4-infiniti-q50s-hybrid-awd_galerie-980

TEST Infiniti Q50S Hybrid

2. 2. 2015 • Infiniti, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 90%

Podvozek: 85%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 65%

Infiniti je líkavou nabídkou k zavedeným značkám. Je velmi rychlé, exotické a kvalitně postavené.

Verdikt:

Hybrid, to nemusí být jen nudné, upjaté auto, které se tváří, že zachraňuje planetu. Sílu elektrického pohonu lze využít i jinak, mnohem zábavněji. Docela dobrým příkladem je Infiniti Q50S. Tenhle japonský sedan má totiž celkový výkon 364 koní a točivý moment dosahuje až 546 N.m. V případě testované verze s pohonem všech kol zrychlí z klidu na stovku jen za 5,4 sekundy. Infiniti Q50S je k dispozici i jako zadokolka, ta je ve sprintu ještě o tři desetiny rychlejší.

Použité hybridní ústrojí kombinuje 3,5litrový šestiválec poskytující 306 koní s elektrickým motorem o výkonu 68 koňských sil. Soustavu doplňují dvě spojky a nechybí samozřejmě Li-ion baterie s kapacitou 50 kW. Energie se do nich ukládá jen během jízdy, ze zásuvky nabít nejdou.

infiniti_3

Systém Infiniti má několik předností. Především umí spalovací V6 během jízdy kdykoli “vypnout” a přepnout tak do čistě elektrického režimu. Dokáže to nejen ve městě, když s lehkou nohou popojíždíte v kolonách, ale třeba i na dálnici. Stačí občas sundat nohu z plynu – samozřejmě ne třeba při jízdě do kopce – a pak už jen “plachtíte”, aniž byste spalovali benzín. Pokud budete citlivě pracovat s plynovým pedálem, zvládne elektromotor aktuální rychlost také udržovat. Jakmile trochu přitlačíte, zapojí se do práce i šestiválec.

Chce to trochu cviku, ale až si zvyknete a najdete hranici, kdy se pohon přepíná, budete překvapeni, jak skromné umí hybridní Infiniti být. Zjistíte, že z ujeté vzdálenosti jste třeba třetinu čtvrtinu urazili jen na elektřinu, kterou si navíc auto vyrobilo “samo”.

Při snaze o co nejúspornější jízdu na klasických okreskách, ale ne takové, abych někoho brzdil, se mi povedlo spotřebu stlačit pod sedm litrů. Když připočtu i města, dálnice a přece jen svižnější pohyb bez jakéhokoli omezení, dostal jsem se jen lehce nad 8 litrů. Pochopitelná chuť poškádlit početné stádo koní pod kapotou samozřejmě spotřebu citelně zvýší.

infiniti_1

Při rozumné jízdě se však do 9 litrů vejdete, což považuji za výtečnou hodnotu – nejen vzhledem k výkonu auta, ale i k pohonu všech kol a značné hmotnosti. Q50S Hybrid AWD s průměrným řidičem za volantem totiž nebezpečně atakuje hranici dvou tun. Pohotovostní hmotnost činí 1901 kilogramů.

A na zakroucené silnici je to samozřejmě znát. I když parádní podvozek dělá, co může, stejně je cítit, jak kilogramy navíc vytlačují auto ze zatáčky ven. V oblouku sice pomáhá přibrzďování vnitřních kol a při výjezdu zase pohon všech kol, ale ani chytrá elektronika fyziku úplně neoklame. Neměl by to ale být důvod, proč hybridní Q50 zatracovat.

Bavíme se totiž už o docela dravé jízdě. Stačí trochu zvolnit a Infiniti ohromí naprosto suverénním projevem. Podvozek pracuje opravdu skvěle, nerovnosti tlumí spolehlivě a ani na vyloženě rozbitém povrchu se nenechá rozhodit. Stabilitu během rychlé jízdy na dálnici považuji u podobného sedanu prémiové značky za samozřejmou.

Další zvláštnost testovaného vozu představuje řízení, které funguje “po drátech”. Kola se tedy nenatáčejí na základě mechanické vazby s volantem, ale reagují na elektrické pokyny udělené po spolupráci trojice řídících jednotek. Výsledek upřímně nepůsobí úplně přirozeně – i když si můžete hrát s jeho nastavením. Ne že by mi vyloženě vadilo, jen je jiné, trochu zvláštní. Třeba ve sportovním nastavení se občas stane, že řízení v zatáčce zničehonic ztuhne a je potřeba se s ním najednou víc prát. V normálním módu je chování nakonec nejpříjemnější.

infiniti_4

Jinak samozřejmě auto klasický sloupek řízení má – to kdyby nedejbože došlo k závadě elektroniky. Q50S lze pořídit výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení. K jejímu chodu nemám připomínek. To co má, dělá dobře. Vyloženě ohromující na hybridním sedanu je jeho rychlost. Tedy přesněji způsob, jakým rychlost podává.

Kombinace točivého šestiválce a pružného elektromotoru totiž spolehlivě přilepí pasažéry k sedadlům. Elektřina pomáhá zejména v nízkých otáčkách, kdy se spalovací motor teprve dostává do rytmu. V těch vyšších je to pak hlavně na něm – a je to nádhera. Šestiválec se rád nechá popohnat až sedmi tisícům otáček, kde jeho výkon vrcholí, a v do té doby tiché kabině se rozezní jeho příjemně sytý zvuk.

Způsob, jakým auto po zadupnutí pravého pedálu vystřelí, vás vážně překvapí. Pokud to máte rádi, tak i rozesměje. Infiniti má přitom vždy dostatek trakce, takže svoje schopnosti neplýtvá při protáčení kol. Systém 4×4 upřednostňuje zadní nápravu, přední připojuje až v případě nutnosti. Anebo právě při akceleraci. I díky tomu vůz vyniká v rychlosti výjezdů ze zatáček.

Na pohled byste “padesátce” přitom podobné vlastnosti asi nehádali. Vypadá pěkně, to ano, i docela dravě, ale určitě byste jí nepřiřkli schopnost pokořit stovku za 5,4 sekundy. Zvlášť když kolem vás projede zcela neslyšně v elektrickém módu a vy si ještě na bocích karoserie všimnete nápisů “hybrid”.

infiniti_2

V angličtině se auta, která vypadají poměrně obyčejně, ale přitom pod kapotou skrývají masu výkonu, označují slovem “sleeper”, tedy spáč. Infiniti Q50S se tak rozhodně označit dá. I proto se mi moc líbí.

Není to možná nejsportovnější sedan segmentu, není ani nejzábavnější, ale je to přesně ten typ auta, do kterého se budete těšit, ať už vás za jeho volantem čeká cokoli. Okresky, dlouhá štreka po dálnici nebo i město – vždycky v něm budete sedět rádi.

Pocit umocňuje i povedený, útulný, dostatečně prostorný (snad jen na zadních sedadlech by mohlo být víc místa) a luxusní interiér. Je i technologicky na úrovni. Jestli máte rádi nejrůznější elektronické hračky, v tomto voze se vyřádíte. Bude se vám například líbit přístrojový štít se dvěma velkými displeji a palubní systém, který umožňuje nastavit spoustu důležitých i nedůležitých věcí.

infiniti_5

Snad jediné, co mi vadilo, je až přehnaná starostlivost o posádku. Uvnitř často na něco upozorňuje pípání a pokud se třeba autu zdá, že se příliš rychle blížíte ke kolegovi před sebou, nemilosrdně zatlačí plynový pedál proti vaší noze a přibrzdí. Dělá to, i když se třeba jen narychlo vyhýbáte vozidlu zaparkovanému u kraje silnici, máte situaci pod kontrolou a rozhodně neplánujete bourat.

Ovládání naštěstí není složité, takže se úzkostlivé bezpečnostní systémy dají případně vypnout. Je to na vás. Cenově představuje Q50S Hybrid AWD vrchol nabídky. Zatímco základní provedení “padesátky” s naftovým čtyřválcem stojí 961 160 Kč, hybrid s pohonem všech kol vyjde nejméně na 1 349 209 korun. V případě testovaného kusu cenu ještě navýšily nejrůznější příplatky, proto by si za něj Infiniti žádalo více než 1,6 milionu.

Plusy

- dynamika

- skvělý podvozek

- vzhledem k výkonu slušná spotřeba

- vzhled a image

- kvalitní zpracování

Mínusy

- odtažité řízení

- méně místa pro cestující vzadu

Autor: Stanislav Švarc, Denik.cz

 

Technické údaje

Motor Infiniti Q50S Hybrid AWD
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 3498
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 225 / 6800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 5000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 5.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 9.6 / 5.3 / 6.8
Emise CO2: 159
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 400 / -
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1901 / -
Rozměr pneu: 245/40 R 19
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz