20141230_133752

TEST Mercedes-Benz C 220 Bluetec Kombi

16. 1. 2015 • Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Převodovka: 95%

Podvozek: 80%

Zpracování: 95%

Praktičnost: 85%

C kombi nejen skvěle vypadá a ničí konkurenci nádherným interiérem, ono i skvěle jezdí a je praktické. Jen si dejte pozor na správnou volbu podvozku korespondující s Vašim řidičským zaměřením.

Verdikt:

Nikdy jsem nepatřil mezi obdivovatele kombíků, prostě se mi nelíbily a byl jsem na ně zřejmě moc mladý. Posledních pár let je to jinak a obdivuji krásné linky současného Volva V60 nebo fantastického CLS Shooting Brake. A teď je tady nová generace třídy C s prodlouženou karoserii kombi a já se nestačím divit – je to jednoznačně nejhezčí kombi současného prémiového trhu! Mercedes-Benz se svou designovou renesancí prostě válí a uspokojuje hlad po extravagantních funky liniích. A to si vzpomeňte, jaké krabice v tomto segmentu dělal ještě před 10 lety…

To je však nenávratně pryč a líbivé Cečko kombi hbitě otáčí krky v ulicích. Testovaný vůz je navíc oděn do nádherné tmavé modré a sportovního designového AMG paketu. Ten přidává agresivní tvarování nárazníků s brutálními nasávacími otvory, sportovní lízátko, nástavce prahů, agresivní přední masku a zejména pak sportovní podvozek, jež je o 15 mm nižší. Nechybí velká kola v tradičním AMG designu a tmavá skla. Full LED světla s tmavým podkladem podtrhují prémiově-agresivní look. Sakra, to auto je nádherné!

YouTube Preview Image

Z profilu si hned všímám nápadné inspiraci v trendu shooting brake – linie oken nemá rovný tvar, nýbrž obloukový a lehce se zužuje. Zadní sloupek se pak ztenčuje od střechy směrem dolů a končí výrazným obloukem. Přidává to na dynamice linek a hlavně je to jiné, než klasický design kombíků. Vedle tohoto auta vypadá řada 3 Touring  naprosto tuctově! Velmi elegantně působí zadní světla, která jsou podélná. Zklamáním jsou jen falešné obdélníkové koncovky postranních výfuků… obě! Ostudné to není nejen v zimě, ale celoročně, protože obě koncovky jsou neprůchozí zaslepené plastem. Tenhle přešlap je naprosto zbytečný.

c_kombi3

Vevnitř je revoluce ještě větší – interiér byl totiž dosud nejdiskutovanější částí minulé generace třídy C, prostě nestíhal konkurenci. To je samozřejmě minulostí a jako nejnovější model v nabídce si bere to nejlepší z celého portfolia značky. Vizuálně se jedná o moderní mix  směru z menší třídy A s luxusním pojetím třídy S. Předvidatelné, ale tolik efektní. Ve výsledku tak středovému panelu dominuje volně stojící obrovský display infoteinment systému připomínající tablet.

Infotainment zabírá funkci celého nastavení vozidla, audia, médií, navigace… vše se pak ovládá specifickým touchpadem na středovém panelu. Ten vypadá opravdu hightech a výrazně zlepšuje ovládání třeba hudby. Jen přejedete prstem a jste na další skladbě. Zbytek funkcí vyžaduje cvik a zvyk.  Systém navíc funguje na novém operačním systému a je výrazně rychlejší, než dříve. Mercedes-Benz se rozhodl vyčistit interiér o tlačítka a zůstaly tak jen ty nejhlavnější pro ovládání klimatizace a hlasitosti. To je však velmi příjemně přesunuto k loketní opěrce.  Ergonomicky je to dobré a praktické řešení, kdy je vše ihned na dosah.

c_kombi7

Široký středový panel s ohromným dekorem tak nabízí jen nejnutnější tlačítka a analogové hodiny. Výdechy větrání jsou kulaté. Vypadá to čistě, jednoduše a luxusně. Celkově je interiér vyveden jen z těch nejlepších materiálů a kůže. Líbí se mi i kaplička se sportovní grafikou ukazatelů a velkým displayem palubního počítače mezi nimi. Místa je dostatek a dojem kazí jen sedadla. Mají totiž abnormálně krátkou sedací část, což na dlouhých cestách začne vadit.

Samozřejmostí jsou i převzaté systémy z vyšších řad – řízení v pruzích, head-up display, adaptivní podvozek, adaptivní brzdy… A tak bych mohl pokračovat. Výbava nového Céčka je opravdu našlápnutá a mnohé prvky nemají ve střední třídě obdoby. Třeba právě nastavitelný vzduchový podvozek Airmatic, jenž ten tentokráte nemám k dispozici.

V rámci paketu AMG je testovaný model vybaven pasivním pružinovým podvozkem, ten je navíc snížený a přitvrzeny. To sebou nese negativa na zhoršení kvalitě povrchu a nebo třeba ve městě. Příčné nerovnosti a dlažba znamená přenos rázů do karoserie a řízení. Nepřišlo mi však, že by auto výrazně odskakovalo a bylo nervozní. Rázy přicházejí až  na opravdu velkých nerovnostech. Naopak jsem byl potěšen faktem, že auto téměř nezná náklony a pokud se nějaký už dostaví, tak je to opravdu v absurdních nájezdových rychlostech.

c_kombi2

Sportovní podvozek pak nese možnost jet v zatáčkách opravdu rychle a užívat si precizního vyvážení auta. Reakce na řízení je nadprůměrně dobrá a tak není problém poslat auto rychle na vrchol oblouku a efektním driftem vyjet ven. Je to taková rozdvojená osobnost, temná tvář rodinného dieselového kombi. Je jen na Vás, co si zvolíte. K AMG paketu si totiž můžete ponechat i standardní komfortní podvozek a nebo sáhnout po vzduchovém Airmatic. Oba podvozky jsou pak výrazně komfortnější, ale Cečko přijde o rychlé reakce a schopnosti v zatáčkách.

Nejvíce mě však potěšilo to, jak se Céčko dobře se řídí. Je agilní a poslouchá na slovo. To z řízení dělá velmi příjemnou činnost a navíc dodává nádech chtěné dynamiky a poslušnosti. Vytříbená je také stabilita v přímém směru a setrvačnost vozidla. Tak typické vlastnosti pro Mercedes-Benz! Za sebe mi jízdní charakter nového Céčka sedí více, než u trojkového BMW. Může dostat Mercedes větší pochvalu? Asi ne :)

c_kombi1

Pod kapotou tluče dieselová čtyřválcová jednotka o objemu dvou litrů, jež produkuje výkon 170 koní mezi 3000-4200ot/min s nejvyšším točivým momentem 400 Nm dostupným ve spektru od 1400-2800ot/min.  Z nuly na sto to zvládne za 7.8 s a ručička tachometru se zastaví  někde u hranice 233 Km/h. Motor má plynulý zátah prakticky od volnoběhu, o což se stará dvojice turbodmychadel s proměnnou geometrií lopatek na turbínové straně a gradaci točivého momentu téměř nepoznáte.  Nechá se vesele vytáčet k 4000 ot/min, ovšem za touto hranicí už ztrácí dosti citelně tah. Celkově platí, že motor se cítí dobře v uvolněném jízdním stylu a do sportování se mu moc nechce. I tak se však jedná o příjemného společníka s dobrou výkonovou rezervou.

Zmíním také, na diesel, špičkovou odezvu na plyn, progresivní řízení s dobrou zpětnou vazbou a příkladné reakce převodovky při dynamických nárocích. Jinak sedmistupňová převodovka řadí bezchybně, klidně a nedělá chyby.  Nejdůležitější je u tohoto auta však to, jak se v něm při jízdě cítíte. Mercedes se kultivovaně a svižně rozjede a začne Vás rozmazlovat všemi features, které nabízí. Jen tak kloužete krajinou, za doprovodu oblíbené kapely, auto funguje přesně, jako potřebujete a nic Vám nechybí. Atmosféra na palubě je dokonalá a jízdní požitek také. Podobně skvělé jsou i inteligentní světla. Pochopitelně zcela automatická, takže nemusíte přepínat mezi dálkovými a tlumenými. Sko umí jet stále na zapnuté dálkové světla a uzpůsobuje jen to světlo, které aktuálně může oslnit protijedoucí vůz. Reflektor utlumí a odkloní světelný kužel a vozidlu ponechá aktivované dálkové světla. Světla jsou pochopitelně plně LED diodová.  Naprosto výborná věc, viditelnost ve tmě je pak naprosto perfektní a bezstarostná.

c_kombi4

Spotřeba? I tady je agregát velmi uspokojivý! V zimním období se hodnota po týdnu dynamického jezdění  ustálila na 7 litrech. Mezi obcemi není problém jezdit předpisově kolem 4 litrů a na dálnici kolem 6. Céčko není autem pro chalupáře a tak průměrný kufr na 490 litrů čehokoli nijak nepřekvapí. Nákladová hrana je ale příjemně nízko a páté dveře jsou dost široké.

Takže C kombi nejen skvěle vypadá a ničí konkurenci nádherným interiérem, ono i skvěle jezdí a je praktické. Upřímně, design je zcela subjektivní věc, a tak je jen na Vás, které auto si vyberete, ale tento Mercedes-Benz stojí na absolutním vrcholu jako fantasticky fungující celek. Jen si dejte pozor na správnou volbu podvozku korespondující s Vašim řidičským zaměřením.

Plusy

  • Výkonný motor
  • Spotřeba
  • Jízdní vlastnosti
  • Skvělá stabilita
  • Přesné řízení s dobrou zpětnou vazbou
  • Automatická převodovka
  • Odhlučnění
  • Zpracování
  • Světlomety
  • Vzhled a image

Minusy

  • Vysoké ceny příplatků
  • Krátké sedáky
  • Zhoršené tlumení nerovnosti sportovního AMG podvozku

 

Cena v základní výbavě: 1 011 560 Kč

Cena v testované výbavě: 1 439 402 Kč

Základní výbava:Stabilizační systém s funkcí Curve Dynamic Assist, kontrola tlaku v pneumatikách, Adaptive Brake s funkcí Hold, asistent bdělosti řidiče, sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče, centrální dálkové zamykání, autorádio Audio 20 USB, bluetooth, elektrické nastavení předních sedadel, dvouzónová klimatizace Thermatic, palivová nádrž s objemem 66 l, funkce Eco Start/stop, čalounění tkaninou Aberdeen, litá 16“ kola atd.

Výbava testovaného vozu:Automatická převodovka 7G-Tronic Plus (+65.558,-), sada komfortních funkcí pro zrcátka (+14.048,-), sada pro parkování (+32.155,-), linie AMG exteriér (+71.801,-), linie Avantgarde interiér (+26.535,-), Comand Online (+84.289,-), asistent adaptivních dálkových světel (3.122,-), Intelligent Light System s diodami (+45.266,-), vyhřívání předních sedadel (+10.146,-), sada asistentů jízdy v pruzích (24.350,-), tažné zařízení (+26.402,-), metalíza (+24.350,-).

Technické údaje

Motor Mercedes-Benz C 220 Bluetec
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2143
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 400 / 1400 – 2800
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 229
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 7.6
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 5.3 / 3.8 / 4.4
Emise CO2: 114
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 490 / -
Objem nádrže (l): 66
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1615 / 575
Rozměr pneu: 225/45 R 18
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz