m31_4937-enhanced-nr

Test Audi A4 Avant Perfection: Za milion dostanete quattro, silný diesel a bohatou výbavu

11. 4. 2024 • AUDI, Luxusní vozy, Novinky, Testy

Pohon všech kol Quattro, nejvýkonnější dvoulitrový diesel pod kapotou, stylový sportovní paket S line a to vše za lákavou cenu těsně nad milionem korun. Audi nabízí českým zákazníkům opravdu snovou verzi aktuální A4. I když to není nejmodernější model v nabídce, pořád je to perfektní prémiové auto klasické školy. A to je více než dobře.

Audi Perfection je nová limitovaná edice modelů Audi A4 a také A5, v níž se zrcadlí neutuchající touha značky se čtyřmi kruhy po dokonalosti. Čeští zákazníci si nyní mohou všechny karosářské verze modelů Audi A4 a Audi A5 s výjimkou sportovních verzí S, supersportovních variant RS a modelu Audi A4 allroad pořídit v ještě atraktivnější podobě za mimořádně výhodné ceny.

m31_4413

Sériová výbava edice Audi Perfection zahrnuje bez příplatku prvky výbavové linie S line a interiérový paket S line, jehož součástí jsou sportovní sedadla vpředu čalouněná kombinací tkaniny z mikrovlákna Dinamica a kůže. Příjemnou sportovní atmosféru v interiéru završují ozdobné prvky z broušeného hliníku.

Paket Gravity pro modely Audi A4 Limuzína a Audi A4 Avant obsahuje Audi Hold assist, asistenční paket City, komfortní loketní opěrku vpředu, komfortní třízónovou automatickou klimatizaci a komfortní klíč.

Edice Competition plus k tomu přidává leštěná, antracitově černá 19“ kola Audi Sport z lehké slitiny s pětipaprskovým designem Flag a rozměrem 8,5J x 19, pneumatiky rozměru 245/35 R 19, paket černých ozdobných prvků plus, červené brzdové třmeny, leskle černé kryty vnějších zpětných zrcátek, světlomety Matrix LED s dynamickou světelnou animací, dynamickými ukazateli směru a specifickým tmavým tónováním RS, osvětlení prostoru dveří diodami LED, vpředu s promítáním loga S, dekorační osvětlení interiéru a designovou fólii s motivem kruhů Audi na zadních dveřích. Limitovaná edice Perfection začíná na ceně 1 079 900 korun, která je platná pro sedan Audi A4. Verze Avant vyjde na 1 119 900 korun.

m31_4430-enhanced-nr

Nedávná modernizace modelu A4 jako takového přinesla přepracovaný design, který trochu zahladil hrany, rozšířil masku chladiče a omladil výraz světlometů s modernější grafikou. V duchu zlepšování se pokračovalo i v interiéru, na žádné výstřednosti tady ovšem nezbylo místo. Hlavní novinkou je nový displej MMI touch, který přichází z větších modelů značky, ovšem bez haptické odezvy. Stačilo tedy opravdu málo a A4 Avant se proměnila v daleko přitažlivější a příjemnější stroj.

Šikovný je například digitální přístrojový štít Virtual Cocpit, jehož vzhled si můžete přizpůsobit tak, aby ukazoval informace, jaké zrovna potřebujete vidět. Takže kromě rychlosti, otáček motoru nebo spotřeby si můžete zobrazit třeba mapu či navigaci. V oblasti prostoru pro posádku A4 nevyniká, ale ani nezklame. Vpředu i vzadu je místa dostatek, vůz nabídne dostatek pohodlí čtveřici dospělých a zdravě rostlých cestujících.

audi-a4-allroad-2023-30 audi-a4-allroad-2023-31

V Audi se zaměřili také na aerodynamiku, což kromě efektivity a suverénního projevu ve vysokých rychlostech pomohlo atmosféře v kabině. Do interiéru totiž prakticky neproniká hluk obtékajícího vzduchu, dokonce ani na dálnici. Velmi slušné pak je odfiltrování zvuků naftového motoru, diesel ani trochu neruší – dokonce i za studena se chová docela kultivovaně.

m31_4425-enhanced-nr

Testovací vůz dostal nejsilnější vznětový čtyřválec, který pod označením 40 TDI (dvoulitrový čtyřválec) poskytuje 190 koní a 400 Nm. Je spojen výhradně s pohonem všech kol a automatickou převodovkou. Motor má adekvátní zátah už od dvou tisíc otáček a nabídne slušnou dynamiku. V řeči čísel to znamená zrychlení na stovku za 7,9 sekundy a maximální rychlost 220 km/h. Jednotka má překvapivě hbité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a nepůsobí tak otupělým dojmem jako jiné agregáty. Příjemně potěší také spotřebou paliva, která se ve městě pohybuje okolo 7 litrů, mimo město očekávejte i méně než 6 litrů.

m31_4675-enhanced-nr

A4 ukázkově maskuje vysokou váhu jednotky a potlačuje přirozenou nedotáčivost, co nejdále. Na limitu však samozřejmě právě ta přijde jako první. A4 se ale do té doby opravdu ukázkově vrhá do zatáček a krouží oblouky bez znatelného náklonu. Pohon Quattro vám navíc dopřeje i nějakou tu zábavu. Trakce jde omezit a pak už se můžete klouzat, což jsem vyzkoušel během testu na zasněžených krkonošských okreskách.

m31_4793 m31_4858-enhanced-nr

Testovaný model disponoval klasickými tlumiči bez možnosti volby jejich tuhosti a celkové naladění na komfort mě příjemně překvapilo. Toto auto je primárně o komfortním cestování a právě to je sféra, ve které absolutně dominuje. Už dlouho jsem nejel pohodlnějším autem, které dokázalo i se standardním podvozkem odfiltrovat veškeré nástrahy českých silnic. Dokonalé odhlučnění a ukázkově komfortní podvozek dělají z A4 jedno z nejlepších cestovních aut ve své třídě.

Plusy

– Design a image
– Absolutní kvalita zpracování a ergonomie
– Motor a jeho projev
– Převodovka
– Komfortní podvozek a pohon všech kol
– Stabilní jízdní vlastnosti
– Spotřeba
– Odhlučnění

Mínusy

– Cena příplatků

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz