Tesla byla v červnu v Česku šestou nejúspěšnější značkou, boom elektromobility nastupuje
Celkem 953 kusů svých elektromobilů zaregistrovala během šestého letošního měsíce do provozu v České republice americká značka Tesla.
To znamená, že přibližně dva ze tří prodaných osobních elektrických modelů mají na své karosérii její logo. Celkem totiž bilance prodaných elektromobilů v červnu podle čerstvé statistiky Svazu dovozců automobilů dosáhla na číslo 1524 kusů. V pořadí všech značek prodávající na našem území oficiálně nové osobní vozy jí proto patřila skvělá šestá pozice. Předstihla třeba i Dacii, BMW nebo Renault.
Ostatní výrobci nabízející také elektromobily tedy skončili logicky daleko za ní. Druhé nejúspěšnější Volvo docílilo 126 prodaných elektrických exemplářů, třetí Hyundai 74 a čtvrtá Škoda 72.
Díky počinu Tesly vystoupal podíl elektromobilů na celkovém trhu s novými osobními auty v republice na 6,82 procenta.
Během právě skončené poloviny roku se v Česku registrace osobních elektromobilů navýšily o bezmála dvě pětiny (celkem jde o 4 167 kusů) a jejich podíl na celkových registracích vystoupal na 3,5 procenta. Přitom vloni byl tento podíl o necelý procentní bod nižší.
Letos stále rostou také prodeje automobilů s pohonem plug-in hybrid. Letos si jich zatím zákazníci u dealerů jednotlivých značek převzali 2 941 kusů, což je meziroční navýšení o 12 procent.
.« EU zavádí cla až 37,6 % na dovoz elektromobilů z Číny, ta slibuje odvetu Škoda odtajňuje data Elroqu »