Střešní nosiče kol. Jaký druh se vyplatí zakoupit?
Jaro už je tady a na silnicích se opět začneme setkávat s auty převážejícími jízdní kola. Není se čemu divit, protože spousta lidí miluje cyklistiku a rozhodně se jí nevzdá jen proto, že musí jet na týdenní či delší dovolenou. Naopak cyklostezky v celé naší zemi dnes lákají pohledy na doslova neskutečná místa. Že byste také rádi vyrazili někam s kolem, ale chybí vám na automobilu potřebné zařízení pro jeho elegantní a efektivní převoz? Pak jste na správném místě. V následujících řádcích se totiž zaměříme na všechny tři dostupné druhy nosičů jízdních kol. Sami si tak budete moci udělat obrázek o tom, který by se právě vám mohl hodit. Samozřejmě nezapomeneme doporučit i konkrétní výrobce, potažmo jejich specifické produkty.
Máte celkem 3 alternativy výběru
Budete-li se poohlížet po konkrétním provedení nosiče jízdních kol, zjistíte, že na trhu existují hned 3 základní typy. Jedná se tedy konkrétně o nosiče určené k uchycení na:
– střechu auta,
– závěsné zařízení,
– zadní, tedy páté dveře.
Ať už se díváte po jakýchkoli, vězte, že všechny mají své klady i zápory, a to jak třeba v ceně, tak v jízdních vlastnostech auta. Buďme tedy konkrétnější a tyto charakteristiky si přibližme.
Nosiče umístěné na střeše auta
Jste zvyklí převážet na střeše vašeho vozu lyže, případně věci na vaši dovolenou? Pak není co řešit. Jasnou volbou by se měl stát střešní nosič kol. Po zimní sezoně totiž pouze odstraníte klipy na lyže, případně střešní box, a jednoduchým způsobem namontujete nosič na kola. To samé učiníte po skončení podzimu, ale v opačném provedení. O skladnost střešního kompletu na kola se nemusíte obávat. Nejedná se o nijak výrazně prostorově objemný model. Velkou výhodou variant určených na střechu je i možnost postupného nákupu jednotlivých držáků. Potřebujete-li pouze jeden, není nutné kupovat komplet pro čtyři jízdní kola. Tento počet umístíte na střechu v maximu u většiny provedení. Počítat byste pouze měli se zvýšenou spotřebou auta v důsledku překonávání odporu vzduchu. Stejně tak některé z nás potrápí nakládání kol do výšky.
Thule 532 FreeRide
Mezi velmi oblíbené patří nosiče na kola Thule. Naším tipem na střešní provedení je Thule 532 FreeRide. Typický je především exkluzivním vzhledem a také přítomností rychloupínacího mechanismu. Pásky pro uchycení kol jsou pohodlně nastavitelné a uchycení bicyklu zabere pár vteřin.
Elegantní nosiče kol na závěsné zařízení
Jestliže preferujete poněkud aerodynamičtější druh jízdy vozem a nehodláte zvyšovat spotřebu svého auta, vsaďte na střešní nosiče, jež se montují na tažné zařízení auta. Jejich pořízení bude rozhodně nákladnější záležitostí. Pořizovací cena jednotlivých modelů se totiž pohybuje výše, než je tomu u předchozích. Navíc musíte mít na autě kvalitní závěsné zařízení. Počítat byste měli s tím, že se délka automobilu poněkud protáhne. Mýtus o tom, že se nedostanete do zavazadlového prostoru, je třeba rychle vyvrátit. Drtivá většina modelů je vybavena sklopným systémem. Kola půjdou na stranu a vy si v kufru vezmete, co potřebujete. Montáž nosiče na tažné zařízení zvládnete bez potíží svépomocí.
Hakr Trip Spare 2
Kladete důraz hlavně na cenu? Pak se vyplatí model Hakr Trip Spare 2. Sehnat se dá okolo 5000 korun. Jedná se o variantu určenou pro 2 kola. Dokoupíte-li si adaptér, vejde se na něj ještě bicykl třetí.
Nejnovější nosiče na zadní dveře
Jestliže vám nevadí fakt, že se v případě zavěšených kol nedostanete do kufru, můžete volit i nosiče určené na zadní dveře. Jejich velkou předností je úspora prostoru. Auto se natáhne rovnoměrně do délky i výšky. Do garáže tak i se zavěšenými koly na rozdíl od předchozích modelů vjedete. Uchycení kol je triviální, použít jej lze na jakékoli auto.
Thule BackPac 973
Model, který nezakrývá ani značku, ani části světel. Namontovat jej lze na jakékoli auto. Všechny součásti, jež jsou v kontaktu s autem, jsou u modelu Thule BackPac 973 pogumovány. Dokoupit si lze i zamykací sadu. Učinit tak můžete třeba na stresninosice.cz, kde jsou mimo jiné k dispozici jak veškeré zmiňované, tak i mnohé další modely.
« Test Fiat Tipo 1.4. Italská lidovost Češi vidí budoucnost v elektroautech a autonomních vozech »