Téměř polovina Čechů si po škodovce koupí opět škodovku. U ostatních značek je věrnost spíše výjimkou
Průměrná věrnost značce se v českých autocentrech v loňském roce pohybovala mírně pod 30 %. To bylo nejvíce ze všech čtyř zemí, kde firma působí. Nejméně věrní značce jsou Poláci. Stejnou značku auta si zde koupilo pouze 14 % zákazníků.
V Čechách je dlouhodobě nejžádanější značkou mezi ojetinami tuzemská Škoda. Téměř každý druhý zákazník, který přijel do autocenter škodovkou, si novější vůz domácí značky opět pořídil. Škodovka má u českých zákazníků v podstatě neotřesitelnou pozici. Lidé ji vnímají jako kvalitní a léty prověřenou značku a při pořízení novějšího vozu jsou velmi konzervativní.
Škodovka vede věrnostní statistiky i na Slovensku. Tam si tuzemské vozy opětovně koupí každý třetí zákazník. V Polsku mají preference jiné. Škoda je až na čtvrtém místě, první příčku drží její mateřský Volkswagen. V Maďarsku jsou lidé nejvěrnější značce Suzuki, která jako jediná překonala hranici 30 %.
Na opačném konci žebříčku se objevují Seat a Fiat. V Čechách si tyto dvě značky znovu vybralo méně jak 10 % zákazníků. V podstatě stejné výsledky jsme zaznamenali na Slovensku, kde se pod 10 % pohybovala ještě značka Hyundai. V Maďarsku desetiprocentní hranici nepřekročily čtyři značky a v Polsku dokonce šest značek. V obou případech se většinově jednalo o auta francouzské a asijské provenience.
TOP 5 v České republice ve srovnání se Slovenskem, Maďarskem a Polskem:
CZ | SK | HU | PL | |
Škoda | 46,70 % | 34,00 % | 23,30 % | 18,70 % |
VW | 32,70 % | 27,60 % | 27,70 % | 24,50 % |
Toyota | 26,40 % | 13,00 % | 26,80 % | 13,00 % |
Ford | 25,30 % | 21,10 % | 26,20 % | 12,40 % |
Hyundai | 25,30 % | 9,40 % | 15,40 % | 9,80 % |
« Test ojetiny Porsche 986 Boxster S. Jízdní euforie Reportáž: CZECH DRIVE 2018 »