Tak velký může být malý automobil: Volkswagen slaví 50 let modelu Polo
Volkswagen Polo se stal ve své třídě průkopníkem, který od roku 1975 vyvolává nadšení motoristů napříč generacemi. Polo vždy symbolizovalo cenově dostupnou mobilitu, nadčasový design a pokrokovou techniku a s více než 20 miliony prodanými vozy šesti generací se prosadilo jako jeden z nejúspěšnějších modelů své třídy. Volkswagen v roce 2025 připomíná 50. výročí tohoto kompaktního modelu.
Když bylo v 70. letech na programu nahrazení modelu VW Brouk, měl Volkswagen hned několik es v rukávu: v roce 1973 byl na trh uveden Passat, o rok později následoval Golf a v roce 1975 se přidalo Polo. Žádný dosavadní model nebyl tak krátký a kultivovaný jako Polo. Polo, situované na trhu o třídu níž než Golf, završilo novou rodinu modelů s pohonem předních kol. Šest generací modelu Polo o 50 let později dokládá, jak se sympatický malý vůz dokáže suverénně prosadit. Více než 20 milionů prodaných exemplářů je vizitkou, která hovoří sama za sebe.
Cenově dostupná mobilita založená na inovacích: automobil pro každého
Polo ztělesňuje nejen technické inovace, ale také cenově dostupnou mobilitu pro každého. Polo podporuje napříč generacemi individuální mobilitu nejmodernější technikou a férovým poměrem cena/výkon. Ať se jedná o první jízdy v autoškole, potěšení ze sportovní jízdy, nebo rodinný vůz, Polo vytváří vzpomínky, a i v budoucnosti bude mnohostranným partnerem. V českém konfigurátoru naleznete akční model Polo Limited s cenovkou od 389 900 Kč, ale také akční modely People nebo R-Line People, které nabízejí výbavu zdarma.
Ohlédnutí: malý vůz slaví velké úspěchy
Základem malého vozu představeného v březnu 1975 bylo Audi 50. Sériová výroba mírně pozměněného modelu VW Polo byla zahájena ve Wolfsburgu. Polo okamžitě přineslo svěží vítr do segmentu malých vozů. Svým čistým designem a vysokou funkčností vystihlo ducha doby. Hospodárný, praktický a cenově dostupný automobil s nízkou hmotností se vyznačoval také agilitou, velmi dobrými jízdními vlastnostmi a úspornými motory. A s těmito klíčovými vlastnostmi píše od té doby úspěšný příběh.
Evoluce napříč šesti generacemi
Malý model byl s každou další generací postupně zdokonalován. Polo II nabízené od roku 1981 přineslo řadu vylepšení, mezi něž patřilo více vnitřního prostoru spolu s vyšší úrovní komfortu a modernizovanými motory. V roce 1987 debutovalo ve speciální limitované edici Polo Coupé GT G40 spirálové dmychadlo, které zajišťovalo vyšší výkon. Ve třetí generaci vyráběné od roku 1994 následoval další skok, a to i po technické stránce. Polo III bylo jedním z prvních vozů ve své třídě s inovativními bezpečnostními prvky výbavy, jakými jsou airbagy. V roce 1998 bylo Polo poprvé k dispozici také jako GTI. Výrazně větší čtvrtá generace poskytovala od roku 2002 novou úroveň komfortu a bezpečnosti, mimo jiné díky čelním a bočním airbagům, posilovači řízení a ABS v sériové výbavě. Polo V přineslo digitální inovace v podobě informačních, zábavních a asistenčních systémů, díky nimž byla jízda od roku 2009 ještě komfortnější. Polo V ohromovalo také v motoristickém sportu. Volkswagen získal se soutěžními vozy Polo R WRC od roku 2013 čtyřikrát v řadě titul mistra světa v rallye. Šestá generace vychází z modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč a v roce 2017 stanovila nová měřítka v oblastech konektivity, bezpečnosti a jízdní dynamiky. Po modernizaci v roce 2021 je Polo ještě digitálnější a inovativnější. Zákazníci navíc v tomto kompaktním voze naleznou asistenční a komfortní systémy, které jinak znají jen z vyšších automobilových segmentů.
Živá historie
Volkswagen Classic připravil pro jubilejní rok modelu Polo prezentaci historických vozů z vlastní sbírky. Prvním krokem bude expozice na veletrhu Bremen Classic Motorshow, který se uskuteční ve dnech 31. ledna až 2. února 2025. Návštěvníci veletrhu se mohou těšit na dva exempláře z rané historie modelové řady Polo: oceánově modré Polo L z roku 1975 a jedinečné Polo pro závody do vrchu z roku 1977.
.« Test Škoda Superb 2.0 TDI: Buďme rádi, že ji pořád máme. A že jízdně patří mezi nejlepší Trh nových aut v Česku táhnou firmy. Prodej stoupl o 3,6 procenta na 213.710 vozů »