DSC_0285

TEST Subaru OUTBACK 2.5i CVT – Reprezentativní světák

26. 5. 2011 • Subaru, Testy

Dnes už snad legendární automobilka Subaru si zaslouží pro své první přiblížení jakýsi historický exkurz. Tuto japonskou značku, která se ještě ve dvacátých letech minulého století specializovala výhradně na výrobu letadel a vojenské techniky. Po několika změnách názvu firmy, které jsou pro mě těžko vyslovitelné se po transformaci společnosti během následujících několika desetiletí ocitá na konci výrobní linky v roce 1957 první automobil nesoucí označení Subaru. Od té doby tato asijská automobilka činí pouze a jenom pokroky a v dnešní době se řadí mezi světovou špičku ve výrobě a zpracování motorových a pohonných komponentů.

Když jsem na začátku článku mluvil o souhvězdí a hvězdách ve znaku, nemohu odolat přirovnání, které každé hvězdě přisuzuje jedno top umístění v automobilových hodnoceních.

První a největší – pohon 4×4, stálá čtyřkolka je u Subaru snad samozřejmostí. Kdo by neznal tento systém pohonu obou náprav montovaný nejen do námi testovaného, na pohled obrovského Outbacka. Toto gigantické rodinné kombi s touto technikou, jak je již známo z předešlých generací, funguje vážně bravurně. O tom jsem se i sám přesvědčil při sjetí z asfaltky na klasickou polní cestu. Outback jednoduše svědčí o své neuvěřitelné mnohostrannosti, která je podpořena jeho zpracováním. Ne nadarmo se mu přezdívá „švýcarský nůž“ – opravdu tak spolehlivě funguje a nikde vás nenechá.

Motor – Outback osazený známým 2,5l benzínovým agregátem je již známým zařízením. Agregát se vyznačuje relativně kultivovaným čtyřválcovým chodem o výkonu 123kW (167 koní). Motor vás vyšvihne na stokilometrovou rychlost asi za 10,5s, což je na v podstatě rodinný vůz velmi slušné.

Převodovka – bezestupňová s označením CVT. Na tu jsme se všichni těšili. A je opravdu tak skvělá? Podrobili jsme ji testování v nejrůznějších podmínkách a její počínání je opravdu, ale opravdu skvostné. Ve městě o ní nevíte. Průběh řazení je naprosto hladký, kolikrát ani nevěříte. Převodovka šikovně udržuje motor v ideálních otáčkách a bez zaváhání poskytuje řidiči velmi pružné zrychlení při předjíždění ve městě.

Spotřeba – díky povedenému vyvážení a sladění celého pohonného ústrojí vozu se spotřeba vážně pohybuje v hodnotách, které výrobce uvádí. Kombinovaná spotřeba je udávána ve výši 8,4l/100km, záleží však na tíze řidičovi nohy. J Velmi tomu napomáhá i schopnost převodovky, která motor zbytečně nevytáčí.

Je všeobecně známo, že Subaru patří ke značkám, které kladou důraz především na účelovost, kvalitu a technické zpracování technických řešení, jak je již zmíněno v bodech výše. To vše tvoří však jen polovinu úspěchu v závodě o technicky dokonalý automobil. Důležitými faktory jsou nezbytně ještě jeho čitelnost a ovladatelnost.

Ovladatelnost – je až překvapivé jak se japonští konstruktéři vypořádali s touto problematikou. Když vezmu v úvahu rozměry auta, jeho výšku a pohon 50 : 50 je zpracování opravdu parádní. Poměr rozložení sil nabízí řidiči možnost vytvořit auto přetáčivým či naopak nedotáčivým. To ovšem má svou daň v podobě jistých schopností a kvalit řidiče. Pokud nebudete za volantem této čtyřkolky přemýšlet – leccos zvládne sama, ale pokud budete chtít plně využít její potenciál – ráda a plně se vám poddá a zažijete opravdu pěkné chvíle, za které budete několikrát běhen jízdy líbat volant, jako se to stalo například mě.

Čitelnost – pokud se vám podaří s vozem splynout, není nic, co by vás na asfaltu či v mimo něj mohlo překvapit. Při ostřejší jízdě zatáčkou auto „zadřepne“ a nechá se vámi plně vést, jen jak mu poručíte. Stejně je tomu i při ostřejší jízdě terénem, kdy tvrdší podvozek vozu velice šikovně zvládá nerovnosti a projíždět kalužemi vám tak bude na rtech vytvářet úsměv jako malému klukovi, který právě dostal svojí vysněnou hračku.

Takže jestli plánujete rodinu nebo už ji máte a hledáte pro své nejbližší toho správného „světáka“, který bude vás i celou vaši rodinu skvěle reprezentovat a odveze vás třeba až na konec světa, je Subaru Outback opravdu jednou z dobrých voleb.

Plusy

– stálá čtyřkolka

– čitelnost

– ovladatelnost

 

Mínusy

– zpracování interiéru

– design

Technické údaje

Motor:
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2547
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 123 / 5600
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 229 / 4000
Provozní vlastnosti:
Maximální rychlost (km/h): 198
Zrychlení 0 – 100 km/h (s): 10.4
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 11.3 / 6.7 / 8.4
Rozměry a hmotnosti:
Zavaz. prostor – sedadla/sklopena (l): 526 / 1677
Objem nádrže (l): 65
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1608 / 432
Rozměr pneu: 225/60 R17
Rozměry dle nákresu – vnější rozměry:
a) délka (mm): 4775
b) šířka (mm): 1820
c) výška (mm): 1605
d) rozvor (mm): 2745
e) rozchod vpředu (mm): 1540
f) rozchod vzadu (mm): 1540
Rozměry dle nákresu – vnitřní rozměry:
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 860 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 720 / 930
i) výška nad sedadlem – vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem – vzadu (mm): 980
k) šířka vpředu (mm): 1440
l) šířka vzadu (mm): 1430
délka sedáku vpředu (mm): 520
délka sedáku vzadu (mm): 510
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 620
místo vzadu pod předním sedadlem: ne
.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz