mercedes-benz-b-2019-1

Test Mercedes-Benz B 180. MPV z budoucnosti klame tělem

10. 6. 2019 • Luxusní vozy, Mercedes-Benz, Novinky, Testy

Motor: 95%

Podvozek: 95%

převodovka: 90%

zpracování: 100%

praktičnost: 90%

Jízdní projev nemá žádnou výraznou chybu a pokud bych opravdu hledal, bylo by to jen fádní řízení nebo občasné cuknutí převodovky. Z aktuálních prémiových MPV je nová třída B tím nejlepším vozem a není divu, vždyť je také nejnovější. BMW se budou muset s novou generací Active Toureru pořádně snažit a nebude to vůbec jednoduché.

Verdikt:

Luxusní MPV je zvláštní druh auta, zejména pokud má opravdu kompaktní rozměry. Jenže Mercedes-Benz ukázal, že to může fungovat a i o takové auto je poměrně vysoký zájem. Třída B je tady s námi už od roku 2005, kdy navázala na první generaci třídy A, která kombinovala prvky hatchbacku a MPV vůbec jako první.

Design se nese v duchu nových mercedesů a zamračené přední světlomety odkazují na CLS. Zboku se vůz uhladil a ztratil komplikovaný prolis ve dveřích. Proporcím nové generace pomohl nárůst rozměrů do šířky a délky, vůz vypadá dobře. Největší změnou je potlačení “vajíčkového” designu, ale samozřejmě své geny vůz nezapře. Testovaný vůz je navíc ve standardním provedení. Žádný AMG pakt, velká kola ani diamantová maska chladiče. Pozornost poutá pouze červená barva. Dovedu si představit, že tmavá by autu slušela více. Tak, čí onak, nové Béčko se blíží spíše prostornějšímu hatchbacku.

4

Design však nechám na vás, mně se líbí. Uvnitř však nezapochybuje snad nikdo. Třída B přebírá dvojici velkých obrazovek místo konvenčních ukazatelů. To je jediná věc, kterou však dědí po vrcholné limuzíně. Zbytek je v segmentu MPV naprosto nevídanou záležitostí, na kterou nemá nikdo z konkurence odpověď. Mám na mysli systém MBUX, který je jedním slovem fantastický.

Jde zejména o umělou inteligenci schovanou za hlasovým ovládáním. Nic nového, říkáte si. Jenže pozor, šíře pokynů je naprosto neuvěřitelná a v automobilovém světě nemá obdoby. Můžete se zeptat na počasí v jakémkoli městě planety, kde je nejbližší čínské bistro nebo třeba měnit teplotu. Stačí říct “nastav teplotu na 21 stupňů a zapni vyhřívání sedadel.” Mercedes to okamžitě provede. Také se můžete zeptat na aktuální dojezd nebo na situaci na silnicích. Je to rychlé, jednoduché a systém nedělá chyby. Úžasné je to ve spojení s navigací, kde jen vyslovíte adresu. Ono samotná navigace spolupracuje s čelní kamerou, kterou aktivuje před blížící se odbočkou a pomocí rozšířené reality promítne do obrazu grafiku, abyste neminuli žádné odbočení. Na kruháčích neocenitelné, je to jako v závodní hře. Na domech se také graficky zobrazují popisná čísla, což hodně usnadňuje hledání.

1 2

Oba displeje jsou nově dotykové a můžete je ovládat jako chytrý telefon. Lze také použít touchpad na středovém tunelu, který nahrazuje otočný ovladač. Případně dotykové plošky na volantu. Nejste ničím omezeni jako u jiných značek. Aby toho nebylo málo, třída B podtrhuje interiér bezkonkurenčním ambientním osvětlením.

Lze si navolit celou škálu RGB barev a dokonce každou zónu zvlášť. Nechybí ani spolupráce s audiem, kdy osvětlení reaguje na hudbu a navozuje atmosféru na palubě. Interiér a jeho zpracování je v dnešním světě bezkonkurenční, mezi kompaktními MPV je to pak něco neuvěřitelného. Ještě jedna věc, třídě B nechybí semiautonomní řízení, které umí měnit pruh dle sepnutí směrovky.

5

Pod kapotou zamračeného auta se neskrývá žádná sportovní motorizace, ale současný benzínový základ s označením 180. Ostatní naftové a benzínové jednotky se budu postupně objevovat. Jedná se o třináctistovku původem od Renaultu, se kterým Mercedes-Benz již léta spolupracuje. Stejný motor používá i Nissan. Němci si však motor osadili vlastní řídící jednotkou.

Parametry neoslní, nabídne 100 kW a krouťák 200 Nm. Stovku zdolá za 9 sekund a zastaví se na rychlosti 212 Km/h. Motor je pocitově živý a má překvapivě svižnou odezvu na plynový pedál. potěší také výborné odhlučnění a celková kultivovanost jednotky. Z výkonu odvaření nebudete, ale na základní benzínovou jednotku funguje výborně. Navíc se spokojí s průměrnými sedmi litry paliva na sto kilometrů.

6 3

Tento motor je sympatický parťák, který nabídne tak akorát dynamiky a potěší svým projevem. Na denní jezdění ideální kombinace. V mém případě motoru asistovala samočinná dvouspojková převodovka se sedmi stupni. Ta řadí velmi rychle a drží motor v ideálních otáčkách. Občas si však umí cuknout.

Asi víte, že Mercedes-Benz vybavil slabší motorizace zadní nápravou s torzní příčkou. Podvozek je ale odladěn velmi dobře a o tomto faktu absolutně nemáte tušení. Vůz neodskakuje a nehlučí, naopak se vůbec nenaklání a krásně kopíruje povrch silnice. Díky prodloužení rozvoru je auto celkově stabilnější než předchůdce a slušně potlačuje nedotáčivost. Podvozek je navíc komfortní a příjemně žehlí nástrahy českých silnic.

7

Jízdní projev nemá žádnou výraznou chybu a pokud bych opravdu hledal, bylo by to jen fádní řízení nebo občasné cuknutí převodovky. Z aktuálních prémiových MPV je nová třída B tím nejlepším vozem a není divu, vždyť je také nejnovější. BMW se budou muset s novou generací Active Toureru pořádně snažit a nebude to vůbec jednoduché.

Plusy

Bezkonkurenční interiér
Prostornost
Úsporný motor
Vynikající odhlučnění
Rozšířená realita a umělá inteligence
Kvalita zpracování
Vzhled a image

Mínusy

Občas cukající automat

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz