tesla-model-3-long-range-39

Tesla zcela propadla v hodnocení spolehlivosti: Lépe na tom je i Dacia

29. 7. 2024 • Novinky, Zajímavosti

Karoserie, která nesedí správně, interiér, do kterého zatéká voda, nedokonalý lak přímo z výroby nebo odpadávající volanty. To jsou skutečnosti, se kterými se mnoho majitelů amerických elektromobilů Tesla potýká. Situaci ještě zhoršuje skutečnost, že automobilka často neodpovídá na jejich reklamace a nejbližší servis může být vzdálen stovky kilometrů.

Samozřejmě, tato americká značka má také své vášnivé příznivce, kteří jsou oddaní svým elektromobilům a nechtějí je vyměnit za nic jiného. Nyní však máme konkrétní data, která hovoří jasnou řečí. Kvalita vozidel Tesla je fakticky špatná. Tato skutečnost je potvrzena výsledky německé sítě technických kontrol, konkrétně v každoročním zprávě TÜV Report.

Poprvé se ve zprávě objevila analýza modelu Tesla 3. A nebyla to oslnivá premiéra. V kategorii 2–3letých ojetých vozidel obsadila poslední, 111. pozici s průměrným procentem vážných poruch ve výši 14,7 procenta. To znamená, že téměř 15 % těchto vozidel neprošlo německou technickou kontrolou. Průměr v této kategorii činí 5,7 procenta a nejlepší VW Golf Sportsvan má pouze dvě procenta vozidel s poruchami. Dokonce i Dacia Logan, která skončila předposlední, dosáhla výsledku o více než tři procenta lepší než Tesla 3.

Poruchovost modelu Tesla 3 je skutečnou katastrofou. Jediným štěstím je, že u elektromobilů je během technické kontroly hodnoceno méně oblastí. To proto, že nemají spalovací motor, ani systém pro čištění spalin. Ale ani to nevedlo k lepšímu hodnocení Tesly 3. “Doběhly ji poruchy světel, brzd a podvozku. Elektromobilů je zatím v této technické analýze relativně málo. Přesto může být, podle zjištění techniků této společnosti, několik elektromobilů považováno za relativně kvalitní vozidla. Příkladem je VW e-Golf, který v téže věkové kategorii obsadil dělené čtvrté místo s průměrem vážných poruch pouze 2,6 procenta. Stejně úspěšný byl i ve věkové kategorii 4–5 let, kde klesl na stále vynikající šesté místo.

V naší paměti je krátká hladovka nespokojených norských majitelů Tesla z loňského roku, kteří takto chtěli přitáhnout pozornost Elona Muska, protože automobilka nereagovala na jejich stížnosti. Jejich auta například v chladném počasí odmítla nastartovat. Kličky dveří se nevysouvaly. Přední sedadla byla uvolněná, v kufru se při dešti hromadila voda, stěrače nefungovaly dostatečně účinně, karoserie skřípala, rezavěla a odlupovaly se ozdobné lišty. Problémy se týkaly také světel, infotainmentu, klimatizace, nabíjení nebo pohonu, který ztrácel výkon.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz