214226519632819512

Špionážní foto nového Range Roveru Sport!

8. 2. 2013 • Novinky

Vozy značky Range Rover máme u nás v redakci velmi v oblibě a toho jste si jistě už také stihli všimnout, když jsme Evoque zvolili SUV roku. Není to ani tak proto, že bychom byli zaujatí už jen prestiží značky, ale naopak jde čistě o to, že u Range Roveru dělat auta skutečně umí a pozná se to na jejich schopnostech na silnici i v terénu, dle skvělých motorů a především díky kvalitě interiérů, dílenského zpracování a použité technice, která funguje vždy skvěle. Premiérově už jsme se dokonce stihli svézt ve zbrusu nové generaci oblíbeného offroadu a jak se dočtete právě v testu, tento vůz je bezpochyby nejlepším zástupcem své třídy na planetě zemi.

Ale dost už o tom… Nyní se na zasněžených evropských silnicích připravuje nová generace také ve verzi Sport, která bude mít samozřejmě základ ve stávajícím modelu, jenže dostane o nějaký ten kousek nižší světlou výšku, agresivnější doplňky karoserie a především čtveřici výkonných motorů. Předchozí generace verze Sport se na pohled vyznačovala především jinou karoserií a tvarem zadní části a pokud Range Rover plánuje podobnou strategii i u nového modelu, to se dozvíme až při odhalení. Zatím je totiž maskování prototypu tak výrazné, že se tato domněnka nedá s jistotou potvrdit – ani vyvrátit.

Zpět ale k již zmíněným motorům. Pod kapotu základního modelu se nastěhuje vznětový třílitr LR-TDV6 s výkonem 190 kW (255 koní) o mnohem sympatičtějším točivém momentu 600 Nm. Druhým stupněm a zároveň posledním dieselem v nabídce bude LR-SDV8 o objemu 4,4 litru a výkonu 250 kW (335 koní), kterému bude sekundovat točivý moment rovných 700 Nm.

Benzínovou nabídku pak bude tvořit osmiválec LR-V8 o objemu rovných 5,0 litrů. Ten už bude schopen poslat na všechna čtyři kola celkem 280 kW (375 koní) a 510 Nm. Vrcholem pak bude kompresorem přeplňovaná verze tohoto motoru, která už bude pod kapotou čítat stádo 504 koní (376 kW) a točivý moment 625 Nm.

Na více informací si už ovšem budeme muset počkat do oficiálního představení.

.

« »

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

autojournal.cz