hyundai tucson exterior (36)

TEST Hyundai Tucson 1.6 T-GDI

30. 10. 2015 • Hyundai, Novinky, Testy

Motor: 90%

Převodovka: 85%

Podvozek: 90%

Zpracování: 90%

Praktičnost: 80%

Ohlédnu-li se tedy celkově na týden strávený ve společnosti nového Tucsonu, vidím schopné kompaktní SUV se zajímavým vnějším vzhledem a příjemným vnitřním prostorem. Potentní přeplňovaný motor je poněkud utlumen nastaveným chováním převodovky a nepotěší ani spotřeba, kterou, obávám se, bude většina českých řidičů vnímat jako příliš vysokou.

Verdikt:

Žhavou novinkou si na letošek připravil Hyundai, který v Nošovicích začal vyrábět nové SUV Tucson. To nahrazuje model iX35 a nezůstalo jen u změny názvu, novinka je o pořádný kus lepším autem.

Design vychází z aktuálního korporátního designu značky a odkazuje především na větší SUV Santa Fe. Jako celek vůz působí velmi vyváženě a nemá slabší místo. Elegantní tvar s dávkou mohutnosti a prémiového akcentu jednoduše působí velmi dobře.

tucson2

I uvnitř vozu se koná revoluce – oproti předchůdci je to ohromný skok. Tucson nabídne příkladnou ergonomii, nadstandardní výbavu a kvalitní zpracování. Nový infoteinment systém patří k tomu nejlepšímu na trhu a to zejména díky opravdu rychlé odezvě a příjemné grafice. Tou ostatně disponuje i jednoduchý display mezi budíky. Interiéru vládne jednoduchost a poctivost, což ve výsledku působí velmi atraktivně. Kožený tříramenný volant se silným věncem pak příjemně padne do rukou. Výhradu mám jen jedinou, a to k použití tvrdých plastů v místech, kterých se budete často dotýkat.

tucson5

Strádat nebudou ani pasažéři vzadu, kteří najdou hodně místa ve všech směrech a také třeba vyhřívání sedadel. Potěší i nadstandardní možnost polohování opěradel. Zavazadlový prostor nabídne 513 litrů, což už taková sláva není, nicméně je to plně dostačující.

tucson3

Normy Evropské Unie pomalu a jistě mění zaběhlé zvyklosti a i pod kapoty větších SUV se začínají dostávat benzínové motory. Downsizing dostihl i Hyundai, ale nutno podotknout, že automobilka se s ním vypořádala velmi efektně. Ze své čtyřválcové jednašestky totiž vydolovala celých 177 koní a 265 Nm. To je samozřejmě slušné stádo hřebců, které poskytne nadprůměrnou dynamiku i rozměrnému autu. Největší vyhoda je však v samotné kultivovanosti – auto je příkladně tiché a prosté jakýmkoli vibracím. Motor navíc velmi dobře reaguje na plynový pedál a s chutí se nechá vytáčet. Tucson je s ním opravdu hodně rychlý.

Novinkou je také dvouspojková sedmistupňová převodovka DCT. Ta v klidném režimu řadí naprosto plynule a logicky. Pod zátěží má občas tendence hledat ten správný kvalt, ale rychlost jí rozhodně nechybí.

tucson6

Daní za výkon a klid na palubě se může zdát spotřeba. Během celého týdne jsem měl problém se dostat pod deset litrů. Při využívání dynamických schopností vozidla jsem se pohyboval spíše kolem hodnoty 14 a výš. Nízkou spotřebu tedy tento motor v kombinaci s automatickou převodovkou nabídnout neumí.

tucson1

Motoru v jeho schopnostech výborně sekunduje i podvozek. Není přehnaně tvrdý a dokáže být suverénně stabilní. Vůz se v zatáčkách naklání jen minimálně a vždy drží zvolenou stopu. Pochválit musím i schopnost žehlit nerovnosti a izolovat rázy. Tohle je u většiny SUV kámen úrazu, kdy se na úkor jízdních schopností zapomíná na komfort. Hyundai však přemýšlel a nastavil podvozek velmi dobře. Výtku mám jen k řízení, které je příliš přeposilované a nemá ani špetku zpětné vazby.

Nový Tucson se nezalekne ani terénu a díky pohonu 4×4 zdolá i výraznější překážky a navíc vizkózní spojku lze zamknout do stálého pohonu obou náprav. Slušná světlá výška pak zařídí nadprůměrnou průjezdnost. I na nezpevněném povrchu si vůz zanechává solidní jízdní komfort a ovladatelnost.

tucson4

Ve výsledku tady máme velmi schopné a potentní malé SUV, které zaujme svým výrazným vzhledem, kvalitou interiéru a jízdními vlastnostmi. Jedinou výraznější slabinou je vyšší spotřeba a také pořizovací cena, která u testovaného modelu činila i s příplatkem za lak 845 890 korun.

Plusy

- Design

- Zpracování

- Výbava

- Kvalita interiéru

- Pohodlí

- Pohon 4×4

- DCT převodovka

- Dynamika motoru

Mínusy

- vyšší spotřeba

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz