SUBARU ukázalo nové XV – nová platforma a žádný downsizing!
SUBARU si do Ženevy přivezlo překvapení v podobě zcela nového modelu XV. To je postaveno na platformě SGP (Subaru Global Platform) a design vychází z aktuální Imprezy, která se v Evropě neprodává. V nabídce jsou také nové barvy jako Cool Gray Khaki nebo Sunshine Orange. Přední i zadní světla nyní obsahují standardně LED technologii denního svícení. Vůz se mírně rozšířil a také snížil (5 mm), aby zdůraznil svou sportovní siluetu. Nicméně světlá výška stále zůstala na skvělé hodnotě 220 mm.
Velkou změnou prošel interiér, který nyní vypadá opravdu hodnotně a je nabitý nejmodernějšími technologiemi. Dominuje mu 8″ display infoteinment systému s novou grafikou. Nechybí ani klasický menší display na vrcholu palubní desky zobrazující důležité jízdní údaje a třeba rozložení pohonu všech kol. Nový je i design multifunkčního displaye a kapličky budíků s velkým palubním počítačem. Ve výsledku je interiér velmi hezký a nabídne prémiový nádech. Efektní je také prošívání oranžovou nití a obšití vrchu palubní desky.
Ačkoliv nové Subaru XV je velmi specifické již na první pohled, mnohem významnější změny jsou pod karoserií. Jde o již avizovanou zcela novou podvozkovou platformu. Její specialitou je zejména zaměření na extrémní tuhost karoserie. V mezigeneračním srovnání došlo k jejímu zvětšení o mimořádných 70 procent. Nové řešení karoserie a podvozku zajistilo také o 40 procent zlepšenou schopnost absorpce nárazové energie, která je předpokladem pro významné zvýšení bezpečnostního standardu.
Všechny tyto změny spolu se snížením těžiště o 5 mm přispívají k současnému zvýšení komfortu i kvality jízdních vlastností, a to nejen na silnici, ale také v terénu. Součástí výbavy nového XV je také režim X-Mode zlepšující vlastnosti při jízdě na nezpevněném povrchu. Subaru zapracovalo na významném snížení úrovně vibrací a vnitřní hlučnosti. Jízdní vlastnosti posunuje na novou úroveň vektorové řízení dynamiky.
EyeSight i nový motor
Nová generace modelu XV přichází se zvětšeným vnitřním prostorem a zejména posílením úrovně aktivní bezpečnosti. Standardní výbavou je přednárazový bezpečnostní kamerový systém EyeSight zajišťující také funkci adaptivního tempomatu. Subaru myslí na bezpečnost komplexně, a proto dalo do výbavy nejen asistent dálkových světel, ale také natáčecí funkci světlometů. Samozřejmostí je též systém hlídání prostoru za vozem, přesněji řečeno vozidel blížících se šikmo zezadu.
« Porsche 911 GT3 má po modernizaci manuál a 500 koní! Nové Volvo XC60 – Švédský design útočí! »