Subaru BRZ / Toyota Celica – další info o očekávaných coupé
Velké autosalony jsou tu od toho, aby jsme se dozvěděli a viděli něco nového. V praxi to však často končí tak, že se na nás ze všech stran řítí mnoho nezajímavých, nechtěných či podivných informací. Naštěstí občas se dá zaslechnout zpráva, která nás výrazně potěší. Jednou z nich je podrobnější informace o “Toyobaru” alias společném projektu Toyoty a Subaru z úst Toshia Masudy, šéfa vývoje Subaru BRZ, jak se jedno z těchto dvojčat jmenuje.
Možná jste si všimli, že máme velmi rádi Hyundai Genesis Coupe. Teď zrovna testujeme již druhý kousek a opět jsme nadšeni. Je to totiž levné a silné coupé se zadním náhonem, atmosferickým motorem a samosvorným diferenciálem, tedy velmi vzácná, v dnešní době až zcela ojedinělá kombinace. Proto se nedivte, že se neskutečně těšíme na duo Toyota Celica a Subaru BRZ, který by také měly mít zadní náhon a samosvorný diferenciál, ale ještě k tomu i nízkou hmotnost.
Zpět tedy k výrokům pana Masudy. Ten se nechal slyšet, že Toyota se od Subaru bude lišit vnějším designem a detaily, ale ne technikou. Zároveň rázně popřel, že by snad vůz měl mít přeplňovaný motor, či pohon všech kol. Zejména v případě Subaru to bude výrazný, leč zajímavý odklon od klasické filozofie značky. Jasné rovněž je, že atmosferický čtyřválcový boxer bude mít méně než 300 koní, přesnou hodnotu však Masuda neprozradil. Pochlubil se ale skutečností, že BRZ bude mít velmi nízkou hmotnost a nejnižší těžiště ve třídě. To nás velmi těší, snad však cena nenaroste nad avizovanou hodnotu kolem třičtvrtě milionu. Konkurence v podobě Nissanu 370Z či chystaného baby-Porsche se již třese strachy.
Oficiální představení vozu bude již na Tokijském autosalonu v listopadu tohoto roku a my jsme čím dál více napjatí, jestli Subaru s Toyotou splní své sliby. Pevně doufáme.
.« Nej auta, ve kterých jsme se letos bavili nejvíce Mercedes ML63 AMG Carbon od úpravce Kicherer »