Speciální edice GR Yaris Ogier a Rovanperä Edition se vydražily za celkem 9 500 000 korun
Sportovní vozy Toyota GR Yaris ve dvou speciálních verzích Rovanperä Edition a Ogier Edition se ve včerejší veřejné aukci v pražském hotelu Hilton vydražily na celkem 9,5 milionu korun. Vyvolávací cena každého z celkem čtyř dražených vozů byla 1,8 milionu korun.
Do aukce se zapojilo celkem 10 vážných zájemců, kteří nakonec vydražili edici Ogier za cílové částky 2 200 000 korun a 2 470 000 korun. Limitovaná edice Rovanperä dosáhla částek 2 410 000 korun a 2 420 000 korun.
Aukce vozů byla veřejná, zájemci se na ni mohli registrovat skrz otevřený registrační web. Účast na aukci byla podmíněna složením vratné zálohy ve výši 50 000 Kč. Jeden vůz z každé edice byl vystavený přímo na místě a výherce aukce s ním bude po zaplacení cílové částky ihned odjet. Zbylé dva vozy budou vyrobeny a dodány do konce letošního roku.
Pro celý svět bylo vyrobeno pouze 200 kusů od každé edice, přičemž do Evropy se jich dostalo po 100 kusech od každé verze.
„Dle předběžného zájmu o tyto exkluzivní kousky jsme měli docela velká očekávání, realita je ale nakonec předčila. Byla to vzrušující bitva do poslední chvíle a cílové částky jsou opravdu vysoké. Děkujeme všem účastníkům dražby za jejich zájem. Dle dostupných informací se jednalo o vůbec první veřejnou dražbu nových vozů v ČR. Po uhrazeni nákladů na celou událost plánujeme výtěžek z aukce rozdělit na charitativní účely. Podpořit chceme mimo jiné Nadaci policistů a hasičů, kteří každý den nasazují své zdraví a životy pro ochranu nás všech,“ doplnil Martin Peleška ředitel českého zastoupení značek Toyota a Lexus.
Ogier Edition
GR Yaris v provedení Ogier Edition nabízí dva nové režimy pohonu AWD nazvané”Morizo” a “Seb”. Režim Morizo připravil sám Akio Toyoda na základě vlastních zkušeností z rallyového sportu. Režim Seb navržený Sebastienem Ogierem prostřednictvím samosvorných diferenciálů Torsen na obou nápravách a pohonu všech kol přenáší točivý moment na zadní kola tak, aby usnadnil vybočování zádě vozu.
Vůz je lakovaný speciálním matně šedým odstínem a je označený francouzskou vlajkou na masce chladiče. Zaujme i modrá barva brzdových třmenů spolu s koly BBS o rozměrech 18x8J, nový zadní spojler nebo emblém Ogier Edition na výklopné zádi.
V interiéru na palubní desce je plaketa připomínající vítězství ve WRC a působivé je i modré, šedé a červené prošívání na věnci volantu. Na manžetě řadicí páky, parkovací brzdy a čalounění sedadel je použito šedé prošívání.
Pro obě edice byly upraveny digitální přístroje s ohledem na nové režimy řízení pohonu všech kol, které doplňují standardní režim normal.
Rovanperä Edition
Edice Rovanperä je vybavena jedinečným jízdním režimem Donut, vytvořeným speciálně pro nejmladšího šampiona WRC, který je proslulý svým driftováním. Druhý speciální režim Kalle pak umožňuje snadné vybočení zádi vozu v zatáčkách
Na karoserii je použito exkluzivní trojbarevné lakování, sestávající z řady motivů od Henriho Liupakky, návrháře Rovanperova driftovacího speciálu. Na předních blatnících jsou polepy odkazující na úspěchy ve WRC, dále polepy týmu Toyota Gazoo Racing na dveřích a zadním nárazníku, resp. emblém Rovanperä Edition na výklopné zádi.
Kromě kol BBS z kované lehké slitiny o rozměru 18x8J je vůz vybaven nastavitelným zadním spojlerem. Prošívání obkladů a čalounění v kabině odpovídá národním barvám finského jezdce, tedy modré a šedé. Na palubní desce je speciální plaketa.
« Mladí s alternativními palivy neexperimentují, elektromobily je lákají, ale jsou pro ně nedostupné Škoda Elroq: Prvý pohled na příď zásadní novinky »