Test Hyundai Tucson 2.0 CRDi N-Line
V dnešním uniformním SUV světě se stále více výrobců snaží přetáhnout zákazníky na svoji stranu a nabídnout alespoň o něco málo víc. Jednou z cest je zaujmout zájemce, kteří ví, že správnou volbou je pro ně velké, pohodlné a bezpečné auto, ale chybí jim alespoň trochu se odlišit. Cestou může být sportovnější vzhled. Jak se to povedlo u jednoho z nejoblíbenějších SUV na českém trhu? Řekli bychom, že na výbornou.
V námi testovaném modelu je kombinace červené a černé velmi líbivá. Jasně červená barva Tucsonu náramně sluší. Předělané jsou nárazníky s novými detaily, jinak tvarovaná světla denního svícení, zatmavené hlavní světlomety a jiná maska chladiče. Černá devatenáctková kola spolu s černými zrcátky a zadním spojlerem vkusně doplňují sportovní vzhled a Tucson najednou dostává neuvěřitelný šmrnc, působí přitažlivěji a dynamičtěji. V této kombinaci se dle mého názoru určitě jedná o nejhezčího Tucsona.
Nesnaží se vypadat sportovně jen zvenku, ale také uvnitř. Interiér dostal hliníkové pedály, prošívání červenou nití se nevyhnul vyhřívaný volant, řadící páka, palubní deska ani sedadla. Ta jsou velmi pohodlná, s dobrým bočním vedením, čalouněná alcantarou a koženými bočnicemi. Celá budí dojem hodnotné práce. Ergonomicky je celý interiér příjemný, vše je logicky uspořádané a na zabydlení vám stačí několik málo minut tak jak jsme u Hyundaie zvyklí. Celá koncepce sice zůstala stejná jako u ostatních modelů Tucson, ale výbava N-Line přinesla do interiéru příjemné osvěžení. V průhledu volantu najdete klasické a dobře čitelné analogové budíky. Vpravo nad středem palubní desky si pak našel místo displej infotainmentu, který je jako ve většině dnešních podobných modelů vystrčený nahoru do prostoru. Jeho ovládání je pohodlné a odezva poměrně svižná. Pouze ovládání ventilace je jako nejpoužívanější prvek oddělený a dobře po ruce.
Interiér je krásně odhlučněný, v kabině je téměř dokonalé ticho a jen občas lze zaslechnout tvrdou práci podvozku na velmi rozbité silnici. Nikde nic nevrže a vše působí subtilně. Prostornost interiéru je nadprůměrná a na zadních sedadlech nebude trpět ani osoba většího vzrůstu, pokud máte rádi sedadlo řidiče posunuté hodně dozadu. Příjemným překvapením je potom poměrně objemný kufr, kam pohodlně naložíte zavazadla pro celou rodinu na týdenní dovolenou. Jediné, co by stálo za zlepšení je opožděná reakce pátých dveří na spínač otevírání. Nejdříve dvakrát zapípá, aby upozornil na nadcházející otevírání a pak se ve volném tempu rozjede.
Dvoulitrový diesel je pro auto této velikosti jako dělaný. Se svými 136 kW nemá s Tucsonem žádný problém, nechybí mu poměrně dobrá záloha výkonu a předjíždění není nebezpečnou záležitostí. Sice vás nebude přetížením tlačit do sedadla, ale dynamika je z něho cítit. Co je zvládnuto perfektně, je jeho odhlučnění a na diesel skoro sametový chod. Na první poslech budí témšř dojem benzinového agregátu. Ve spojení s osmistupňovým automatem funguje skvěle, převodovka řadí hladce a prodlevy na plynovém pedálu se zde nedočkáte. Průměrnou spotřebu jsme po dobu testu zaznamenali na hodnotě 7,5 litru.
Podvozkově se samozřejmě nejedná o ryzího sportovce, ale drobné změny přece jen dostal. Lehce tužší pružiny, konkrétně o 8% vpředu a o 5% vzadu sice jsou zásahem k lehce sportovnějšímu charakteru, ale na jízdě to rozhodně nic z komfortu neubírá. Tucson jede naprosto sebejistě, ani větší výmoly vám nedávají pocit, že by vám chtěl někdo vymlátit zuby a téměř nulovým nakláněním do zatáček a poměrně rychlým řízením vás Tucson doslova vybízí k hravosti.
Není překvapením, proč si Tucson na českém trhu získal takovou oblibu. Jedná se o kvalitní a dobře zpracované auto, s jehož cenou vás prodejci nestáhnou z kůže. Jízdní komfort je výborný a rozhodně nemůžeme říct, že by zde někdo cokoliv odflákl.
Ve verzi N-line dostanete ve standartu hodně prvků, za které byste normálně museli připlácet. V základu stojí od 659.990 Kč, naftový diesel pak 809.990 Kč, avšak za tuto cenu dostanete pohon všech kol a osmistupňový automat. Dle našeho názoru nabídka více než zajímavá.
Plusy
– Design
– Jisté jízdní vlastnosti
– Bohatá výbava
– Odhlučnění
– Vnitřní prostor
Mínusy
– Některé horší materiály
– Průměrná spotřeba
« Byl tak špatný, že raději ukončili výrobu: Test ojetiny Peugeot 508 HYbrid4 RXH Plnotučné Porsche za lidovou cenu? Model 944 je skvělou investicí »