TEST Honda CR-V 1.6 i-DTEC 9 A/T – Pár chyb k dokonalosti
Modernizovanou Hondu CR-V asi moc představovat nemusím. Je to větší městské SUV, které po poslední faceliftu zapracovalo zejména na vzhledu a nových motorizacích. My jsme do testu dostali auto v maximální výbavě Executive a s proslulým motorem, o kterém mezi novináři kolují zvěsti, že právě tento vznětový agregát 1.6 l je nejlepší čtyřválcovou naftovou jednotkou tohoto objemu na trhu. To už jsme tu ale jednou měli a největší neznámou je devítistupňová dvouspojková převodovka, na kterou jsem velmi zvědavý.
Po nasednutí vás zaujme mohutná palubní deska, která už nepůsobí tak laciným a strohým dojmem jako dříve. Najdeme zde kvalitnější materiály, pohodlná kožená sedadla a volant, jenž skvěle padne do rukou. První dojem kazí pouze dotyková obrazovka informačního systému, která sice funguje v rámci možností slušně, ale vypadá hrozně – jako byste ji koupili v Lidlu a namontovali sami. A ten největší vtip teprve přichází – nad hlavní dotykovou obrazovkou se nachází ještě jedna, no a co se na ní promítá? Přesně to samé jako na té nižší, jen v menším provedení a 1000x horší kvalitě zobrazení… To jako vážně? Dám za auto milion korun a dostanu tohle?
Abych jenom nehanil. Kabina je bezkonkurenčně vzdušná, je zde dostatek odkládacích míst a vše je tak nějak výrazně příjemné. Vzadu je dostatek místa i pro přerostlejší osoby a zavazadlový prostor o objemu 589 litrů je naprosto dostačující – nízko položená nakládací hrana je velkou výhodou. Jenže zase se vrátíte na místo řidiče a naštve vás další věc – tentokrát složité ovládání palubního počítače. Možná je to věc názoru a pro někoho jen drobnost, ale svou cenu, která se blíží k prémiovým autům si Honda musí nějak obhájit – A tady se řeší hlavně detaily!
Vystupte a můžete se kochat. Pěkné, elegantní a decentní tvary. Žádné futuristické ”nesmysly”, které se hned ohledí. Dostanete jen kus pěkného auta, a tak to má být. U modernizovaného CR-V si můžete být jistí, že ani za pět let každodenního používání se vám neokouká jako jiná, nejčastěji korejská auta.
Pomalu projíždím městskými ulicemi a Honda tahá samé esa z rukávu. Podvozek je komfortní i v nízkých rychlostech, hluk okolo projíždějících vozů je nulový a výhled zevnitř je prostě skvělý. Dokonce ani výhled dozadu není žádný průšvih. Sedadla jsou nadmíru komfortní, motor tichý a jízda městem se mi hodně líbí, což se vůbec nestává často – u takto přerostlých SUV prakticky nikdy. Spotřeba mezi 7 a 8 litry na 100 kilometrů je v Praze více jak slušná. Automatickou převodovku nemůžu nepochválit, protože za celý týden jsem nepostřehl sebemenší cuknutí nebo zaváhání.
Na dálnici D1, která na některých úsecích vypadá jako rozbombardované bojové pole za druhé světové války, mě zase překvapuje odhlučnění a vynikající komfort, který mezi (ne)prémiovými kolegy nemá obdoby. Motor o výkonu 160 koní a s točivým momentem 350 Nm je i ve vyšších rychlostech sám o sobě hezky pružný a s devítistupňovou převodovkou hraje úplně jinou ligu. Klukům z Hondy se dokonce povedla zamaskovat i turbo-díra, což u motorů téhož objemu vidíme zřídka. A dálniční cestování za 6 litrů? To jde!
Sjíždím z dálnice a objevuji největší přednost CR-V, a to geniálně nastavený podvozek. Můžete jet i po horší silnici, ale auto neodskakuje a stále pevně drží stopu a cestující obklopuje pořád stejným komfortem. Svižnější jízda tak není žádný problém a chvílemi si ji budete, na rozdíl od jiných aut této velikosti, i užívat. Ano, řízení je klasicky přeposilované, ale nějakou tu zpětnou vazbu v něm najdete a na měkčí brzdový pedál si také časem zvyknete. Avšak takové jízdní vlastnosti a výborný posed za volantem vám v dané kategorii nabídne opravdu málokdo.
Pomalu se dostáváme ke konci, a když jsme začali zápory, tak jimi přeci musíme i skončit. No a největším problémem tohoto auta je cena! V naší výbavě a motorizaci překračuje jeden milion korun, a to už je opravdu hodně. Ano, v základu se dostanete o hodně níž, jen budete mít holátko a za stejnou cenu pořídíte sice menší, ale mnohem lépe vybavený Hyundai Tucson. Ale jak se říká – na velikosti záleží a komu se CR-V líbí a promine mu pár chyb, bude nadšený. Japonská auta jsou všeobecně dražší a musíte se na ně dívat jejich optikou, pak budete nadmíru spokojeni. Přeci jen tak skvělé jízdní vlastnosti, komfort, geniální převodovku a nízkou spotřebu nikde jinde nenajdete.
Plus
Vynikající podvozek
Odhlučnění
Komfort
Posed za volantem
Řízení
Vzhled
Mínus
Dvě obrazovky ukazující stejné informace
Detaily v interiéru, lacinější tlačítka vyhřívání sedadel atd.
Vyšší cena za vybavený vůz
« Největší a nejsilnější motory na světě – Výkon přes 100 000 koní není problém Ferrari předává první F60 America – Exkluzivní tělo a 730 koní »