audi a3 2016 exterior (1)

TEST Audi A3 1.6 TDI S Line

26. 10. 2016 • AUDI, Novinky, Testy

Motor: 90%

podvozek: 80%

Převodovka: 95%

Zpracování: 100%

Praktičnost: 75%

s A3 se mi jezdilo skvěle, cítil jsem se v ní moc dobře a jízdní vlastnosti se mi líbily. Vše umocňuje i elegantně jednoduchý interiér a nízký posaz za volantem. Doporučit auto s klidným svědomím můžu, je totiž moc dobré. Jen se, prosím, vyhněte tomu sportovnímu podvozku!

Verdikt:

Audi letos omladilo svůj model A3 a připravilo si pro něj pár změn, které opravdu stojí za to. Zvenčí to samozřejmě žádná revoluce není a měnily se jen drobnosti, a tak tady najdeme pozměněnou masku, nárazníky a jinou grafiku světlometů. Více se však měnilo v útrobách vozu.

Novinkou v tomto segmentu je asistent pro jízdu v dopravní koloně, založený na spolupráci mezi adaptivním tempomatem ACC (Audi adaptive cruise control) s funkcí Stop&Go. Na přání dodávaný systém udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla a v kombinaci s převodovkou S tronic se po krátce trvajícím zastavení opět automaticky rozjede. Při jízdě rychlostí až 65 km/h na silnicích v dobrém stavu převezme asistent pro jízdu v dopravní koloně krátkodobě i řízení.

a3_5

Další novinkou je na přání dodávaný nouzový asistent (Emergency Assist). Tento systém zahájí brzdění až do bezpečného úplného zastavení vozidla, pokud navzdory výstražným upozorněním nebyla rozpoznána žádná aktivita řidiče. Nový asistent pro sledování přijíždějících vozidel ze stran vzadu upozorňuje řidiče na možná nebezpečí například při pomalém couvání na vozovku z příčného parkovacího místa. V sériové výbavě jsou zahrnuty světlomety Xenon plus a na přání nabízí Audi světlomety LED a poprvé v segmentu i světlomety Matrix LED.

Uvnitř je to perfekcionismus á la Audi. Vše je z prvotřídních materiálů a s dokonalým spracováním. Posezu za volantem nemůžu v dané třídě nic vytknout, palubní desce taky ne a ergonomii už vůbec ne… Když budu hledat do detailu, sem tam se nějaký nekvalitní plast najde a sedadla by mohla mít líbivější potah, ale to je asi tak vše. Jo a ještě ty otočná kolečka na volantu pro zesilování rádia – při parkování si vždy přepnete svoji oblíbenou písničku nebo ji zesílíte naplno.

a3_3

Je tu ale jedna věc, která pobyt ve voze zpřijemňuje do maxima – virtual cockpit! Tento inovativní ovládací koncept je poprvé k dispozici v kompaktní třídě. Systém zobrazuje nejdůležitější provozní informace ve vysokém rozlišení na displeji TFT s úhlopříčkou 12,3“. Řidič může přepínat mezi dvěma režimy zobrazení tlačítkem „View“ na multifunkčním volantu. V klasickém režimu jsou přístroje stejně velké jako obvyklé analogové přístroje. V režimu pro informační a zábavní systém naproti tomu dominuje centrální okno, které poskytuje více prostoru navigační mapě nebo zobrazuje přehledné seznamy z nabídky telefonu, rádia a audiosystému. Otáčkoměr a rychloměr zde mají podobu malých kruhových ukazatelů. Struktura menu systému MMI byla nově koncipována. Ovládání s plochými hierarchiemi vychází z konceptu chytrých telefonů.

Hlavním prvkem terminálu MMI je otočné tlačítko, jehož prstenec je ve vrcholné verzi podsvícen bílým světlem. Jeho horní část je tvořena dotykovou plochou pro zadávání znaků a víceprstových gest – řidič tak může například snadno měnit měřítko mapy. Nad otočným tlačítkem a vedle něj jsou umístěny klopné spínače a tlačítka, jejichž prostřednictvím může řidič procházet nově koncipovanou strukturou menu. Zdokonalené hlasové ovládání navigačního systému, rádia, multimediálních přehrávačů a telefonu rozumí nyní i mnoha formulacím z hovorové řeči.

a3_2

Testovaný model byl navíc doplněn kompletním paketem a výbavou S Line. Ten umocňuje agresivní sportovní vzhled v podobě jiných nárazníků, prahových lišt a 18″ kol. V kombinaci s rudým lakem pak tato A3 poutala velkou pozornost. Uvnitř se jedná o sportovní volant s tlustým věncem pošitý perforovanou kůží a sportovní sedadla. Ta nabídnou pořádnou boční oporu a adekvátní komfort, navíc mají velmi hezké provedení. Součásti výbavy je také systém jízdních režimů ovlivňující odezvu motoru Audi Drive Select a sportovní podvozek.

Vpředu najdeme standardní zavěšení McPherson a vzadu víceprvek. Pod naší kapotou kraluje skromný naftový čtyřválec TDI o objemu 1.6 litru. Jeho výkon je obligátních 81 kW (110 koní), avšak při zátahu odspodu je znát dostačující točivý moment. Výkon putuje na přední kola přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S Tronic.

Motor v kombinaci s S Tronic převodovkou funguje výborně a podařilo se eliminovat prodlevu turba tolik typickou pro tuto jednotku. Převodovka navíc řadí hladce a rychle. Trochu zamrzí nekultivovaný projev motoru i po zahřátí a nelíbivý zvuk. Potěší však nízká spotřeba kolem 6 litrů kombinovaně i při vyšších dynamických nárocích.

a3_4

Výrazný a líbivý vnější vzhled S Line paketu si vzal za oběť komfort na palubě. Sportovní podvozek z jinak příjemného auta udělá nekomfortní a hlučné poskakovadlo. V kombinaci s velými koly a pneumatikami s nízkým profilem je to ve městě opravdu nepříjemné soužití. Rázy se dovnitř přenášejí opravdu razantně a doprovází je silný otřes a hluk. Na okresní silnici horší kvality pak A3 začně odskakovat a ztrácet kontakt s vozovkou. Doporučuji se sportovnímu podvozku vyhnout, jeho přínos je totiž opravdu nulový. Bez něj je A3 velmi příjemným a pohodlným společníkem i na dlouhé cesty.

Řízení je strmé a auto na něj reaguje velmi rychle, navíc je i příjemně tuhé. Když to řeknu velmi lidově, s A3 se mi jezdilo skvěle, cítil jsem se v ní moc dobře a jízdní vlastnosti se mi líbily. Vše umocňuje i elegantně jednoduchý interiér a nízký posaz za volantem. Doporučit auto s klidným svědomím můžu, je totiž moc dobré. Jen se, prosím, vyhněte tomu sportovnímu podvozku!

Plusy

  • Jízdní vlastnosti a tuhost karoserie
  • Posaz za volantem, sedadla a interiér
  • Jízdní vlastnosti a úspornost
  • Řízení
  • Převodovka
  • Image a design
  • Kvalita zpracování
  • Diodové světlomety

Minusy

  • Vysoká cena vozu
  • Prostor na zadních sedadlech
  • Nutnost příplatků i za běžně samozřejmé věci
  • Na 18” kolech se sportovním podvozkem rázy na nerovnostech a ztráta komfortu
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz