auto budou všichni zaměňovat s tím o polovinu levnějším, ale když to funguje u AUDI a jiných, tak proč ne i tady. Tak či onak, design je povedeny, Céčko konečně vypadá draze a luxusně!
A vevnitř se pokračuje ještě ostřeji. Interiér byl totiž dosud nejdiskutovanější částí třídy C, prostě nestíhal konkurenci. To je samozřejmě minulostí a jako nejnovější model v nabídce si bere to nejlepší z celého portfolia značky. Vizuálně se jedná o moderní mix směru z menší třídy A s luxusním pojetím třídy S. Předvidatelné, ale tolik efektní. Ve výsledku tak středovému panelu dominuje volně stojící obrovský display infoteinment systému připomínající tablet.
Infotainment zabírá funkci celého nastavení vozidla, audia, médií, navigace… vše se pak ovládá specifickým touchpadem na středovém panelu. Ten vypadá opravdu hightech a výrazně zlepšuje ovládání třeba hudby. Jen přejedete prstem a jste na další skladbě. Zbytek funkcí vyžaduje cvik a zvyk. Systém navíc funguje na novém operačním systému a je výrazně rychlejší, než dříve. Mercedes-Benz se rozhodl vyčistit interiér o tlačítka a zůstaly tak jen ty nejhlavnější pro ovládání klimatizace a hlasitosti. To je však velmi příjemně přesunuto k loketní opěrce. Ergonomicky je to dobré a praktické řešení, kdy je vše ihned na dosah. Široký středový panel s ohromným dekorem tak nabízí jen nejnutnější tlačítka a analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně. Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů a kůže. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displayem palubního počítače mezi nimi. Místa je dostatek a dojem kazí jen sedadla. Mají totiž abnormálně krátkou sedací část, což na dlouhých cestách začne vadit.
Samozřejmostí jsou i převzaté systémy z vyšších řad – řízení v pruzích, head-up display, adaptivní podvozek, adaptivní brzdy… A tak bych mohl pokračovat. Výbava nového Céčka je opravdu našlápnutá a mnohé prvky nemají ve střední třídě obdoby. Třeba právě nastavitelný vzduchový podvozek Airmatic. Díky němu totiž toto auto nejen vypadá, ale i jezdí jako vetší Sko.
V komfortním režimu je auto příjemně pohodlné, ale nečekejte i tak žádnou “houpačku” a naopak v režimu Sport podvozek ztuhne a dovolí svižnější jízdu na okresních silnicích. Byl jsem potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech. Nerovnosti žehlí naprosto ukázkově a dovnitř nepřenáší žádné rázy. Nejvíce mě však potěšilo to, jak dobře se řídí. Je agilní a poslouchá na slovo. To z řízení dělá velmi příjemnou činnost a navíc dodává nádech chtěné dynamiky a poslušnosti. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz! Podvozek je prostě brilantní a jízdě v tomto autě se neblíží nic ve třídě. Za sebe mi jízdní charakter nového Céčka sedí více, než u trojkového BMW. Může dostat Mercedes větší pochvalu? Asi ne
Zmíním také na diesel špičkovou odezvu na plyn, progresivní řízení s dobrou zpětnou vazbou a příkladné reakce převodovky při dynamických nárocích. Jinak dvouspojková sedmistupňová převodovka řadí bezchybně, klidně a nedělá chyby. Nejdůležitější je u tohoto auta však to, jak se v něm při jízdě cítíte. Mercedes se kultivovaně a svižně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi features, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek také. Podobně skvělé jsou i inteligentní světla. Pochopitelně zcela automatická, takže nemusíte přepínat mezi dálkovými a tlumenými. Sko umí jet stále na zapnuté dálkové světla a uzpůsobuje jen to světlo, které aktuálně může oslnit protijedoucí vůz. Reflektor utlumí a odkloní světelný kužel a vozidlu ponechá aktivované dálkové světla. Světla jsou pochopitelně plně LED diodová. Naprosto výborná věc, viditelnost ve tmě je pak naprosto perfektní a bezstarostná.
Pod kapotou tluče dieselová čtyřválcová jednotka o objemu dvou litrů, jež produkuje výkon 170 koní mezi 3000-4200ot/min s nejvyšším točivým momentem 400 Nm dostupným ve spektru od 1400-2800ot/min. Z nuly na sto to zvládne za 7.8 s a ručička tachometru se zastaví někde u hranice 233 Km/h. Motor má plynulý zátah prakticky od volnoběhu, o což se stará dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek na turbínové straně a gradaci točivého momentu téměř nepoznáte. Nechá se vesele vytáčet k 4000 ot/min, ovšem za touto hranicí už ztrácí dosti citelně tah. Celkově platí, že motor se cítí dobře v uvolněném jízdním stylu a do sportování se mu moc nechce. I tak se však jedná o příjemného společníka s dobrou výkonovou rezervou.
Nová třída C mi naprosto vyrazila dech. Vypadá skvěle a jezdí jako vlajková loď. Na svém segmentu nabídne bezkonkurenční prvky výbavy a velkou dávku vnitřního prostoru. Pokud bych nyní volil prémiový sedan střední třídy, skončil bych právě u dealera Mercedesu.
Plusy
- Výkonný motor
- Spotřeba
- Komfort
- Skvělá stabilita
- Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
- Automatická převodovka
- Odhlučnění
- Zpracování
- Podvozek
- Světlomety
- Vzhled a image
Minusy
- Vysoké ceny příplatků
- Krátké sedáky
Technické údaje |
|
---|---|
Motor | Mercedes-Benz C 220 Bluetec |
Typ motoru: | přeplňovaný vznětový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 2143 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 125 / 3000 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 400 / 1400 – 2800 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 233 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 7.8 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 5.4 / 3.7 / 4.4 |
Emise CO2: | 117 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 480 / - |
Objem nádrže (l): | 66 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1495 / 565 |
Rozměr pneu: | 225/45 R 18 |
Cena v základní výbavě: 952 270 Kč
Cena v testované výbavě: 1 536 827 Kč
Základní výbava:Stabilizační systém s funkcí Curve Dynamic Assist, kontrola tlaku v pneumatikách, Adaptive Brake s funkcí Hold, asistent bdělosti řidiče, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, centrální dálkové zamykání, autorádio Audio 20 USB, bluetooth, elektrické nastavení předních sedadel, dvouzónová klimatizace Thermatic, palivová nádrž s objemem 66 l, funkce Eco Start-Stop, čalounění tkaninou Aberdeen, litá 16“ kola atd.
Výbava testovaného vozu:Sada jízdních asistentů Plus (+65.558,-), automatická převodovka 7G-Tronic Plus (+65.558,-), sada komfortních funkcí pro zrcátka (+14.048,-), sada pro parkování (+32.155,-), linie AMG exteriér (+71.801,-), linie Exclusive interiér (+39.023,-), head-up displej (+30.906,-), sada Airmatic Agility (+37.149,-), Comand Online (+84.289,-), asistent adaptivních dálkových světel (3.122,-), Intelligent Light System s diodami (+45.266,-), vyhřívání předních sedadel (+10.146,-), ambientní osvětlení interiéru (6.868,-), startování tlačítkem (+3.122,-), metalíza (+24.350,-), kožené čalounění (+51.198,-).
.« Bude Subaru Forester STI? Vaše auto – Mojito a jeho Mazda MX-5 »