Test Ford Kuga 2.5 Hybrid AWD: Normální auto a přitom ještě lepší
Ford Kuga patří mezi nejprodávanější SUV segmentu C, což je mimochodem nejdůležitější tržní oddíl, a není se čemu divit. Jedná se o velmi povedené auto a navíc stále velmi normální, což berte jako kompliment. Nyní přichází po modernizaci a nabízí ještě lepší užitnou hodnotu a technická vylepšení.
Facelift se nejvíce projevil na přední části vozu, kde byly upraveny světlomety s novou LED linkou mezi nimi, nárazník, kapota a také výraznější logo automobilky na nové masce chladiče. Na boční a zadní části se změny téměř neobjevily, omezily se jen na drobné úpravy jako přepracované světlomety, nový design nárazníku a litých kol.
Novinkou je výbava Active X u testovaného modelu. Ford uvádí, že je ideální pro ty, kteří chtějí nejodolnější verzi, jak co do vzhledu, tak i schopností na různých površích, včetně písku a bláta. Vůz má výraznější oplastování spodní části karoserie a blatníků, znak na předních dveřích a v interiéru nové čalounění s vyšitým „A“ na předních sedadlech.
V interiéru najdeme zajímavé inovace. Nová generace infotainmentu Ford SYNC 4 má podle automobilky dvojnásobný výpočetní výkon oproti předchozímu systému a působí rychle a plynule. Displej s úhlopříčkou 13,2 palce má kvalitní grafiku a podporuje bezdrátové připojení přes Apple CarPlay i Android Auto. Nicméně, zmizely klasické ovladače klimatizace a topení, jejich nastavení se nyní ovládá výhradně přes displej. Toto řešení často kritizujeme, i když zůstává malé plus v tom, že nastavení klimatu je stále přístupné ve spodní části obrazovky bez nutnosti přepínání.
Modernizované jízdní asistenty zahrnují nejnovější adaptivní tempomat, který automaticky zpomaluje v zatáčkách a na křižovatkách. Vylepšený je i 360-stupňový kamerový systém, což usnadňuje manévrování. Nový model nabízí také „kontrolní seznam pro připojení přívěsu“ a možnost zadat rozměry vozu a přívěsu, aby navigace SYNC 4 naplánovala trasu s ohledem na překážky, jako jsou ostré zatáčky a nízké mosty.
Po modernizaci nabízí Ford Kuga výběr ze tří typů pohonu: benzinový, hybridní a plug-in hybridní, přičemž naftová varianta již není k dispozici. Standardem je pohon předních kol, pohon všech kol je k dispozici pouze u testovaného modelu 2.5 Duratec Hybrid. Benzinový základ má manuální převodovku, ostatní verze jsou vybaveny automatickou převodovkou. Základní motor je přeplňovaný tříválec 1,5 EcoBoost s výkonem 110 kW (150 koní), který pohání přední kola a je k dispozici s manuální šestistupňovou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou.
Elektrifikované verze zahrnují full-hybrid s atmosférickým čtyřválcem 2,5 litru a elektromotorem. Nabízí volbu mezi pohonem předních kol s výkonem 132 kW (180 koní) nebo pohonem všech kol s výkonem 135 kW (183 koní). Druhou možností je plug-in hybrid s větší baterií a silnějším elektromotorem, dosahující výkonu 179 kW (243 koní). Baterie má kapacitu 14,4 kWh, což podle Fordu umožňuje dojezd až 69 km na čistě elektrický pohon.
Spuštění vozu probíhá tlačítkem, přičemž motor často naskočí na elektromotor, který dokáže vůz tiše rozjet. Spalovací motor se připojuje hladce, bez výrazného hluku nebo vibrací. Jízda v kabině je velmi tichá, přičemž zvuk motoru slyšíte jen při výraznějším sešlápnutí pedálu, stále však tlumeně. Pocit z dynamiky je utlumen bezestupňovou převodovkou eCVT, přesto je modernizovaná verze svižnější než předchozí model. Technické údaje uvádějí zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy (dříve 9,5 s) a maximální rychlost 196 km/h.
Komfortní naladění podvozku zajišťuje pohodlnou jízdu i na 19″ kolech. Vůz si dobře vede i v zatáčkách, i když není příliš zábavný. Fordu se podvozek povedl nastavit kvalitně. Spotřeba paliva se projeví nejvíce ve městě, kde lze jezdit okolo 5 l/100 km díky rekuperaci a častému používání elektromotoru při rozjezdech. Mimo město a na dálnicích stoupá na 6-7 l/100 km.
Hybridní verze je jediná, která má pohon všech kol, ostatní varianty jsou vybaveny pouze pohonem přední nápravy. Čtyřkolka funguje mechanicky, přičemž primárně pohání přední kola a zadní se připojují automaticky.
Ford nabízí na nový model akční ceník. Benzinový 1,5 EcoBoost ve výbavě Titanium začíná na 649 900 Kč s DPH, přičemž běžná cena je 851 900 Kč. Hybrid s pohonem předních kol je o 152 tisíc korun dražší (751 900 Kč) a pohon všech kol vyjde na 805 900 Kč. Výbava Active X začíná na 913 900 Kč a plug-in hybrid je k dispozici od 905 900 Kč.
« Zákaz aut na benzín a naftu: Zůstává jediná cesta, jak zvrátit obávaný krok Škoda Kylaq oficiálně: Má velmi zajímavý design a skvělou cenovku »