TEST Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC ADAS 1 – Kombi trochu jinak
Zvláštní, nadčasový, působivý – těmito slovy bych nazval designové tvary nové Hondy Civic Tourer. O vzhledu bychom se mohli hádat do nekonečna, stejně jako u minulých generací Civicu, pokaždé prostě vypadá nějak jinak, než ostatní. Ono je to asi i dobře, protože auto tak působí výjimečněji. Pod vysokým úhlem zkosená kapota míří až nevídaně nízko, lesklá černá výplň mezi xenonovými světlomety, k zádi stoupající a zužující se okna, zajímavé prolisy na boku, zadní svítilny spojené v jeden celek a líbivá 17‘ palcová kola – to vše na mě zapůsobilo velmi příjemným dojmem. Je to velmi subjektivní věc a během testu jsem slyšel spoustu extrémních názorů. Jedni ji vychvalovali do nebes a druhým se dělalo nevolno. Neutrálně však nepůsobil nový Civic na nikoho, je to auto plné emocí a to je dobře.
Interiér je velmi dobře zpracovaný a moc hezky vypadá! Příjemný multifunkční volant, palubní deska a středový tunel, všude jsou tlačítka hezky po ruce a s žádným nastavováním a ovládáním čehokoliv jsem neměl sebemenší problém. Vadila mi pouze loketní opěrka, které scházela možnost nastavení a nenašel jsem polohu, ve které bych si při řízení mohl opřít ruku. V testované výbavě byla kožená sedadla s možností přifouknutí bočního vedení a bederní opěrky. Díky tomu nabídla skvělou boční oporu a výborný komfort.
Vlevo pod volantem se nachází tři tlačítka – jedno pro vypnutí systému ESP, druhé na zapnutí systému kontroly jízdy v pruzích a třetí pro aktivaci pomocného systému hlídání mrtvého úhlu. Poslední dvě tlačítka jsou součástí příplatkové výbavy ADAS 1, ten má navíc i další spoustu vymožeností. Například začne brzdit pokaždé, když vyhodnotí riziko srážky s automobilem před Vámi a do rychlosti 30 km/h dokonce dokáže zastavit a odvrátit nehodu ( bohužel je někdy až moc citlivý a zasahuje do řízení ). Dále systém umí číst dopravní značky a na displeji Vám je pak zobrazí. Stojí 22 500 korun a za tuto cenu je to jasná volba, za kterou bych se nebál utratit své peníze.
Jízdně Civic, ve svojí třídě, nemá prakticky žádnou konkurenci. Díky zadním adaptivním tlumičům se třemi možnostmi nastavení si skvěle poradí s 99% povrchů českých silnic. Změny v nastavení jsou opravdu znát, takže se nemusíte bát, že by to byl jen nějaký marketingový tah. Volit můžete z režimů Dynamic, Normal a Comfort. Začneme tím nejpohodlnějším. Comfort jsem používal nejčastěji, je příjemný a nevídaně pohodlný, takže cestování i po “slavné” D1 už nebude problémem. Režim Normal je dobrý jako kompromis mezi oběma krajními režimy a Dynamic parádně funguje při sportovnější jízdě.
Jediná výtka putuje k zádi vozu, která se při rychlé změně směru jízdy ve vysokých rychlostech docela kolíbá. Za to může krátký rozvor, který je zcela shodný s hatch-backem. Na druhou stranu je díky němu auto velice mrštné a hbité na klikatých okreskách. Celkově však v dané kategorii nenajdete žádný podobně vyladěný podvozek, opravdu nás bavil a dáváme palec nahoru! Civic je tak jednoznačně řidičsky založené auto, prostě Vás bude bavit jej řídit, což ještě více podporuje klasická atmosféra pod kapotou.
Tam se totiž ukrývá ATMOSFÉRICKÝ čtyřválec i-VTEC o objemu 1.8 litru, který dává výkon 104 kW v 6 500 ot./min. a točivý moment 174 Nm ve 4 300 ot./min. Krouticí moment díky absenci turbodychadla sice zaostává za konkurencí, ale motor se Vám odvděčí přesnou a okamžitou reakcí na sešlápnutí plynového pedálu. Spektrum otáček pro využití výkonu je ve třídě taky nepřekonatelné. To je dáno hlavně technologií i-VTEC, která v útrobách ukrývá proměnné časování a výšku ventilů. Agregát plní EURO 5 a při klidné jízdě pojídá pouze 6 litrů na 100 km, na dálnici pak při 130 km/h točí 3 500 ot./min. a spotřebuje 7.5 litru benzínu. Do 4 500 ot./min. je kultivovaný a tichý, po překonání této hranice se najednou probudí a začne pořádně táhnout a hrát líbivé vysokootáčkové písně. K zábavnosti za volantem přispívá svým dílem i krátká a velice přesně sladěná šestistupňová manuální převodovka.
Málem bych zapomněl na tu nejzásadnější věc… Jakou? No přece velikost zavazadlového prostoru, ta totiž správného Čecha a hlavu rodiny zajímá ze všeho nejvíc! Teprve tady Civic Tourer tahá své největší ESO z rukávu. Zavazadelník má objem celých 624 litrů! To je zase nejlepší výsledek z kategorie kombi nižší střední třídy! Vlastně ‘‘klasický‘‘ kufr má objem 507 litrů a zbylých 117 litrů prostoru se ukrývá ve schránce pod podlážkou. Po sklopení zadních sedadel dostanete téměř rovnou plochu o objemu 1 668 litrů (tady už má Škoda Octavia kombi mírně navrch) a délka plochy je téměř dva metry. Bohužel pod zadními sedadly je mezera, takže cokoliv si položíte na podlahu mezi přední a zadní sedadla, za jízdy už nenajdete.
Při závěrečném hodnocení se nebojím napsat, že se jedná o jeden z nejlepších vozů kombi nižší střední třídy na trhu. Cenovka v základní výbavě je oproti konkurenci malinko vyšší, ale naopak má co nabídnout. Stane se příjemným společníkem na dovolené i na krátké cesty, odvezete s ním téměř všechno a nikdo si nebude stěžovat na pohodlí. Po vyskládání nákladu a vysazení spolucestujících ho můžete vzít na klikaté okresky za městem a v režimu Dynamic atmosférickou jednaosmičku hezky protáhnout. Bude Vás bavit!
Plusy
Adaptivní podvozek
Charakter atmosférického motoru
Skvělé řízení
Zavazadlový prostor
Spotřeba
Bezpečnostní systémy
Mínusy
Vyšší základní cena
Kolíbající se záď při vysokých rychlostech
Cena v základní výbavě – 487 900 Kč
Cena testovaného vozu – 642 400 Kč
Technické údaje |
|
---|---|
Motor | Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC |
Typ motoru: | zážehový |
Válce / ventily: | 4 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1798 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 104 / 6500 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 174 / 4300 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 210 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 9.2 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 7.8 / 5.5 / 6.4 |
Emise CO2: | 146 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 624 / 1668 |
Objem nádrže (l): | 50 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 1455 / 450 |
Rozměr pneu: | 225/45 R 17 |
« Dodge Viper ACR má zelenou Česká mediální žumpa – Silniční piráti »