Takto vypadají “dieselové hřbitovy” plné vykoupených Volkswagenů z aféry Diesel Gate
Emisní kauza Volkswagenu z roku 2015 stále není vyřešena. Hovoří o tom i skladiště se statisíci aut. Jedním z nich je i poušť v Kalifornii. Společnost Volkswagen AG zaplatila více než 7,4 miliardy dolarů, aby zpětně odkoupila téměř 350 000 vozů. Nyní tato vozidla skladují po celém USA. Podle agentury Reuters mají skladové prostory až na 37 různých místech. Takzvané “dieslové hřbitovy” v nichž skladují auta Volkswagenu a Audi, například v uzavřeném fotbalovém stadionu v Detroitu, v bývalé papírně v Minnesotě a kalifornské poušti nedaleko Victorville.
Tato vozidla jsou zde dočasně skladovány a běžně udržovány tak, aby byla zajištěna jejich dlouhodobá funkčnost a kvalita, aby mohly být později opět prodány nebo vyvezeny. Americké regulační orgány však nejdříve musí schválit příslušné emisní úpravy. Celkově společnost VW souhlasila s tím, že ve Spojených státech vynaloží více než 25 miliard dolarů na pohledávky vlastníků, regulačních orgánů v oblasti životního prostředí a také nabídla, že odkoupí přibližně 500 000 nevyhovujících vozidel v USA.
Odkupovat je budou až do roku 2019. Podle soudního spisu do 31. prosince minulého roku Volkswagen získal 335 000 vozů s dieselovými motory, znovu prodal 13 000 a zničil přibližně 28 000 vozů. Podle dohody musí Volkswagen odkoupit nebo opravit 85% vozidel do června 2019, jinak bude čelit vyšším platbám za emise. Společnost však uvedla, že v únoru opravila téměř 83 procent vozidel a očekává, že brzy splní požadavek.
Co je aféra Diesel Gate?
Emisní skandál automobilky Volkswagen, nazývaný také Dieselgate, vypukl v září 2015 poté, co americká Agentura pro životní prostředí (US EPA) zveřejnila informaci o tom, že německá automobilka Volkswagen vybavila své automobily s dieselovými motory TDI softwarem, který rozpoznával, že motor pracuje v režimu odpovídajícím požadavkům laboratorních testů výfukových plynů a změnou nastavení motoru dočasně snižoval množství vznikajících oxidů dusíku (NOx), aby její vozy splnily zákonný limit.
V listopadu 2015 následně němečtí prokurátoři začali vyšetřovat podezření z daňových úniků spojených s emisním skandálem automobilky. Vyšetřování se týká nesprávných údajů o emisích oxidu uhličitého, které jsou důležitým kritériem při výpočtu daně u motorových vozidel. V únoru 2016 bylo oznámeno, že Volkswagen nezveřejní své hospodářské výsledky za minulý rok v březnu, jak bylo plánováno, a to v důsledku nevyřešených otázek týkajících se emisního skandálu. Nový termín zatím firma neoznámila.
Ve druhé polovině dubna 2016 má firma zveřejnit výsledky svého interního vyšetřování skandálu. Volkswagen kvůli instalaci podvodného software čelí žalobám v několika zemích. Volkswagen v březnu 2017 oficiálně přiznal vinu ve věci falšování emisních testů emisí. V rámci dohody o urovnání skandálu musí zaplatit 4,3 miliardy dolarů a provést rozsáhlé reformy.
V červenci 2017 americká vláda obvinila Giovanni Pamia, bývalého manažera Audi z toho, že nařídil zaměstnancům vytvořit software umožňující falšování emisních testů.
« Test Subaru Impreza 2.0i-S. Vzor všem hatchbackům Jaro je konečně tady! Připravte na něj své vozidlo »