SUV Nio EC6 ukazuje progres Číny
Nové elektrické SUV z dílen čínského výrobce Nio ukazuje pokrok, jakého dosáhli čínští výrobci na poli elektrických automobilů. Už přitom nejde jen o samotný elektrický pohon, výrazně poskočili i v oblasti designu, kvality a zejména aerodynamiky, která vyžaduje zkušenosti a dobře chráněné know how. Nio EC6 s dojezdem 615 km a baterií, kterou vám na “čerpací stanici” sám vymění robot, přijde na trh již v září 2020.
Čínská automobilka Nio není na poli elektrických aut žádným nováčkem. Na kontě má již několik úspěšných modelů a rekordní jízdu elektrického supersportu EP9 na německém okruhu Nürburgring. Zdá se tedy, že mají slušně zvládnutý i marketing společnosti a její zviditelnění na Starém kontinentu. A není se čemu divit, Nio netají ambice proniknout i na evropské trhy. Své kompetence přitom dokazuje i nejnovějším počinem s označením Nio EC6.
SUV-kupé s velkou baterií
Model EC6 je vlastně SUV-kupé technicky vycházející z klasického elektrického kupé ES6, na rozdíl od něj však dostalo svažující se linii střechy, což pomohlo konstruktérům při ladění aerodynamiky vozu. Té mimochodem údajně věnovali nadstandardní péči a hodiny strávené v aerodynamickém tunelu přetavili do karoserie se součinitelem aerodynamického odporu 0,27. To v kombinaci s relativně malou čelní plochou (v rámci segmentu SUV) pozitivně ovlivňuje i celkový dojezd elektromobilu.
Dojezd 615 km
Konstruktéři totiž postavili Nio EC6 tak, aby jeho útroby “spolkly” i velké trakční baterie s celkovou kapacitou až 100 kWh. To v praxi znamená udávaný elektrický dojezd 615 km. Fabrika však přiznává, že jde o starší normu NEDC a v praxi by mohl být dojezd o něco menší. Zejména, pokud budete jezdit s verzí Nio EC6 Performance s dvojicí elektromotorů naladěných na maximální výstupní výkon 400 kW (544 k) a točivý moment 750 Nm. Ten elektrické SUV-kupé vystřelí z 0 na 100 km/h za 4,4 – 4,7 s (dle výbavy na palubě). Kvůli sportovním jízdním vlastnostem a efektivnější práci řídící elektroniky má verze Performance více výkonu vzadu. Zatímco přední kola žene 160 kW (218 k), zadní elektromotor poskytuje až 240 kW (326 k). Standardní verze bude mít na obou nápravách po shodných 160 kW (218 k) a akceleraci 0-100 km/h zvládne za 5,6 s.
Baterie, které na počkání vymění robot
Další technickou zajímavostí vozidel Nio jsou jejich baterie. Všechny jsou totiž koncipovány jako rychle vyměnitelný kompaktní celek. Automobilka vyvinula i samostatné, plně automatické zařízení na jejich rychlou výměnu, které by mělo být rozmístěno podél hlavních dálničních tahů v celé Číně. Zařízení má podobu klasické mycí linky a bude k dispozici všem zákazníkům, kteří si předplatí balík speciální péče. Sci-fi? Čína už nejednou dokázala, že umí šokovat i v rychlosti zavádění pokrokových věcí do praxe. Nechme se tedy překvapit. Přesné technické specifikace modelu Nio EC6 zveřejní automobilka v létě 2020.
« Nová Toyota GR Yaris využívá technologie rallyových soutěží Problémy, před kterými varují jednotlivé kontrolky vašeho vozidla »