TEST Citroën C1 1.2 Pure Tech 82
Malé, pěkné, živé. Tak by se dal popsat Citroën C1 druhé generace s tříválcem o obsahu 1,2 litru. Ale pěkně popořadě. Na začátek bych mohl uvést, že i když se tento drobeček, díky designu světel a přední masky, na vás bude tak trošku mračit, vy se mračit nebudete. Po nasednutí a nastartování vás uvítá zvuk tříválce, který má své kouzlo. Pro prozkoumání interiéru si pusťme dovnitř ještě více denního světla otevřením střechy v testované verzi Airscape.
Rozhodně Vás jako první zaujme sedmipalcová obrazovka, která neslouží pouze k přehrávání médií, radia nebo poskytování informací o vozidle. Můžete si z ní, pomocí technologie Mirror Screen, také ovládat svůj smartphone, takže není problém si na tomto displeji zobrazit třeba navigaci z vašeho telefonu. Interiér jako celek však není žádná sláva a opravdu na něm jde vidět, že se dost šetřilo. Je to na hraně únosnosti a nepomůže ani možnost barevné individualizace. Takové Twingo hraje v tomto ohledu úplně jinou ligu.
C1 nabídne uvnitř odhalené šrouby, sváry a panty. Samozřejmě také tvrdé plasty a provedení otáčkoměru a hlavně jeho chabé dílenské zpracování je přímo tristní. To platí i pro gumovou řadící páku, která má navíc velmi nepřesnou kulisu. Škoda, šetřit by se mělo někde jinde, ne tam, kde to má řidič pořád na očích. Pochválit však lze volant s tlustým věncem a příjemným povrchem. Je dobře tvarovaný a příjemně padne do rukou. Sedadla jsou, na poměr třídy, také dobrá a ani po delší cestě z nich záda nebolí.
Motor nám už ale běží, tak zařaďme jedničku a hurá na cestu. Na začátku mě trošku překvapila poloha plynového pedálu, kdy motor začne nabírat otáčky až trošku později, než by se dalo čekat. Po opětovném nastartování už ale vyjíždíme do města. S výkonem 82 koní a hmotností jen 887 Kg se budete cítit mrštně, jako ryba ve vodě. Do města toto auto nabízí velké plus v podobě své maličkosti, tak i manévrovatelností. Dokonce i omezovač rychlosti mi přišel vhod, protože jízda byla tak pohodlná a klidná, že jsem si občas ani nevšiml, že jsem překročil povolené rychlostní limity. Navíc dynamika autu opravdu nechybí. Řazení na pětitistupňové převodovce je pohodlné, ale nepřesné a gumové.
Pokud ale budete mít už města plné zuby a vyjedete si po dálnici na delší výlet, oceníte nízkou spotřebu a stále komfortní jízdu. V tomto případě bych už ale omezovač vyměnil za tempomat, který jsem na dálnici postrádal. Nicméně, pokud budete mít obsazená i zadní sedadla, nečekejte, že si s sebou vezmete na výlet mnoho věcí. Zadní úložný prostor není zrovna prostorný a patrně se budete muset i hodně omezit. Ale s tím se dá počítat, jelikož délka auta je pouhých 346 cm.
Na okresní silnici pak C1 potěší skvělou ovladatelností a reakcemi na volant. Aby také ne, když má kola v rozích a nic neváží. Není to sporťák, ale musím přiznat, že je to zábavné auto. Jde na něj tlačit, jet opravdu rychle a vždy bez debat zatočí a drží stopu. Tříválec do toho krásně řve a tak nějak Vám to celé přijde úsměvné. Nicméně podvozek a přesné komunikativní řízení jsou velké plusy tohoto vozu. A také brzdy, ty mají ostrý nástup a velkou efektivnost. Spotřeba se po týdnu testování, kdy auto jezdilo kombinovaně a dynamicky, ustálila na 4,5 litrech a to je prostě paráda. I přes malou nádrž tak dojedete daleko.
Zvenčí stylový a uvnitř odfláknutý Citroën C1 však můžu s radostí doporučit. Je radost s nim jezdit, nabídne parádní komfort a výbornou spotřebu. Víc se od aut v tomto segmentu ani nečeká a C1 v těchto faktorech dokonce překvapuje.
Plusy
- spotřeba
- manévrovatelnost
- design
- pohodlná jízda
- podvozek
- přesné řízení
- brzdný účinek
Mínusy
- pozdější reakce na plyn
- ruční nastavování zrcátek
- příliš malý zavazadlový prostor
Technické údaje |
|
---|---|
Motor | Citroën C1 1.2 Pure Tech 82 |
Typ motoru: | zážehový |
Válce / ventily: | 3 / 4 |
Zdvihový objem (ccm): | 1199 |
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): | 60 / 5750 |
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): | 116 / 2750 |
Provozní vlastnosti | |
Maximální rychlost (km/h): | 170 |
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): | 10.9 |
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): | 5.4 / 3.7 / 4.3 |
Emise CO2: | 99 |
Rozměry a hmotnosti | |
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): | 196 / 780 |
Objem nádrže (l): | 35 |
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): | 887 / 353 |
Rozměr pneu: | 165/60 R 15 |
« Porsche ukázalo volant z připravované 919 Hybrid Jaguar XE SVR »