Skutečný problém německých aut? Překvapivě to není zákaz klasických aut na benzín či naftu
Co tedy ohrožuje německé automobilky z nejlidnatější země EU? Německý automobilový průmysl čelí největší krizi za poslední dekády – prodeje klesají a hrozí uzavírání továren. Často se jako důvod uvádí plánovaný konec spalovacích motorů po roce 2035. Ale je to skutečně tak? Německý magazín *Focus* naznačuje, že za problémy stojí něco jiného.
Elektromobily nebo spalovací motory?
Pravým jádrem problému může být extrémní závislost německých výrobců na Číně. Až třetina prodejů značek jako Mercedes, Volkswagen či BMW je vázána na Čínskou lidovou republiku, která je pro ně významnějším trhem než Německo či USA.
Německé automobilky dlouhá léta těžily ze silné pozice v Číně, což podporovalo jejich růst. Nyní se ale tato strategie obrací proti nim. Čínští zákazníci začínají dávat přednost domácím značkám a zájem o německá auta klesá. Volkswagen například oznámil, že za třetí čtvrtletí zaznamenal v Číně pokles dodávek o 15 %, přičemž celosvětově klesly dodávky o 7,1 %.
„Konkurence v Číně je extrémně silná, což je hlavní důvod globálního poklesu našich prodejů,“ uvedl šéf prodeje Audi, Marco Schubert. Znamená to, že debaty o konci spalovacích motorů v EU jen odvádějí pozornost od podstaty problému?
V Číně, kde vláda a úřady intenzivně podporují elektromobily, stoupá zájem o vozy domácích výrobců. Německé automobilky zatím nedokázaly adekvátně reagovat na měnící se preference čínských zákazníků. To znamená, že ani případný odklad či zrušení zákazu spalovacích motorů v EU nezajistí německému průmyslu růst. Naopak, automobilky se budou muset ještě více soustředit na vývoj atraktivních elektromobilů, zvláště s ohledem na význam čínského trhu.
.« Nové radary zvyšují pokuty za různé přestupky. Mnozí řidiči nemají ponětí, jak vlastně fungují Nové sportovní SUV posouvá značku CUPRA do luxusnějších sfér trhu »