Subaru svolává vadná vozidla. Některým zákazníkům vymění auto za nové
Měnit vozidla kus za kus při svolávací akci není běžné, ale neděje se tak poprvé. Subaru k takovému řešení zřejmě přistupuje pro malý počet dotčených vozidel a závažnost dané chyby.
Subaru nedávno představilo model Ascent, který se prodává v USA. Velké SUV, které odveze až sedm pasažérů, začalo sjíždět z linek 13. července a už musí do servisu prvních 293 vozidel. Za vážným nedostatkem je výrobní chyba. Podle Consumer Reports se za celým problémem schovávají špatně naprogramované svařovací roboty. Výsledkem je, že některé svary na B-sloupku nejsou a vozidlo má nižší tuhost karoserie. Problém by mohl nastat při havárii, kde by hrozilo vyšší riziko zranění posádky.
Subaru problém objevilo při inspekci 21.července a okamžitě chybu odstranilo. Z 293 vozidel, vyrobených mezi 13. a 21. červencem, se jen devět dostalo k zákazníkům. Ostatní jsou u dealerů, ve skladech nebo jsou akorát přepravovány na místo určení. Naštěstí za tak krátkou dobu nebyla hlášena žádná nehoda modelu Ascent a devíti dotčeným zákazníkům Subaru vozidlo vymění za nové.
Výměna kus za kus není běžná, ale neděje se tak poprvé. Podle portálu Casrscoops byly již v minulosti vyměněny za nové vozy Jaguar XF a podobně postupoval i Volkswagen u modelů Eos, Golf, GTI, Passat, Tiguan a Touareg.
« DOSTAL JSEM HOTOVOST ZA SVÉ AUTO NA RUKU DO 30TI MINUT Alfa Romeo MiTo končí bez nástupce. Nahradí ho SUV »