bmw 2 active tourer exterior (9)

TEST BMW 218i Active Tourer Sport Line – Úplně jiné BMW!

29. 12. 2016 • BMW, Novinky, Testy

Motor: 85%

Převodovka: 95%

Podvozek: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 90%

Z auta jde každým pohybem a reakcí cítit, že je to vlastně Mini s jinou karoserií, což je navýsost dobře! Díky tomu je toto praktické BMW s předním náhonem a tříválcem ohromně zábavné, relativně rychlé a jednoduše funguje i jako řidičské auto. No a teď mi ukažte, o kterém MPV se toto dá říci? Nenechte se zmást vlastními předsudky a zaslepeností vůči tradici. I na jiném konceptu se dá s dobrými ingrediencemi udělat parádní produkt a tím BMW 2 Active Tourer rozhodně je.

Verdikt:

Puristé opět páchají sebevraždy (pokolikáté už?) a ti méně radikální posílají BMW do míst, kam slunce nesvítí. Podobný osud čeká každou značku, která se byť jenom trochu odchýlí od svých původních konceptů, i když to většinou znamená její záchranu. Vzpomeňme například na Porsche a jejich model Cayenne, bez něj bychom dnes už asi novou 911 nejezdili. Ti, co používají mozek k přemýšlení, za tím ale nevidí nic jiného, než pozitivní zprávu. Díky modelům jako je právě Cayenne, a teď i řada 2 ve verzi Active Tourer, si značka vydělá potřebnou hotovost na vývoj všech těch nerentabilních a úžasných modelů, které všichni tak milujeme. Ne že by zrovna BMW nutně potřebovalo peníze, ale víte jak, každé další euro se počítá.

A co že je na tom novém modelu tak špatně, že si nezaslouží existenci a BMW díky němu definitivně skončilo? Považte, je to MPV a má poháněna přední kola. Děs co? Ani my kvůli tomu nespíme… Dovolte mi prozradit vám pár dalších údajů. Podle interních průzkumů BMW si naprostá většina majitelů řady 1 myslí, že má auto s pohonem předních kol, případně vůbec neví která z těch zatracených náprav je poháněná. Podobná situace je i u dalších modelů posazených výše. A když to jenom trochu jde, budoucí majitel si raději připlatí za pohon všech kol xDrive. Zadní náhon prostě není důvod, proč si lidé kupují BMW, nikdy tomu tak nebylo a už ani nebude. Vozy z Bavorska se kupují kvůli pocitu z řízení, skvělým motorům a především kvůli image.

2at3

A prozradím vám ještě jednu věc – testovaný model nemá pohon xDrive, ale za to má pod kapotou ještě jednu novinku – tříválcový benzínový motor! Ano, 1.5l, která slouží jako základní jednotka v MINI, do teď. V kombinaci s exteriérovým sportovním paketem Sport Line se tak tedy jedná o opravdu velmi netradiční BMW a dovedu si představit ortodoxní fanoušky, jak se teď tváří. Jenže víte co?

Já osobně si myslím, že tah stylem Active Tourer je nadmíru povedený. Schválně si zkuste vybavit sportovně naladěné MPV. Nic? Už vidíte, co tím chci říct? Tohle je zatím neprošlapaná cesta a BMW dobře ví co dělá. Konkurence od Mercedesu je mířena trochu jinam a Audi má jenom SUV. A ti, co SUV nechtějí, a je jich poměrně hodně, zamíří právě k bavorským prozkoumat, co že to mají za novinku.

Tak se pojďme na toho slibného nováčka podívat, zdá má co nabídnout a jestli nás ten idiot co tohle píše, nevodí za nos. Design exteriéru nese všechny prvky nutné pro novodobé BMW, na první pohled ho tak zařadíte do té správné škatulky. Na délku měří 4342 mm, na výšku 1555 mm a na délku rovných 1800 mm, rozchod kol činí 2670 mm.

2at4

Nutno podotknout, že živé setkání s vozem je příjemné a auto působí prémiově a kvalitně. Designerům se podařilo i do této kategorie vnést typické sportovně-luxusní prvky značky. Marně na trhu budete hledat MPV, které vypadá dynamičtěji, Mercedes-Benz B je přeci jen takové klasické rodinné vajíčko bez jakýchkoli sportovních ambicí. V našem případě tvary podtrhuje ještě výrazná vínová barva a línie Sport, která přidává ostřeji tvarované nárazníky, černé lišty a velká kola.

Uvnitř jsou to také sportovní sedadla a kontrastní prošívání. Interiér vybočuje z rodiny BMW ještě více, než exteriér. Je z něj cítit zaměření na mladší zákazníky a akcent na lifestylové provedení. Architektonicky je to klasické BMW s dokonalou ergonomií, ale ovládací prvky a jejich vyobrazení je prostě jiné a hodně inspirované od Mini. To je samozřejmě dobře, kabina vypadá opravdu fantasticky. Líbí se mi nový tvar malého sportovního volantu, výsuvný head-up display a samostatně stojící obrazovka infoteinment systému.

Palubní deska je natočena k řidiči a nechybí tady ani ambientní podsvícení diodovými lištami ve dveřích a po celém středu palubní desky. Sedadla jsou ty samá, co naleznete ve sportovních Cooperech a nabízejí skvělé boční vedení s dofukem dle libosti, a tak i štíhlejší postavy najdou ideální oporu. Je to MPV, takže se hraje i o praktičnost a ve voze najdeme velké množství odkládacích prostor. Zadní sedadla jsou sklopitelná v poměru 40:20:40 a sedáky jsou posuvné, variabilita interiéru tak nezaostává za konkurencí.  Jo, tohle se povedlo!

2at2

A jak si BMW poradilo s tím, co jej nejvíce odlišuje od konkurence – jízdou? Tak nejprve, 2 Active Tourer je postaveno na nové modulární platformě UKL, kterou sdílí s novou generací vozů Mini, což slibuje dávku zábavnosti a jistých jízdních vlastností. V Mnichově sází na svou tradici a v první pořádné zatáčce Vám auto ukáže, o čem to tady vlastně všechno je. Okamžitě vyrazí za volantem, zakousne se a vykrouží dokonalý oblouk. Rychlosti, kterými zatáčky projíždí jsou opět z ilegální říše a stabilita je naprosto ukázková. S jakýmkoli jiným MPV byste už dávno štípali dřevo z prvního stromu u silnice.

V každé zatáčce si člověk řekne, že nemusel tolik brzdit a šlo to daleko rychleji. Limitní nedotáčivost přichází až opravdu hodně daleko. Jo, to je ono! DNA je tu pořád a furt to funguje parádně! Podvozek je sice výrazně tužší, než by jeden čekal, ale ta ochota zatáčet a reakce na volant jsou prostě ukázkové. Řízení je lehce přeposilované a strmé, ale stále je příjemně tuhé a přesné. Ve sportovním režimu ztuhne ještě více a zlepší se i odezva na plyn. Tím se dostávám k motoru.

2at6

Zcela objektivně není vůbec zlý a jeho 100 kW a 220 Nm. nabízí slušnou dynamiku. Navíc ho doprovází typický jadrný třívalcový zvuk. Odezva je skvělá, chce se mu do otáček a auto s ním jede fakt slušně. Takže ano, byl to zcela zbytečný předsudek a motor se ukázal ve velmi dobrém světle. A o platí i o spotřebě – v kombinovaném režimu si řekne o 5.5 litru, ve městě o 7 a mino umí jezdit pod 5. Dynamicky kolem 11 a to jej můžete ždímat do plna a víc to nebude. Nepotěšily mě vlastně jen brzdy, které jsou poddimenzovány a jejich účinek dá pápá a šáteček po pár ostřejších zatáčkách.

Testovací model je spjat s manuální šestistupňovou převodovkou, která má krátké dráhy, jde přesně a kulisa je příjemně tuhá, a tak je radost řadit. Navíc je tu jedna zcela výborná vychytávka – 2 Active Tourer si při podřazování samo hází meziplyny! Je to skvělá “fíčura” a řazení je díky tomu zcela plynulé a věřím, že spousta majitelů se bude cítit jako king of pop, teda road! No, prostě to dodává takový ten závodnický pocit…

2at1

Z auta jde každým pohybem a reakcí cítit, že je to vlastně Mini s jinou karoserií, což je navýsost dobře! Díky tomu je toto praktické BMW s předním náhonem a tříválcem ohromně zábavné, relativně rychlé a jednoduše funguje i jako řidičské auto. No a teď mi ukažte, o kterém MPV se toto dá říci? Nenechte se zmást vlastními předsudky a zaslepeností vůči tradici. I na jiném konceptu se dá s dobrými ingrediencemi udělat parádní produkt a tím BMW 2 Active Tourer rozhodně je.

Plusy

  • Praktičnost
  • Jízdní vlastnosti
  • Kvalita zpracování
  • Spotřeba
  • Dynamika
  • Prvky výbavy
  • Image

Mínusy

  • Příliš tuhý podvozek
  • Mírně poddimenzované brzdy
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz