Sporťák od Renaultu má problém. Alpine A110 shořel při testu Top Gearu
Francouzská značka už dlouhá léta bojuje proti pošramocené pověsti, kterou ji způsobila produkce poruchových vozidel zejména mezi lety 2000 až 2008. I přes solidní prodeje však zdaleka nemá vyhráno a stále se potýká s nedůvěrou veřejnosti či dokonce s posměšky. Její současná produkce však není vůbec špatná a Renault si natolik věří, že dokonce oživil svou luxusní značku Alpine, pod kterou hodlá prodávat sportovní vozy, ale také luxusně střižené SUV.
Právě prvním modelem je ambiciózní sportovní vůz A110, který si na mušku bere vozy jako Porsche Cayman nebo Alfu Romeo 4C. Možná si řeknete, že bude levnější, ale opak je pravdou, Renault si věří i v této otázce. Jenže těsně před zahájením oficiálního prodeje má problém, velký problém.
Jeden kus totiž shořel a to zrovna při testu nejslavnějšího pořadu Top Gear. Takové věci se stávají, ale znepokojující je reakce automobilky. Ta totiž stáhla všechny předprodukční kusy a zakázala s nimi jezdit. Zŕoveň automobilka veřejně přiznala, že se zřejmě jedná o technický problém, který může být i u ostatních kusů. Teď se bude pátrat po příčině oné nehody.
Za volantem seděl Chris Harris, který vůz proháněl po průsmyku nad Monakem, když najednou, dle jeho slov, se rozsvítila kontrolka motoru. Chris vysadil tempo a zastavil, aby mohl vůz zkontrolovat. Po otevření dveří si však ihned všiml, že auto je už v plamenech a z vozu rychle utekl i s kolegou Eddie Jordanem. Posádce se naštěstí nic nestalo, ale Alpine shořel na popel během několika dalších minut.
Chris i Eddie potvrzují, že s autem nedělali žádné extrémní věci, pouze jeli rychle a užívali si skvělého pocitu z jízdy. Přesně na to jsou sportovní vozy stavěny. Snad se nepotvrdí výrobní vada a bude se jednat o selhání konkrétního předprodukčního vozidla. Další takový šrám do pověsti francouzské automobilky, navíc ještě před zahájením prodeje, by byl nemilý.
« Může běžné moderní auto konkurovat staršímu králi luxusních vozů? Porovnali jsme je a výsledek překvapí Test Lexus LC 500. Nejlepší auto dekády dokonale spojuje dva různé světy »