On my way. Mechanic holding a tire at the repair garage. Replacement of winter and summer tires

Test letních pneumatik odhalil propadáky: Jejich brzdná dráha je obrovská

6. 7. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Vlastnosti letních pneumatik jsou často méně sledované než vlastnosti těch zimních, avšak nejdůležitějším parametrem je schopnost zastavit auto. Nabídka na trhu je široká, a proto je důležité zohlednit nejen cenu, ale také bezpečnost.

Německý magazín Auto Bild uskutečnil velký test letních a celoročních pneumatik, které mají řidičům pomoci při rozhodování, pokud se chystají koupit si nové právě na nadcházející letní sezónu. S ohledem na rozsah testu se rozhodli zveřejňovat výsledky postupně a aktuálně se zaměřili na letní pláště, které vyhodnotili jako špatné a nedoporučují je.

Důvodem jsou špatné výsledky při brzdění na suché a mokré vozovce, což je základní vlastnost každé pneumatiky, pokud jde o její bezpečnost. Rozměr 205/55 R16, který se rozhodli vyzkoušet, je běžně rozšířený mezi malými a kompaktními auty a některými crossovery. Test brzdné dráhy spočíval v zastavení z rychlosti 100 km/h na suché silnici a z 80 km/h na mokré silnici. Čím je brzdná dráha kratší, tím jsou pneumatiky bezpečnější. Jelikož jde o základní parametr bezpečnosti, pláště, které měly příliš dlouhou brzdnou dráhu, nepostoupily do dalšího kola testů jako nevyhovující.

Výsledné pořadí a žebříček nejhorších sestavili součtem obou brzdných drah. Úplně poslední skončila Triangle AdvanteX TC101, která na suchu zabrzdila po 39,7 metru a na mokru po 42,1 metru. Výsledek na mokré silnici byl přitom úplně nejhorší ze všech. Druhá od konce byla DoubleCoin DC-99, která naopak dosáhla nejhoršího výsledku na suché vozovce, a to 42,4 metru. Na mokré silnici byla její brzdná dráha 36,9 metru.

Celkově je varovným signálem, že už mezi nejhoršími plášti jsou propastné rozdíly několika metrů, které při prudkém brzdění mohou rozhodnout, zda dojde k tragédii. V tomto případě platí, že do bezpečnosti se investovat vyplatí a motoristé by se měli před nákupem zaměřit na vlastnosti pneumatik, aby nevybírali jen podle ceny.

Pořadí Pneumatika Brzdná dráha na suchu (m) Brzdná dráha na mokru (m) Součet (m)
1. Matador Hectorra 5 (91 V) 32,9 40,1 73
2. Firemax FM601 (91 V) 34,9 38,4 73,3
3. Radar RPX800 (91 V) 33,3 40,2 73,5
4. Ceat SecuraDrive (91 V) 33,3 40,6 73,9
5. Fortuna Ecoplus HP (91 V) 34,9 39,1 74
6. Lassa Driveways (91 V) 34,7 39,5 74,2
7. Atlas Green HP (91 V) 35,1 39,3 74,4
7. Superia Tires Ecoblue HP (91 W) 34,7 39,7 74,4
9. Nordexx NS9000 (91 V) 36,1 38,8 74,9
10. Berlin Tires Summer HP 1 (94 V) 35,6 41,1 76,7
11. Arivo Premio Arzero (91 V) 38 40,1 78,1
12. DoubleCoin DC-99 (91 V) 42,4 36,9 79,3
13. Triangle AdvanteX TC101 (91 V) 39,7 42,1 81,8
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz