ford-kuga-facelift-2024-7

Test Ford Kuga 2.5 Hybrid AWD: Normální auto a přitom ještě lepší

5. 11. 2024 • Elektrifikované vozy, FORD, Novinky, Testy

Ford Kuga patří mezi nejprodávanější SUV segmentu C, což je mimochodem nejdůležitější tržní oddíl, a není se čemu divit. Jedná se o velmi povedené auto a navíc stále velmi normální, což berte jako kompliment. Nyní přichází po modernizaci a nabízí ještě lepší užitnou hodnotu a technická vylepšení.

Facelift  se nejvíce projevil na přední části vozu, kde byly upraveny světlomety s novou LED linkou mezi nimi, nárazník, kapota a také výraznější logo automobilky na nové masce chladiče. Na boční a zadní části se změny téměř neobjevily, omezily se jen na drobné úpravy jako přepracované světlomety, nový design nárazníku a litých kol.

ford-kuga-facelift-2024-5 ford-kuga-facelift-2024-25

Novinkou je výbava Active X u testovaného modelu. Ford uvádí, že je ideální pro ty, kteří chtějí nejodolnější verzi, jak co do vzhledu, tak i schopností na různých površích, včetně písku a bláta. Vůz má výraznější oplastování spodní části karoserie a blatníků, znak na předních dveřích a v interiéru nové čalounění s vyšitým „A“ na předních sedadlech.

V interiéru najdeme zajímavé inovace. Nová generace infotainmentu Ford SYNC 4 má podle automobilky dvojnásobný výpočetní výkon oproti předchozímu systému a působí rychle a plynule. Displej s úhlopříčkou 13,2 palce má kvalitní grafiku a podporuje bezdrátové připojení přes Apple CarPlay i Android Auto. Nicméně, zmizely klasické ovladače klimatizace a topení, jejich nastavení se nyní ovládá výhradně přes displej. Toto řešení často kritizujeme, i když zůstává malé plus v tom, že nastavení klimatu je stále přístupné ve spodní části obrazovky bez nutnosti přepínání.

ford-kuga-facelift-2024-17 ford-kuga-facelift-2024-20

Modernizované jízdní asistenty zahrnují nejnovější adaptivní tempomat, který automaticky zpomaluje v zatáčkách a na křižovatkách. Vylepšený je i 360-stupňový kamerový systém, což usnadňuje manévrování. Nový model nabízí také „kontrolní seznam pro připojení přívěsu“ a možnost zadat rozměry vozu a přívěsu, aby navigace SYNC 4 naplánovala trasu s ohledem na překážky, jako jsou ostré zatáčky a nízké mosty.

ford-kuga-facelift-2024-13 ford-kuga-facelift-2024-15

Po modernizaci nabízí Ford Kuga výběr ze tří typů pohonu: benzinový, hybridní a plug-in hybridní, přičemž naftová varianta již není k dispozici. Standardem je pohon předních kol, pohon všech kol je k dispozici pouze u testovaného modelu 2.5 Duratec Hybrid. Benzinový základ má manuální převodovku, ostatní verze jsou vybaveny automatickou převodovkou. Základní motor je přeplňovaný tříválec 1,5 EcoBoost s výkonem 110 kW (150 koní), který pohání přední kola a je k dispozici s manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou.

Elektrifikované verze zahrnují full-hybrid s atmosférickým čtyřválcem 2,5 litru a elektromotorem. Nabízí volbu mezi pohonem předních kol s výkonem 132 kW (180 koní) nebo pohonem všech kol s výkonem 135 kW (183 koní). Druhou možností je plug-in hybrid s větší baterií a silnějším elektromotorem, dosahující výkonu 179 kW (243 koní). Baterie má kapacitu 14,4 kWh, což podle Fordu umožňuje dojezd až 69 km na čistě elektrický pohon.

ford-kuga-facelift-2024-28

Spuštění vozu probíhá tlačítkem, přičemž motor často naskočí na elektromotor, který dokáže vůz tiše rozjet. Spalovací motor se připojuje hladce, bez výrazného hluku nebo vibrací. Jízda v kabině je velmi tichá, přičemž zvuk motoru slyšíte jen při výraznějším sešlápnutí pedálu, stále však tlumeně. Pocit z dynamiky je utlumen bezestupňovou převodovkou eCVT, přesto je modernizovaná verze svižnější než předchozí model. Technické údaje uvádějí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy (dříve 9,5 s) a maximální rychlost 196 km/h.

ford-kuga-facelift-2024-23

Komfortní naladění podvozku zajišťuje pohodlnou jízdu i na 19″ kolech. Vůz si dobře vede i v zatáčkách, i když není příliš zábavný. Fordu se podvozek povedl nastavit kvalitně. Spotřeba paliva se projeví nejvíce ve městě, kde lze jezdit okolo 5 l/100 km díky rekuperaci a častému používání elektromotoru při rozjezdech. Mimo město a na dálnicích stoupá na 6-7 l/100 km.

Hybridní verze je jediná, která má pohon všech kol, ostatní varianty jsou vybaveny pouze pohonem přední nápravy. Čtyřkolka funguje mechanicky, přičemž primárně pohání přední kola a zadní se připojují automaticky.

ford-kuga-facelift-2024-1

Ford nabízí na nový model akční ceník. Benzinový 1,5 EcoBoost ve výbavě Titanium začíná na 649 900 Kč s DPH, přičemž běžná cena je 851 900 Kč. Hybrid s pohonem předních kol je o 152 tisíc korun dražší (751 900 Kč) a pohon všech kol vyjde na 805 900 Kč. Výbava Active X začíná na 913 900 Kč a plug-in hybrid je k dispozici od 905 900 Kč.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz