honda-civic-2017-exterior-11

TEST Honda Civic 1.5 VTEC Turbo – MASAKR

6. 7. 2017 • Honda, Novinky, Testy

Motor: 100%

Podvozek: 100%

Převodovka: 100%

Zpracování: 90%

X-Factor: 95%

Nový Civic s patnáctistovkou a manuálem je fantastické, nevšední a kvalitně postavené auto, které ctí tradici značky a myslí na řidiče. Pokud vás baví řídit a chcete se odlišit, kupujte. Je to totiž pecka!

Verdikt:

Honda se toho nebojí a s novou generaci Civicu se odvázala ještě více, než kdy předtím. A neplatí to jen pro design, skvělý je i nový motor. Jen těžko lze hledat vůz, který by šel více proti proudu a představoval zábavnou a hravou alternativu k všem těm nudným hatchbackům typu golf. A desátá generace Hondy Civic to posouvá ještě dále a opět šokuje svět svým extravagantním designem. Ten však není jedinou věcí, kterou si civic dělá po svém – jizdně vůz působí jako auto ze staré školy a řidičsky stále patří mezi to nejzajímavější na segmentu, ne-li vůbec. O tom ale později, první si řekneme, co se konkrétně změnilo.

Nejprve, jak sami vidíte, vypadá jako teenager po sjetí lajny menší než většího množství kokainu… nebo jako rozjařený neidentifikovatelný jezdící předmět. Těžko říct co bylo vzorem, nicméně výsledek je fantastický a auto se mi moc líbí. Jasně, je to přesně ten případ, kdy design budete zbožňovat a nebo bytostně nesnášet. Tak či onak, originalita a svébytnost se civicu odepřít nedá, stejně jako rozruch, který vzbudí všude, kde se zjeví. Přistihl jsem několikrát lidi, jak si jej foti na parkingu před supermarketem. Už nepotřebujete pět miliónů na Ferrari a dokonale zapózujete i s Hondou…

civic4

To důležitější je ale změna proporcí – civic už není obtloustlé vajíčko, ale svalnatý atlet. Zásluhu na tom má rozšíření o 30 mm, snížení o 20 mm a nárůst do délky o 130 mm. Výsledkem je opravdu hezká a proporční silueta připomínající více sportovní fastback, než-li hatcback. Nová platforma, pro nás milovníky řízení, znamená ještě jednu věc – snížení umístění sedadel a naprosto perfektní posed za volantem. Sedadla jsou níž konkrétně o 35 mm díky změně umístění palivové nádrže. Marně přemítám v paměti, které moderní auto, zejména pak hatch (ve kterých se všeobecně sedí jako na záchodě), nabízí alespoň podobně dobrý posed. Je to lehké, žádný!

Nová platforma má i stinnou stránku – civic přišel o zadní sedadla s funkcí Magic Seats, ale ruku na srdce, kolik majitelů ji reálně využívalo? Teď k samotnému interiéru, protože ten prodělal naprostou revoluci také. Jenže, světe div se, upustil od UFO vzhledu s šedesáti digitálními displeji a vsadil na čistý a zároveň moderní design. Musím říci, že kvalita a vzhled palubní desky mě naprosto dostala a jsem rád, že se Honda k tomuto kroku rozhodla. Přístrojová kaplička je v základu digitální a nabízí krásnou grafiku a nesčetně funkcí. Na středovém panelu je vkusně umístěný display infoteinment systému, který naznačuje tvarem podobu tabletu, ale nijak “netrčí” z palubní desky. V současné době se rozhodně jedná o nejvkusněji zabudovaný display. Výrobce zapracoval i na zrychlení a grafice. Ergonomie je pak naprosto výtečná, stejně jako kvalita slícování. Velký pokrok.

civic1

Řidičská nirvána

V testu máme vůbec to nejpřitažlivější, co standardní Civic zasvěceným řidičům nabízí – přeplňovanou benzínovou 1.5 s výkonem solidních 134 kW a točivým momentem 240 Nm v kombinaci s manuální převodovkou. Papírově to nezní závratně, ale auto je opravdu rychlé a motor miluje otáčky. Nevím, jak se to Hondě povedlo, ale celkový projev motoru a průběh výkonu dává pocítit DNA značky. Motor totiž exploduje kolem 4.000 otáček za minutu a od této hranice graduje a s každou další otáčkou nabírá na síle. Je to dost podobné atmosféře, jen s ostřejším spodkem. Točit tento geniální motor je silně návykové a to jsem ještě nezmínil zvuk. Ten se line ze dvou obřích centrálních výfuků a je příjemně “nakřáplý”. V kabině jde slyšet i práce sání a mechanický doprovod od motoru. Boží!

civic5

A ještě lepší to začne být, jakmile se vydáte za město objevovat krásy okresních silnic a přilehlých kopců – nový Civic má naprosto velkolepý podvozek, který ctí tradice a kořeny značky Honda. Rozhodně patří k tomu nejlepšímu na mainstreamovém trhu. Zdejme holt technikům a automobilce, protože se od sedmé generace opět vrátila k víceprvkové zadní nápravě a je to pořádně znát. Vpředu zůstává modifikovaný McPherson se spodním ramenem uloženým jak v pryžovém, tak zároveň pryžo-kapalinovém silentbloku. Testovaný model byl navíc doplněn o adaptivní tlumiče, které zpříjemňují pohyb po městě, kde zůstávají komfortní a ve sportovním režimu pak podvozek příjemně ztuhne a začne kopírovat silnici.

Posilovač řízení má elektromotor umístěný přímo na ozubené tyči řízení, přičemž Honda vsadila na verzi se dvěma pastorky. A ano i řízení je naprosto senzační a dlouho jsem neřídil tak skvěle nastavený posilovač. Je totiž mnohem lepší než ve všech současných BMW a napadá mě jen jedno auto, které je na tom podobně – Toyobaru!

civic2

Tam venku, při drcení okresek, zjistíte také to, že nový Civic má dokonalou manuální převodovku, se kterou je nádhera pracovat. Kulisa řazení je krátká se silným mechanickým odporem a tvar kraťoučké a kulaté řadící páky je dokonalý. Díky vyvýšenému středovému tunelu je navíc hned na dosah od volantu. V kombinaci s nízkým posedem (nevybavuji si standardní rodinný hatch, kde by se sedělo na zemi), strmým řízením a výbušným motorem se jedná o řidičský zážitek, který vám ani jeden z konkurentů Civica nedopřeje. A nezažijete ho ani u produktů vyloženě sportovních značek.

Spotřeba je pak přímo úměrná jízdnímu stylu. Běžným tempem se dá jezdit do 7 litrů, po městě do 9 a drtit okresky budete za 12. Nový Civic s patnáctistovkou a manuálem je fantastické, nevšední a kvalitně postavené auto, které ctí tradici značky a myslí na řidiče. Pokud vás baví řídit a chcete se odlišit, kupujte. Je to totiž pecka!

Plusy

Vzhled
Bohatá standardní výbava
Přesné a strmé řízení
Pozice za volantem
Tuhá karoserie
Prostornost vpředu
Podvozek a jízdní vlastnosti
Kultivovanost a síla motoru
Skvělá manuální převodovka

Minusy

Spotřeba paliva by mohla být nižší
Objem palivové nádrže pak vyšší

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz