DSC_0196

TEST Infiniti M30d GT – Think Different!

9. 10. 2011 • Infiniti, Novinky, Testy

Rychlé SUV  FX bylo v Evropě díky soukromým dovozcům známé ještě dříve, než se luxusní značka skupiny Nissan-Renault rozhodla po úspěchu v USA vstoupit na evropský trh. A aby na starém kontinentu mohla uspět, potřebovala sedan a diesel. Proto Infiniti nedávno rozšířilo své portfolio o luxusní manažerský sedan M, který si zakládá především na neotřelém stylovém designu a opravdu luxusním interiéru. Mimo to vyráží do boje s německou prémiovou konkurencí s třílitrovým šestiválcovým dieselem. Bude to však stačit?

Určitě vás teď napadá otázka, proč si vybrat vůz, který je nováčkem v segmentu a nemá potřebnou historii a nedat raději přednost BMW řady 5, Mercedes-Benz třidy E nebo AUDI A6. Odpověď pramení z jiného přístupu k životnímu stylu a uvolněného myšlení. Proč by jste měli chtít jezdit stejným autem jako 99.5% vašich manažerských kolegů? Ti ostatní, co už prozřeli jezdí Lexusem, ale už i z něj se stává vcelku masovka. Ideální volbou pro ty z vás, kteří chtějí dát najevo, že mají dostatek odvahy a vkusu být jiní, zůstává Infiniti.

A že svůj vytříbený vkus vystavíte na obdiv si můžete být jistí, protože M je taková exotika, že otočí hlavou naprosto každého, kdo ji spatří. Design vozu se nestydí za zemi svého původu a naopak je na ni hrdý. Typické japonské linky naleznete úplně všude a vyjímkou není ani interiér. Ve výsledku tak auto působí příjemně jinak a čeří stojaté designové trendy německého “trojlístku.” Nejprve zaujme absurdně velká maska chladiče, trojúhelníková přední světla protažená hluboko do blatníků a také samotné blatníky vytažené do oblouků po délce kapoty. Pohled od volant ve Vás při řízení evokuje myšlenky na Porsche 911. Vše je ale plně funkční a odpor vzduchu je jen Cx 0,27, což patří ke špičce ve třídě.

Exoticky působí i vzpřímené přední okno, které opticky vyvyšuje obrovskou záď vozu. Mamutí rozměr “prdelky” pomáhají maskovat i krátké zadní dveře a stylové víko kufru s integrovaným spojlerem. Zadní světla sice originální příliš nejsou, ale rozhodně nekazí celkový dojem, ikdyž tady větší atraktivitu nabízí třeba konkurenční Jaguar XF.

Interiér vozu se nese v podobném duchu a designéři si dali záležet na tom, aby každý detail byl prohnutý. Nečekejte, ale laciný pokus o hru na efekt. Interiér Infiniti M opravdu vyrazí dech každému, kdo ho poprvé spatří. Primárním materiálem je kůže doplněná o hliník a pravé dřevo. Kůže je jak na palubní desce, tak na sedadlech, kobercích i stropu (Alcantara). Sedadla, nebo spíše křesla jsou maximálně pohodlná a nastavitelná ve velkém množství směrů – chybí jen dofuk bočnic a prodloužení sedací části. Dojem exkluzivity umocňuje vyšívané logo značky na bederní části a opravdovou libůstkou jsou integrované středové reproduktory v páru pod hlavovou opěrkou. To nenabízí žádný z konkurentů a zvuk audia je pak opravdovým zážitkem.

Palubní deska je masivní a dominuje zde přístrojový štít s velkým volantem. Budíky jsou schovány v dvojité kapličce a mezi nimi nalezneme velký palubní počítač, který má bohužel trochu “neprémiovou” grafiku.  Centrální display uprostřed palubní desky je na tom však velmi dobře – ovládá se dotykově a nabízí daleko lepší rozhraní, než například Lexus. Pod ním nalezneme vkusné analogové hodiny a středový panel, který se zcela vymyká zažitým trendům a to díky svému výběžku. Na něm jsou umístěny ovladače klimatizace a multimediálního systému. Zajímavý prvek nabízí samotná klimatizace a to funkci “Forest Air.” Ta dokáže do interiéru pustit svěží lesní vůni…

V Infiniti M se budete cítit dobře i pokud si zrovna vyberete cestovat na zadních sedadlech. Ty totiž nabízí ve své třídě opravdu nevídaný prostor a cestovat vzadu je tak prostě požitek hodný limuzíně.

Pod kapotou verze M30d tluče třílitrový  šestiválcový naftový motor, který je implantován z velkých Renaultů. Má jedno turbo umístěné uvnitř V mezi řadami válců a dosahuje výkonu 175 Kw a 550 Nm. Ve spojení se sedmistupňovou automatickou převodovkou se jedná o rychlý a komfortní vůz. Převodovka sice řadí vláčněji i v režimu sport, ale ve spojení s naftovým motorem, kde jde především o pohodlí, to vůbec nevadí. Řadit je možné i manuálně a to buď pomocí vkusných pádel pod volantem (z hořčíku), nebo pohyby řadící páky.

Agregát sice výkonově nestačí například na 530d nebo E 350 CDi, ale i tak nabízí adekvátní jízdní dynamiku a zejména skvělou kultivovanost. Té pomáhá také systém uchycení motoru na aktivních závěsech za přední nápravou – ty potlačují přenos vibrací do interiéru.  Při zahřátí jednotky je uvnitř motor opravdu téměř nemožné zaslechnout. Na stovku M30d zrychlí za slušných 6.9 vteřin a zastaví se až na rychlosti 250 Km/h.

Podvozek koresponduje se zaměřením vozu, ale nečekejte typickou “houpačku.” Je příjemně tuhý a přitom si zachovává výbornou funkci “žehlení” rázů od nerovností. V zatáčkách se sice citelně nakloní, ale pak drží stopu a nehodlá se jí pustit. V kompromisu mezi sportovní a komfortní jízdou se Infiniti přinejmenším vyrovná řadě 5 od BMW s tím, že nabízí lepší zpětnou vazbu (v případě, že 5ka disponuje aktivním řízením). Řízení je sice odtažitější kolem středové polohy, ale to ocení zejména ti, kteří hodně cestují po dálnici.

Infiniti umí být i hravé. Stabilizace lze vypnout jediným stiskem tlačítka a opravdu se zcela vypne a nechá vás vykouzlit drift, jak dlouhý chcete. Pohon zadních kol je prostě dobrá věc nejen pro kultivovanější jízdní vlastnosti.

Spotřeba se během týdenního testu pohybovala mezi 9.5 až 10.5 litry na sto kilometrů ve městě a 5 až 8 litry na okresních silnicích. Dobré spotřebě pomáhá další zajímavá funkce a to aktivní plynový pedál.  Jeho nastavení ovládáte středovým otočným ovladačem u loketní opěrky a máte na výběr režimy Snow, Normal, Eco a Sport. V režimu eco se citelně sníží odezva plynu a navíc vám vůz nedovolí zbytečně šlapat na pedál. Ten se totiž při neefektivním jízdním stylu vydá směrem proti vaší noze a vytvoří tak tlak, který zabrání sešlápnutí. Chytré. Systém je navíc i součásti bezpečnostních prvků FCW (radarový tempomat), ten totiž umí zabránit střetu, ikdyž je tempomat vyplý. Tady funkce aktivního plynu znamená to, že vám nedovolí zrychlit a narazit do auta před sebou. Aktivní tempomat v Infiniti si zaslouží samostatnou pochvalu, protože funguje opravdu spolehlivě za jakýchkoli podmínek.

Infiniti se svým sedanem M vstoupilo na evropský trh a vyvarovalo se závažnějším nedostatkům. Pět stupňů výbavy snižují možnost individualizace na jakou jsme zvyklí u evropských prémiových značek, ale cena tento fakt ospravedlňuje a navíc už základní výbava je velmi bohatá, což u rivalů není zvykem. Jedinou pihou na kráse je tak nemožnost objednat si vůz s pohonem všech kol, nebo v motorizaci V8. Pokud se však chcete odlišit a zalíbit, je to auto právě pro Vás – think different.

Plusy

  • Komfort odpružení a tlumení nerovností
  • Pohodlná sedadla
  • Prostor pro cestující vzadu
  • Odhlučnění interiéru
  • Poměr cena/výbava
  • Skutečná spotřeba paliva odpovídá udávaným hodnotám
  • Funkčnost bezpečnostních asistentů

Minusy

  • Existence pouze standardizovaných konfigurací
  • Vyšší pozice za volantem
  • Nevyvážené odstupňování převodovky
  • Pomalé řazení v manuálním režimu
  • Ovládání palubního počítače

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 6 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2993
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 175 / 3750
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 550 / 1750
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 250
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 6.9
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.3 / 5.9 / 7.5
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 450 / -
Objem nádrže (l): 80
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1845 / 550
Rozměr pneu: 245/40 R20
Rozměry dle nákresu – vnější rozměry:
a) délka (mm): 4945
b) šířka (mm): 1845
c) výška (mm): 1500
d) rozvor (mm): 2900
e) rozchod vpředu (mm): 1575
f) rozchod vzadu (mm): 1570
Rozměry dle nákresu – vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 800 / 1060
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 690 / 950
i) výška nad sedadlem – vpředu (mm): 970
j) výška nad sedadlem – vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1540
l) šířka vzadu (mm): 1510
délka sedáku vpředu (mm): 540
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 600
výška opěradla vzadu (mm): 700
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz