938x452

Tesla má další problém. Baterie vozidla se vznítily i šest dní po nehodě

29. 5. 2018 • Novinky, Zajímavosti

S hašením baterií to není jednoduché. Po březnové nehodě se vznítily ještě několikrát, dokud je odborníci nezbavili uložené energie. O nehodě Tesly s fatálními následky z března tohoto roku jsme již informovali. Chybu zřejmě způsobil autopilot, ale řídič odpovědný za vozidlo podle všeho nezasáhl v kritické situaci do řízení. Nyní se v souvislosti s tímto případem objevila další skutečnost, a to problém s uhašením baterií.

Tesla přitom po nehodě prohlásila, že podle jejich dat, vycházejících z miliard najetých kilometrů v USA, je až pětkrát více pravděpodobné, že se spíše vznítí auto se spalovacím motorem než Tesla. Navíc požár postupuje velmi pomalu a posádka má dost času na opuštění auta. Dodatečné zprávy však naznačují, že to s hašením Tesly při březnovém incidentu nebylo jednoduché. Během těžké nehody bylo zničeno zařízení, kterým se odpojují baterie, což ohrožovalo během zásahu i hasiče. “Pokud dojde k vyprošťování, chci si být jistý, že neřežeme přes elektrický kabel”, řekl kapitán hasičů ze San Jose, Mitch Matlow.

Pokud se baterie poškodí a vznítí, tak hoří dlouho a při teplotě až 900 ° C, dokud se baterie nevyčerpá. V případě havárie Tesly volají hasiči k vozidlu i inženýry automobilky, kteří vědí odpojit baterii. Ani to však někdy nestačí. V případě zmíněné nehody se baterie znovu vznítily i po šesti dnech, kdy teplota v článcích znovu vzrostla na kritickou hodnotu. Baterie se po nehodě vznítily podle hasičů ještě čtyřikrát. Baterie označili za bezpečné až po dvou týdnech po tom, co se jich podařilo zbavit uložené energie.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz