f400db2e-2019-audi-sq2-06

Stovku zvládne za 4,8 sekundy. Přivítejme Audi SQ2

13. 12. 2018 • Novinky, Zajímavosti

Trend kompaktních SUV je nezastavitelný. V souvislosti s ním jsme však také svědky neoficiální soutěže výrobců prémiových modelů, kteréže kompaktní SUV nabídce rychlejší svezení. A tak tu máme nejnovější přírůstek do party! Jmenuje se Audi SQ2

Audi SQ2 přijíždí nadopováno opravdu silným motorem. Pod kapotou totiž ukrývá oblíbenou jednotku 2.0 TFSI, která byla pro potřeby nejostřejšího „malého Q“ naladěna na rovných 300 koní (221 kW). K vysokému výkonu si pak přičtěte také pohon všech kol a točivý moment rovných 400 N.m v širokém pásmu od 2000 až do 5200 ot./min. Jistě nemusíme dodávat, že dynamika bude opravdu stát za to!

Sprinter jak má být

Vůz bude standardně osazen dvouspojkovou převodovkou S-Tronic, která dokáže z potentního motoru vydolovat ještě více dynamiky. Není proto divu, že SQ2 zvládne sprint z 0-100 km/h už za 4,8 sekundy. Maximálně se pak bez problémů rozjede až na 250 km/h, a přitom by neměla na 100 kilometrů spotřebovat více než 7,2 litrů benzinu na 100 kilometrů.

Zvenčí novou SQ2 poznáte možná až na druhý pohled. V tom ale kouzlou vozů z programu Audi Sport tkvělo odjakživa. Decentně přiostřený optipaket karoserie doplňuje čtveřice koncovek výfuků a set v základu buď 18, nebo za příplatek 19palcových litých kol. Ta budou vždy ukrývat kotouče s tučnými průměry 340 mm vpředu a 310 mm vzadu. To aby SQ2 brzdila ještě lépe, než jak zrychluje.

Působivý interiér

Uvnitř se Audi odvázalo o něco více, než bychom čekali, a nový interiér vypadá z fotografií vážně dobře. Sportovní sedadla s výrazným bočním vedením a kombinace černočervených doplňků palubní desce nejen sluší, ale navíc vzbuzuje i kýžené emoce.

Vraťme se ale k technice, vždyť právě díky ní má Audi podle svých slov náskok. Technici přepracovali proměnné časování sacích a výfukových ventilů tak, že pracuje v podstatě ve dvou stupních. Systém, který má tuto vychytávku na starost se jmenuje AVS (Audi valvelift system) a v závislosti na jízdních podmínkách upravuje časování tak, že jsou minimalizovány ztráty při výměnách plynů ve spalovacích prostorech. A právě díky tomu disponuje motor tak výrazným točivým momentem v pásmu širším než 3000 otáček za minutu.

Lepší řízení, sportovní podvozek

Podvozek SQ2 se oproti standardní verzi dočkal snížení o 20 milimetrů. Upraven byl rovněž posilovač řízení. Hřebenová tyč dostala speciální tvar ozubení, čímž je docíleno, že řízení je tím strmější, čím je větší úhel natočení volantu. Audi si od toho slibuje, že řidič bude více vtažen do děje, neboť SQ2 bude mít větší chuť do zatáček.

No a pokud vás zajímá, kdy novinka přijde, máme pro vás dobrou zprávu. Bude to již v prvním čtvrtletí příštího roku. Cena prozatím nebyla stanovena.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz