Tato unikátní Alpina B12 5.7 je na prodej – Existuje jich pouze 32 a je absurdně rychlá
Začneme hezky od začátku, tedy od roku 1990, kdy na svět přišlo fantastické BMW řady 8 E31. To bylo opravdovým supersportem, který se snažil konkurovat vozům jako je Ferrari či Lamborghini.
Za 9 let výroby továrnu opustilo celkem 30 621 kusů tohoto modelu. Osmička měla osmiválec a dvanáctiválce inspirované motorem Formule 1 a spoustu moderní techniky. Vývoj a výroba byla však tak nákladná, že s rokem 1999 musela být produkce bohužel ukončena. Auto se vyrábělo ve čtyřech provedeních:
840Ci
Motor: 4.0 l V8
Výkon: 286 koní v 5800 ot./min.
Točivý moment: 400 Nm v 4500 ot./min.
0-100 km/h: 7.4 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h
850i
Motor: 5.0 l V12
Výkon: 299 koní v 5200 ot./min.
Točivý moment: 450 Nm v 4100 ot./min.
0-100 km/h: 6.8 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h
850Ci
Motor: 5.4 l V12
Výkon: 326 koní v 5000 ot./min.
Točivý moment: 490 Nm v 3900 ot./min.
0-100 km/h: 6.3 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h
850CSi
Motor: 5.6 l V12
Výkon: 381 koní v 5300 ot./min.
Točivý moment: 550 Nm v 4000 ot./min.
0-100 km/h: 6.0 sekundy
Maximální rychlost: 250 km/h
Kluci od Alpiny si od roku 1990 až do roku 1996 hráli s modely 850i a 850 CSi. Vozy dostaly jemně upravený vzhled, nádherná kola a upravenou techniku, hlavně parádně poladěný dvanáctiválec. Celkem se vyrobilo jen 154 kusů, z čehož je 97 B12 5.0 Coupe a 57 B12 5.7 Coupe. Ze silnějšího typu vyšlo 25 aut s manuální převodovkou a 32 kousků se supermoderní převodovkou Shifttronic, která je předchůdcem legendárního SMG.
B12 5.0 Coupe
Motor: 5.0 l V12
Výkon: 349 koní v 5300 ot./min.
Točivý moment: 490 Nm v 4000 ot./min.
0-100 km/h: 6.8 sekundy
Maximální rychlost: 281 km/h
B12 5.7 Coupe
Motor: 5.6 l V12
Výkon: 416 koní v 5400 ot./min.
Točivý moment: 570 Nm v 4000 ot./min.
0-100 km/h: 5.8 sekundy
Maximální rychlost: 300 km/h
My se dnes podíváme rovnou na to nejlepší, co si můžete pořídit. Na B12 5.7 Coupe Shifttronic. To je aktuálně k mání zřejmě jako jediné na světě. Tato nádherná modelka s mrkačkama byla vyrobena ve čtvrtém měsíci roku 1995 a najeto má nízkých 51 730 kilometrů. Pravidelný servis a milující péče byla samozřejmostí. K dispozici je veškerá dokumentace a nutno uznat, že je to opravdová rarita.
Stříbrný lak je bez sebemenší vady a interiér čalouněný černou kůží, která je doplněna o modré prošívání – vypadá naprosto fantasticky. Oku lahodí i dřevěný dekor na středovém tunelu a několik log Alpina.
Teď už zbývá zmínit jen cenu. Ta je pro obyčejného smrtelníka extrémní, ale podíváte-li se na to ze stránky investice a počtu vyrobených kusů, tak už se koupě obrací v zajímavý obchod. Požadovaná částka je 199 000 euro (5 377 975 Kč) a dojet si pro něho můžete do Düsseldorfu v Německu.
Inzerát ZDE.
RETRO TEST BMW 850i ALPINA
« Nové BMW 5 odhaleno! Unikly fotografie! BMW řady 5 (G30) oficiálně. Vrcholem je 462 koní! »