bmw-7-40-jahre-exterior-3

Test BMW 750d 40 Jahre. Individuální luxus v nejlepší formě

3. 3. 2019 • BMW, Exkluzivní testy, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 100%

Podvozek: 100%

Převodovka: 100%

Zpracování: 100%

Radost z jízdy: 100%

BMW současnou generaci své luxusní vlajkové lodi posunulo o obrovský kus dopředu. Konečně jezdí s důrazem na maximální komfort, disponuje arzenálem nejmodernějších technologií a stále nezapomíná i na řidiče, kterého potěší skvělými jízdními vlastnostmi. Přidejte k tomu péči programu Individual až s manufakturní kvalitou a máte neodolatelné auto, které zašlape do země nejbližší konkurenci.

Verdikt:

Sedmička to neměla nikdy jednoduché a za třídou S od Mercedesu silně v prodejích zaostávala, dokonce i za A8 od AUDI. Lidé v tomto segmentu prostě auto orientované na řidiče nechtějí a ocení spíše maximální komfort a plavný podvozek. S aktuální generací tak vlajková loď silně změnila charakter a rozhodla se zaútočit na první místo ve své kategorii. Jako arzenál si vybrala maximální technologický pokrok, orientaci na komfort a decentní zachování řidičské radosti. Takový recept zní opravdu zajímavě.

Světu se sice představila již faceliftovaná verze, která se do prodeje dostane během následujících měsíců, nicméně stále můžete nakoupit skladové nebo referenční vozy modelové řady před modernizací. V testu mám právě takovou verzi s motorizací 50d, což je nejsilnější naftová jednotka v nabídce. Ta šokuje svými parametry. Z třílitrového řadového šestiválce se mnichovským inženýrům podařilo vydolovat bestiální výkon 294 kW (400 koní) a 760 Nm. Velká limuzína nemá problém zrychlit na stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy. Takového výkonu se podařilo docílit díky instalaci hned čtyř turbodmychadel.

7_6
7_5

Další zajímavostí testovaného modelu je skutečnost, že se jedná o výroční limitovanou edici 40 Jahre z programu BMW Individual v počtu pouze 200 kusů. Ačkoli zvenku vypadá poměrně nenápadně (prozradí ji jen štítky na B sloupcích a lak BMW Individual Petrol Mica, rozvíjející tradici elegantních odstínů modré barvy, používané na luxusních sedanech BMW), uvnitř to je óda na luxus.

Jemná kůže BMW Individual Merino v barevné kombinaci bílá Smoke White/hnědá Cohiba nebo bílá Smoke White/černá s ručně tkaným lemováním v bílé barvě ladí s Alcantarou čalouněným stropem taktéž v bílé barvě.

7_3 7_1

Kromě toho je výroční model vybavený komfortními sedadly vpředu i vzadu. Obložení interiéru z leštěného provedení eukalyptového dřeva s rovnými vlákny v tmavě hnědé barvě. Obložení je na straně spolujezdce ozdobeno další výroční pečetí. Sympatickým a stylovým doplňkem jsou dva polštářky z bílé kůže, jež jsou, stejně jako hlavové opěrky, ozdobeny vyšívaným logem edice. To ostatně nechybí ani na prahových lištách.

Pokud jste někdy seděli ve standardní řadě 7, těžko jste si mohli představit, že lze kvalitu provedení interiéru posunout ještě více. Manufaktura Individual to však dokázala a chybičku uvnitř nenajdete ani lupou. Z preciznosti zpracování, vkusnosti sladění jednotlivých detailů a celkového provedení se vám zatočí hlava. Je to opravdu radost pohledět a ještě větší v tomto interiéru trávit čas. Možná je škoda takové auto řídit sám, radši bych si užíval vpravo vzadu.

7_4 7_8

Barvy karoserie, které jsou aplikovány komplikovaným způsobem, jsou nabízeny ve spojení s M aerodynamickým paketem, leskle černými doplňky BMW Shadow Line a 20palcovými koly z lehké slitiny s paprsky ve tvaru písmene V.

BMW sedmičku vybavilo také pokrokovým adaptivním podvozkem (jedná se vůbec o první model v historii BMW se vzduchovým odpružením), který se sám přizpůsobuje aktuální situaci před vozidlem. Snímá povrch vozovky, sleduje váš jízdní styl a podle GPS umí načíst, co ho čeká na trase. Můžete samozřejmě volit i manuální režimy, nebo si je zcela přizpůsobit, ale ten adaptivní se mi zamlouval nejvíc. Auto okamžitě reagovalo na jakoukoli změnu a jezdilo naprosto fantasticky.

Sedmička nezná náklony a ukázkově žehlí nerovnosti. Tomu dopomáhá také systém Executive Drive Pro s elektromechanicky pracujícími aktivními stabilizátory. Tím nekončíme, auto má také natáčecí zadní nápravu. S tímto podvozkem je sedmička nedosažitelná ve všech režimech a po všech směrech. Nechytá se na ni ani takový etalon, jakým je Mercedes-Benz třídy S.

7_7 7_2

Odhlučnění platí i pro naftový motor, který je tady nejlépe odhlučněný ze všech modelů, kde se nabízí. Jízdní komfort je jedním slovem špičkový a na maximální možné úrovni. Komfortu dopomáhá i výborná převodovka ZF, která je stále nejlepším měničovým automatem na trhu. Do tohoto BMW jsem přesedl z Lexusu LS a nestačil se divit, o kolik je sedmička komfortnější a tišší.

Testované BMW 750d je navíc doplněno i o stálý pohon všech kol xDrive, což slibuje maximální grip a trakci. V kombinaci s adaptivním podvozkem se ze sedmičky stává velmi svižný “vymetač” okresek. Řízení sice moc citu nepobralo, ale není přeposilováno a i v komfortním nastavení je příjemně tuhé. Díky chytrému podvozku umí toto pětimetrové auto projíždět zatáčky s velkým nasazením.

Zátah motoru je v reálném světě obdivuhodný, monumentální a auto působí neskutečně rychle. Vlastně nepůsobí, ono zatraceně rychlé je! Předjíždění je otázkou pár vteřin a rovinky mezi zatáčkami jsou pokořeny ihned. A spotřeba? Žádné drama. Dynamicky se dá jezdit kolem 10 litrů a pokud zvolníte, není problém jezdit lehce přes 7 litrů. Takový odběr za auto se 400 koňmi, to se jen tak nevidí. Můžete být sebevětší odpůrce naftových motorů, ale velké a silné šestiválce jsou ideální volbou pro takto hmotná auta.

7_10 7_11

BMW současnou generaci své luxusní vlajkové lodi posunulo o obrovský kus dopředu. Konečně jezdí s důrazem na maximální komfort, disponuje arzenálem nejmodernějších technologií a stále nezapomíná i na řidiče, kterého potěší skvělými jízdními vlastnostmi. Přidejte k tomu péči programu Individual až s manufakturní kvalitou a máte neodolatelné auto, které zašlape do země nejbližší konkurenci. Ano, má to svou daň a tou je astronomická pořizovací cena. V základu vás 750d přijde na 3 068 000 Kč, testovaná výroční edice s příplatky na podvozku pak na 4 908 000 Kč.

Plusy

Zpracování interiéru
Komfort
Dynamika a pružnost motoru
Jízdní vlastnosti
Pokrokové technologie
Pohon všech kol s preferencí zadní nápravy
Automatická převodovka

Minusy

Cena příplatkové výbavy

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz