octa1

Tato octavia má 505 koní, manuál a dokonale nenápadnou karoserii

2. 10. 2018 • Novinky, Tuning, Videa, Zajímavosti

Škoda Octavia učinila obrovský mezigenerační skok mezi druhou a třetí generací. Auto mezitím výrazně dospělo a odstranilo tak neduhy designu druhé generace po faceliftu, které mnozí vyčítali, že vypadá jako levná čínská napodobenina. Nuž, Škodovka dělá opravdu rozporuplné facelifty. Podobně rozdělila automobilovou veřejnost na dva tábory i v případě modernizace aktuální generace, avšak v tomto článku se budeme věnovat právě třetí generaci Škody Octavia RS před faceliftem. Ačkoli její ostrost nemá na skutečný hothatch, kterým je třeba Golf GTI, i v základě přináší docela slušné parametry. Komu to nestačí, má mnoho možností na upgrade dle vlastní libosti.

Jelikož jde o koncernový dvoulitrový turbem přeplňovaný motor (a to v případě benzínové i naftové verze), mnoho společností nabízí chiptuning, který může původních 160 kW (220 koní) v případě benzínové verze vyhnat na více než 300 koníků. To vše bez nějakých vážnějších zásahů do motoru. Komu by ani toto nestačilo (a má k dispozici slušný obnos peněz), možnosti má téměř neomezené.

Důkazem je i jistý Němec se vzhledem nebezpečného Vikinga. Stejně nebezpečné je i jeho auto, ačkoli na pohled je to jen obyčejná Octavia RS kombi. To pravé překvapení se ukrývá pod kapotou, kde trůní zmíněný koncernový dvoulitr, ale v tomto případě vyladěný na astronomických 500 koní.

RS začala svou životní pouť v roce 2014 jako obyčejná Octavia RS s benzinovým motorem. V exteriéru získala jen několik drobných vylepšení, kterých si všimne zřejmě jen zarytý fanoušek. Majitel nainstaloval decentní spoiler a odstranil logo výrobce. Auto také sedí o pár milimetrů níže a jezdí na discích značky V1 obutých na pneumatikách Michelin. Za koly se nacházejí vylepšené brzdy, které pocházejí od koncernové sestřičky Cupry 300.

Pojďme se podívat pod kapotu. Tam se stále nachází motor 2.0 TSI, který dostal silnější vnitřnosti. Konkrétně vstřikovače, obří turbo a samozřejmě sportovní sání. Vozidlo na válcové brzdě dosáhlo výkon 371 kW (505 koní) a točivého momentu 585 Nm. Sprint z rychlosti 100 km/h na 200 km/h zvládne za úctyhodných 7,5 sekundy. Na stovku pak za 3,9! Zajímavostí také je, že majitel ponechal manuální převodovku. Tomuto říkáme opravdový sleeper jak se patří.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz