bmw 7 series G11 exterior (18)

TEST BMW 740d xDrive – HiTech útočí

23. 2. 2016 • BMW, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Motor: 100%

Převodovka: 100%

Podvozek: 100%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 80%

BMW novou generaci své luxusní vlajkové lodi posunulo o obrovský kus dopředu. Konečně jezdí s důrazem na maximální komfort, disponuje arzenálem nejmodernějších technologií a stále nezapomíná i na řidiče, kterého potěší skvělými jízdními vlastnostmi.

Verdikt:

Sedmička to neměla nikdy jednoduché a za třídou S od Mercedesu silně v prodejích zaostávala, dokonce i za A8 od AUDI. Lidé v tomto segmentu prostě auto orientované na řidiče nechtějí a ocení spíše maximální komfort a plavný podvozek. S novou generací tak vlajková loď silně změnila charakter a rozhodla se zaútočit na první místo ve své kategorii. Jako arzenál si vybrala maximální technologický pokrok, orientaci na komfort a decentní zachování řidičské radosti. Takový recept zní opravdu zajímavě!

Zvenčí se nová řada 7 změnila po vzoru současného korporátního designu. Na přídi tak najdeme obří ledviny, do kterých postupně přecházejí světlomety, kapotu s několika prolisy, které pak pokračují i na bocích auta v podobě výdechů za blatníky (samozřejmě slepými) a z nich vedoucí lišty nad prahem po celé šíři. Vzadu pak změnila tvar světla, která už moc nepřipomínají klasický odkaz písmene L.

7series4

I tady nechybí velká chromová okrasná lišta spojující oba světlomety. Výfuky jsou pak integrovány do otvoru v nárazníku, opět lemovaným chromovou lištou (v případě M paketu černou). Nemůžu si pomoct, ale nádherná sportovní elegance minulé generace je nenávratně pryč a nezbylo po ní ani památky. A to je náš testovaný model vybaven M paketem, který výrazně zdrsňuje celkovou vizáž. Z některých úhlů však vypadá nová řada 7 neforemně a celkově velmi tuctově. Kde je originalita Bangelovských modelů?

Interiér a technologie

To uvnitř je to naštěstí úplně jiný příběh a nová generace se může pyšnit opravdu nádherně provedeným interiérem. Na první pohled možná působí stroze a klasická architektura BMW neoriginálně, ale zpracování je naprosto dokonalé a je tu spousta perfektně provedených detailů. Ergonomie je samozřejmě již zcela tradičně bezchybná. Moc se mi líbí nový design tříramenného volantu, který se navíc úžasně drží. Nově je provedený i volič osmistupňové převodovky a ovladač iDrive s touchpadem. Oba prvky jsou jednoduše skvělé.

7series1

Ovládání klimatizace probíhá nově na dotykovém displeji na středovém tunelu a odezva je prvotřídní. Pochvala putuje i k nové generaci infoteinment systému, který dostal nové grafické rozhraní, spoustu nových funkcí a ultra rychlý procesor, díky kterému je odezva systému opravdu okamžitá. Mezi nejzajímavější nové funkce jistě patří ovládáni gesty, kdy rukou z jakékoli vzdálenosti ovládáte systém bez nutnosti dotyku. Možná je to malichernost, ale funguje to brilantně.

Kaplička budíků je nahrazena TFT displayem s hezkou grafikou ukazatelů, která mění tvář dle zvolených jízdních režimů. Nechybí adaptivní tempomat, modernizovaný head-up display, aktivní udržování v pruzích, připojení na internet, špičkové ambientní podsvícení a tak dále.

Mezi velké inovace patří i samotný klíč od auta s displayem, kterým můžete na dálku ovládat a kontrolovat nastavení a stav svého auta, nechat si ho vyhřát nebo naopak vychladit. A také lze jeho pomocí sedmičku na dálku vyparkovat a zaparkovat. To je featura, která budí opravdový rozruch.

Jízda

BMW novou sedmičku vybavilo také zcela novým adaptivním podvozkem (jedná se vůbec o první model v historii BMW se vzduchovým odpružením), který se sám přizpůsobuje aktuální situaci před vozidlem. Snímá povrch vozovky, sleduje váš jízdní styl a podle GPS umí načíst, co ho čeká na trase. Můžete samozřejmě volit i manuální režimy, nebo si je zcela přizpůsobit, ale ten adaptivní se mi zamlouval nejvíc. Auto okamžitě reagovalo na jakoukoli změnu a jezdilo naprosto fantasticky. Sedmička nezná náklony a ukázkově žehlí nerovnosti.

Jízdní komfort je jedním slovem špičkový a na maximální možné úrovni. Vzduchový podvozek nestíhá až na opravdu ostrých nerovnostech, ale to už narážím na principiální omezení. Komfortu dopomáhá i skvělé odhlučnění interiéru a výborná převodovka ZF, která je stále nejlepším měničovým automatem na trhu. Oproti minulé generaci je to obrovský skok kupředu.

7series5

Testované BMW 740d je navíc doplněno i o stálý pohon všech kol xDrive, což slibuje maximální grip a trakci. V kombinaci s adaptivním podvozkem se ze sedmičky stává velmi svižný “vymetač” okresek. Řízení sice moc citu nepobralo, ale není přeposilováno a i v komfortním nastavení je příjemně tuhé.

Díky chytrému podvozku umí toto pětimetrové auto projíždět zatáčky s velkým nasazením. Tomu napomáhá i pohon xDrive, který poskytuje obrovskou porci trakce. Grip pětimetrové limuzíny tak bere dech a občas jsem se přistihl, že s ní letím na okresce zatáčky v rychlostech, ve kterých by některá obyčejná auta dávno opouštěla cestu a šla si pokecat s první třešní v okolí. Sedmičku prostě poskládáte do apexu, plný plyn a zase jedete dál. Žádné drama, jen maximální přilnavost a rychlost. Reakce motoru na plynový pedál je okamžitá a motor se nechá s radostí vytáčet. Toto jsou ty vlastnosti, které dělají sedmičku tak jinou.

A když už je řeč o motoru – dvakrát přeplňovaný třílitrový šestiválec není žádný lenoch! Dosahuje výkonu 235 kW a kroutícího momentu 680 Nm. To jsou opravdu slušné hodnoty a tento mastodont dokáže dosprintovat na stokilometrovou rychlost za 5.2 sekundy. Zátah motoru je v reálném světě obdivuhodný, monumentální a auto působí sakra rychle. Vlastně nepůsobí, ono zatraceně rychlé je! Předjíždění je otázkou pár vteřin a rovinky mezi zatáčkami jsou pokořeny ihned. A spotřeba? Žádné drama. Dynamicky se dá jezdit kolem 10 litrů a pokud zvolníte, není problém jezdit lehce přes 7 litrů.

7series3

Závěr

BMW novou generaci své luxusní vlajkové lodi posunulo o obrovský kus dopředu. Konečně jezdí s důrazem na maximální komfort, disponuje arzenálem nejmodernějších technologií a stále nezapomíná i na řidiče, kterého potěší skvělými jízdními vlastnostmi.

Plusy

  • Zpracování interiéru
  • Komfort
  • Dynamika a pružnost motoru
  • Jízdní vlastnosti
  • Pokrokové technologie
  • Pohon všech kol s preferencí zadní nápravy
  • Automatická převodovka

Minusy

  • Cena příplatkové výbavy

Za zapůjčení vozu BMW 740d xDrive děkujeme společnosti Renocar, která má své showroomy v Brně- Slatině a Praze Čestlicích. Kromě vozů BMW můžete v obou Renocarech vyzkoušet i stylové vozy značky MINI, které vás přivítají ve svých designových salonech.

V brněnském areálu se navíc setkáte s prezentací motocyklů BMW Motorrad a jetými vozy se zárukou z kategorie BMW Premium Selection.

Více na www.renocar.cz

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz