Škoda zrestaurovala jedinečný model 966 Supersport
Unikát z českých unikátů. Takto se dá nazvat jedinečný model 966 Supersport. Je to poslední dochovalý kus z celkem tří vyrobených. Auto bylo v roce 2007 zakoupeno zpět mladoboleslavskou automobilkou a od té doby je vůz v rukou mistra restaurování, Michala Velebného. Nyní, po sedmi letech byla náročná renovace dokončena a tento skvost je k vidění v muzeu v Mladé Boleslavi. Jedná se nejcennější exponát, který je zde k vidění.
Do modelu 966 Supersport se montovaly dva druhy motoru. První, nejslabší byl převzat z modelu Tudor. Měl objem 1.1 litru, přesněji 1098 kubických centimetrů a novou hliníkovou hlavu válců. Potom přišel silnější motor 1.5 litru, který disponoval čtyřmi karburátory a výkon přes 90 koní. Stejný motor završil i konec tohoto modelu, nezůstal ale beze změn, přibyl totiž kompresor, který vyhnal výkon až k 180 koňským silám. Ručička rychloměru se u nejsilnějšího modelu zastavila až u v té době velice vysokého čísla 200 km/h.
Veřejnosti se tento skvělý a legendární vůz představil v roce 1950. Na okruhy se dostal do kategorie sportovních vozů, ale později po sundání blatníků a světel i do vyšší kategorie závodních vozů. Ná závodním okruhu se auto objevilo hned po představení, stalo se tak 24. záři roku 1950 a Miroslav Fousek s ním obsadil krásné druhé místo na Velké ceně Československa.
« Mercedes má odpověď na Golf R400 Sébastien Loeb na Rallye Monte Carlo 2015 s DS 3 WRC! »